タイの不動産開発PACEがライフスタイル・ブランドDean & DeLucaを買収

PACE Development Corporation plc.

2014/11/25 16:30

タイの不動産開発PACEがライフスタイル・ブランドDean & DeLucaを買収

AsiaNet 58755(1327)

【バンコク2014年11月24日インフォクエスト=共同通信JBN】

*ディーンアンドデルーカ(Dean & DeLuca)の目標は2年以内に15カ国に数百の新規店舗を開設する急成長

*Siam Commercial Bankの声明:「先見の明があるタイ企業の見通しに大いに期待するとともに、同社の取り組みを支援できることをうれしく思う」

タイのPACE Development Corporation plc(PACE)は24日、世界で最もアイコニックなグルメ食料品ブランド、ディーンアンドデルーカとそのグローバルビジネス資産を1億4000万ドルでDean & DeLuca Holding, Inc.から買収することで合意に達したと発表した。

今回の買収の目標は、超優良多目的不動産開発業者としてのPACEの能力を拡大し、同時にディーンアンドデルーカのグルメ食料品・飲料品事業を世界規模で急成長させることを促進することにある。

今回の買収は米国でのアウトレット11店と代理店2社のサプライチェーンとオペレーション、それに全世界31カ所の国際店舗を対象にし、その中には日本、シンガポール、韓国、タイ、クウエート、カタール、アラブ首長国連邦(UAE)が含まれる。

PACE Development Corporation plcのソラポ・テシャクライシー最高経営責任者(CEO)は「当社は超優良多目的不動産開発とライフスタイル・ブランドを一体化さることで利益を上げようと考えた。将来、優良不動産開発事業の販売利益を最高に高めるには、顧客にライフスタイルを提供することであり、単にコンクリートとレンガで作った箱を提供するだけであってはならない。人々は気持ちよく生活できる総合的な環境が提供されることを望んでいる。世界で最良のライフスタイル・ブランドのいくつかをわれわれの不動産物件に持ち込められなければならない。これは既にプロパティーやリテールプロパティー業界の思想的リーダーたちが展開し、正しいことが実証済みの成功モデルになっている」と語った。

同氏はまた、アイコニックなディーンアンドデルーカ・ブランドは「全世界で急成長する特別な可能性を秘めている。今後2年間でライセンシングや直営によって既存の42店舗に加え、数百店舗を新規開店し、進出先も同じ期間内に8カ国から15カ国以上に拡大するつもりである」と以下のように語った。

「ディーンアンドデルーカ・ブランドの可能性を全面的かつ最大限に引き出すつもりである。その不動産価値はその強さと同じく突出しており、もっとも精緻な食料品と関連製品の代名詞となっている一方で、ビジネスにおいても揺るぎない業績を40年近く上げている。大きな才能をもったスタッフによる傑出した組織力もある。われわれは現在の経営陣をそのまま雇用し、当社のビジョンに沿って動機を与えるつもりである」

「PACEは『クオリティー』が何を意味するか理解しており、いかにしてプレミアムブランドとともに仕事をするかを知っている。ライフスタイルおよびスペシャリティー・リテーリングの分野における優良グローバルブランドとの一連の共同作業の経験がすでにあり、成功実績もある。例を挙げれば、ファッションアイコンのVogue Lounge、ミシュランの複数の星付きグルメレストラン、ラトリエ・ドゥ・ジョエル・ロブション、バンコクのリッツカールトン・レジデンスなどとの協業である。特に後者は2014年東アジア不動産アワードで『ベスト・コンドミニアム東南アジア賞』を獲得している」

さらにソラポ氏はディーンアンドデルーカの買収により「PACEは不動産に比べて景気変動の影響を受けにくく、国外発の経済ショックにも耐えられる、別の持続可能な収入源を創りだすことが可能になる」と語った。

買収の資金はPACEの内部留保とSiam Commercial Bank plcからの融資でまかなった。

Siam Commercial Bankのアルティド・ナンタウィッタヤ上席執行副社長は「ビジョンを求めるタイの企業による世界的に偉大なプロスペクトに興奮しており、重要な努力を支援できることに喜びを感じている」と述べた。

▽問い合わせ先

N.Juthaprateep

PACE Development plc

Tel: +662-118-9599

ソース:PACE Development Corporation plc.

Iconic Lifestyle Brand “Dean & DeLuca” Acquired by Thailand Premium Property Developer PACE

PR58755

BANGKOK, Thailand, Nov. 24/InfoQuest=KYODO JBN/ --

- Targets rapid growth for Dean & DeLuca with presence in 15 countries and

hundreds of new stores in two years

- Siam Commercial Bank: “We are excited by the prospects for this visionary

Thai company and are pleased to support their endeavour”

Thailand’s PACE Development Corporation plc (PACE), today, announced that it

has entered into an agreement for the purchase of one of the world’s most

iconic gourmet food brands, Dean & DeLuca, as well as its global business and

assets for US$ 140 million from Dean & DeLuca Holdings, Inc.

The move aims to boost PACE’s capabilities as a developer of super-premium

mixed use developments as well as fuel rapid global growth of the Dean & DeLuca

gourmet food and beverage retailing business.

The purchase includes the supply chain and operations of eleven outlets and two

commissaries in the United States as well as the licensing agreements covering

31 international locations, among them outlets in Japan, Singapore, South

Korea, Thailand, Kuwait, Qatar, and the United Arab Emirates.

Mr. Sorapoj Techakraisri, Chief Executive Officer of PACE Development

Corporation plc, said, “We want to capitalise on the global convergence of

super-premium mixed-use property development and lifestyle brands.  The best

margins in the business of premium property development of the future is in

offering customers a lifestyle - not just bricks and mortar.  People want a

total delivered environment where they feel good about living.  It’s why we

must be able to bring into our properties some of the world’s best lifestyle

brands.  It’s a proven model already successfully deployed by thought-leaders

in property and retail property development.”

He said that the iconic Dean & DeLuca brand also has “extraordinary potential

for rapid growth globally. We expect to open hundreds of new stores in the next

two years to add to the current 42 stores, and to increase our global footprint

from eight countries to more than 15 countries in the same period through

licensing and our own investments.”

Mr. Sorapoj said, “We want to fully maximise the potential of the Dean & DeLuca

brand.  Its equity is as distinct as it is strong, standing for the finest food

and food-related products, while the business has a well-established track

record of almost 40 years.  There is also an outstanding organisation staffed

with great talent.  We intend to retain the current management team and to

incentivise them in line with our vision.”

He said, “PACE understands ‘quality’ and how to work with premium brands; it

already has a portfolio of joint endeavours with premium global brands in

lifestyle and specialty retailing and a track-record of success in this field,

including fashion icon Vogue Lounge, multiple Michelin-star gourmet dining

L’Atelier de Joel Robuchon, and Ritz-Carlton Residences, Bangkok, which was

recently recognised at the 2014 South East Asia Property Awards with the ‘Best

Condominium Development - South East Asia’ Award.”

Mr. Sorapoj said the Dean & DeLuca acquisition strengthens PACE by “generating

another sustainable revenue stream that is less cyclical than property

development and less prone to external economic shocks.”  

The funding for the acquisition is from PACE internal cashflow as well as a

loan from Siam Commercial Bank plc.

Mr. Arthid Nanthawithaya, Senior Executive Vice President, Siam Commercial

Bank, plc said, “We are excited by the enormous global prospects for this

visionary Thai company and are pleased to support PACE in their important

endeavour.”

For more information: N.Juthaprateep, PACE Development plc Tel: +662-118-9599

SOURCE:  PACE Development Corporation plc.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中