ジュメイラグループのブルジュ・アル・アラブ、15年周年を祝う準備に取り掛かる

ブルジュ・アル・アラブ(Burj Al Arab)

AsiaNet 58413

ジュメイラグループのブルジュ・アル・アラブ、15年周年を祝う準備に取り掛かる

ドバイ(UAE)2014年10月29日/PRニュースワイヤー/ --

ドバイの高級所在地、15年を迎える準備を行う

世界で最も豪華なホテル、ジュメイラ(Jumeirah)グループの主要所有地であるブルジュ・アル・アラブ(Buri Al Arab)が、アラビアン・ホスピタリティーの最骨頂として、その15年周年を迎えるマイルストーンとなる年の祝事に着手する準備を行っています。

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141028/713318-a )

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141028/713318-b )

1999年12月1日にオープンして以来、ブルジュ・アル・アラブは、ドバイが貿易港から世界最速で成長する都市へと変貌を遂げるのを目の当たりにし、世界地図上でこの都市が著名になるよう大きく貢献してきました。また、ヘリポートにテニス選手を迎えることから、ニューイヤーイブの印象的な花火まで、ドバイで最も息の長い、記憶すべきランドマークとしてその地位を築き上げてきました。

アラブ首長国連邦の副大統領兼首相でドバイ首長国のアミール、ムハンマド・ビン・ラーシド・アール・マクトゥーム殿下による壮大な構想は、世界で最も豪華なホテルとして、メディアと民間のビジターらにすぐ受け入れられ、究極の絢爛さとカスタマイズされたサービスの新基準を設定しました。

15年を迎えるブルジュ・アル・アラブの輝きと威厳は、ドバイへのビジターらを魅了し続け、世界で最も有名なビルのひとつとしてその場所に留まっています。また、高級ホテル体験に対するゴールドスタンダードを定め、オープニング以来100近くの権威ある賞を受賞しており、ドバイの歴史、ダイナミズム、優秀さの追求として、その評判を維持してきました。

ブルジュ・アル・アラブの15年記念祝事

ジュメイラ・グループのプレジデント兼グループCEO、ジェラルド・ローレス氏は言います、「ブルジュ・アル・アラブの15周年を祝えることを大変嬉しく思っています。アラブ首長国連邦の副大統領兼首相でドバイ首長国のアミール、ムハンマド・ビン・ラーシド・アール・マクトゥーム殿下の、ブルジュ・アル・アラブを世界的に名の知れたドバイのシンボルにするという本来のビジョンは達成されました。今日、人々が世界のランドマーク・ビルを目にするとき、思い浮かべるのはシドニーのオペラハウス、エッフェルタワー、タージマハル、そしてもちろん、素晴らしい都市ドバイのシンボルであるブルジュ・アル・アラブ、殿下の目標と野心なのです。」

祝典は、2014年12月1日、有名な帆船上の3Dマッピング・プロジェクションと合わせた華々しい花火ショーと共に開始されます。

モーショングラフィックス・ビデオは、地元のタレントを活用してこのイベント向けに製作されます。このビデオはホテル産業で世界初となるもので、力強いビジュアル体験を提供する最初で最後の、フレームを越えたストーリーを伝えます。

1999年に遡る長期にわたるパートナーシップに賞賛を示すため、ブルジュ・アル・アラブはエルメスと提携し、15年間にわたり特色となっているギフトの優美なリミテッド・エディションをデザインします。

2014年のその後

15年記念祝事は、ホテルでの最高級体験を特色とした豪華な「ベスト・オブ・ブルジュ」パッケージと共に、2015年まで行われます。このパッケージには、ロールス・ロイス・ファントムによる送迎、ラグジュアリーなスイート、6つのコースを賞味できるディナー、特別なスパ体験を含みます。

#CelebrateWithBurjAlArabのようなハッシュタグによる専用のソーシャルメディアキャンペーンが作成され、人々が祝事に参加できるようになっています。

また、ブルジュ・アル・アラブは、メイク・ア・ウィッシュ財団と提携し、ホテルを体験したいと夢見る子供たちの15の願いをかなえます。

コンタクト先: Izabela Hamilton、+971-4-301-7565、BurjAlArabPR@jumeirah.com

情報源: ブルジュ・アル・アラブ(Burj Al Arab)

(日本語リリース:クライアント提供)

Burj Al Arab Jumeirah Gears Up to Celebrate its 15th Anniversary

PR58413

DUBAI, UAE, Oct. 29 /PRN=KYODO JBN/ --

    - The most exclusive address in Dubai prepares to turn 15

    Burj Al Arab, the world's most luxurious hotel and the flagship property of

Jumeirah Group, is preparing to embark on a year of milestone celebrations to

mark 15 years as the pinnacle of Arabian hospitality.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141028/713318-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141028/713318-b )

    Ever since its doors opened on 1 December 1999, Burj Al Arab has watched

Dubai's transformation from a trading port to become one of the world's fastest

growing cities, and has contributed greatly to placing the city on the world

map. From tennis stars on the helipad to impressive New Year's Eve fireworks,

the hotel has established its place as the most enduring and memorable landmark

of Dubai.

    This grand vision of His Royal Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al

Maktoum, Vice-President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai, was

instantly hailed as the world's most luxurious hotel by media and the visiting

public and set new standards for ultimate luxury and personalised service.

    Fifteen years on, Burj Al Arab's lustre and grandeur continues to amaze

visitors to Dubai and stands as one of the world's most recognisable buildings.

It has set the gold standard for luxury hotel experiences, has won close to 100

prestigious awards since its opening and maintained its reputation as a symbol

of the city's history, dynamism and pursuit of excellence.

    Burj Al Arab's 15th anniversary celebration

    Gerald Lawless, President and Group CEO, Jumeirah Group, said: "I am

delighted that we are celebrating the 15th Anniversary of Burj Al Arab. The

original vision of UAE Vice President, Prime Minister and Ruler of Dubai His

Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum to make the Burj Al Arab the

internationally recognised symbol of Dubai has been achieved. Today when one

looks at landmark buildings around the world, what comes to mind will be the

Sydney Opera House, the Eiffel Tower, the Taj Mahal and, of course, Burj Al

Arab symbolising the great city of Dubai, and the objectives and ambitions of

His Highness."

    The commemoration will begin on 1 December 2014 with a spectacular

fireworks show combined with 3D mapping projection on its famed sail.

    A motion graphics video will be produced specifically to mark this occasion

utilising local talent. The video will be the first of its kind for a hotel

industry and will tell a story beyond the first and last frame offering

powerful visual experience.

    To recognise its long-term partnership going back to 1999, Burj Al Arab has

collaborated with Hermes to design exquisite limited edition gifts that the

property has featured over the last 15 years.

    Beyond 2014

    The 15th anniversary celebrations will continue throughout 2015 with a

spectacular 'Best of the Burj' package featuring the top experiences available

at the hotel. The package includes Rolls-Royce Phantom pick-up, a luxurious

suite, six-course degustation dinner and signature spa experience.

    A dedicated social media campaign, with hashtags such as

#CelebrateWithBurjAlArab highlighting the events, has been created to allow the

public to participate in the celebrations.

    Burj Al Arab will also partner with Make-a-Wish Foundation and will grant

15 wishes to children dreaming about experiencing the hotel.

    Contact:

    Izabela Hamilton,

    +971-4-301-7565,

    BurjAlArabPR@jumeirah.com

    SOURCE: Burj Al Arab

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中