DDBがEurobestのネットワーク・オブ・ザ・イヤーを2年連続受賞

DDB Worldwide

DDBがEurobestのネットワーク・オブ・ザ・イヤーを2年連続受賞

AsiaNet 58874(1364)

【ロンドン2014年12月5日PRN=共同JBN】今週ヘルシンキで開かれた2014 Eurobest Festival of Creativity(2014年ユーロベスト創造性フェスティバル)でDDB Worldwideが2年連続で「ネットワーク・オブ・ザ・イヤー」に、またネットワークのエージェンシーの1つが「エージェンシー・オブ・ザ・イヤー」に選ばれた。12のカテゴリー全体で45の賞を受け、そのうちグランプリが1つ、金賞9、銀賞21、銅賞14だった。カテゴリーは映画、出版、アウトドア、ラジオ、ダイレクト、メディア、プロモーションとアクティベーション、インテグレーテッド、デザイン、PR、クラフト、それにブランドコンテンツ。

adam&eveDDBは16の賞を得てエージェンシー・オブ・ザ・イヤーに選ばれた。受賞対象にはアウトドア部門でグランプリを取ったGoogle+ Front Rowが含まれる。またハーヴェイ・ニコルズ(百貨店)の「Sorry I Spent It on Myself」でアウトドア、プロモーションとアクティベーション、それにインテグレーテッドで金賞5個を獲得した。またクラフトでSSEの「Maya」が金賞2を取った。エージェンシー・オブ・ザ・イヤー選出に貢献した他のキャンペーンはジョン・ルイス(百貨店)の「Bear and Hare」、ハーヴェイ・ニコルズの「2014年春/夏セール」、マーマイトの「Rescue」、それにフォルクスワーゲンの「Made for Real Life」がある。

DDB Spain Madridはダイレクト部門でCELEMの「Abortiontravel」で金賞を獲得、DDB Group Germany Berlinはドイツテレコムの「Jose’s Wifi Dogs」で金賞を取った。

ネットワークの表彰に貢献した他のエージェンシーはDDB Paris、DDB & Tribal Worldwide(オランダ)、DDB Brussels、DDB Stockholmがある。

DDB欧州・中東・アフリカのピエトロ・トラモンティン最高経営責任者(CEO)は「わが業界は今日、信じられないほど速いペースで物事が展開し、競争が激しくなっている。そのため、今回の表彰を受けたことは特筆すべき成果であり、それを維持することはさらに素晴らしいことである。わが社のエージェンシーは幅広いカテゴリーで新鮮なアイデアをコンスタントに生み出していることを誇りに思っている。特にエージェンシー・オブ・ザ・イヤーのタイトルを獲得したadam&eveDDBについて完全にそう言える」と語った。

DDB Worldwideのアミール・カッセイ最高創造性責任者(CCO)は「マーケティングの世界におけるわれわれの役割は認識を促し、物語を作り、データを掘り出すことだけではなく、関連性と影響を生み出すことにある。関連性のある真実とコミュニケーションを新しいやり方で見つることに着手した。EurobestでのDDBの好成績は地域的なエージェンシーがこの仕事の進め方を完全に掌握していることを示している」と付け加えた。

DDBネットワークがこのタイトルを獲得したのは過去6年で5回目である。これまで2009年、2010年、2011年、2013年にEurobestネットワーク・オブ・ザ・イヤーに指名されている。

▽DDB EMEAについて

DDB EMEA(欧州・中東・アフリカ)は世界最大で、最も多くの賞を受賞した広告およびマーケティングネットワークの1つであるであるDDB Worldwide(www.ddb.com )の1部門である。2012年、DDBはCampaign誌のアドバタイジング・ネットワーク・オブ・ジ・イヤーおよびStrategy誌のデジタル・エージェンシー・オブ・ジ・イヤーをそれぞれ受賞。2013年にはEurobest賞とAfrican Cristal賞のエージェンシー・ネットワーク・オブ・ザ・イヤーを受賞した。権威あるCannes International Festival of Creativity 2014ではDDB EMEAはリージョナル・ネットワーク・オブ・ジ・イヤーとエージェンシー・オブ・ジ・イヤーのタイトルを獲得した。また、Gunn ReportはDDBを過去15年のうち12年、グローバルネットワークの上位3社以内にリストアップしている。創立は1949年。DDBはOmnicom Group(NYSE)の1部門で、90カ国以上に200を超えるオフィスを置き、旗艦オフィスは米ニューヨーク州ニューヨークにある。

▽Eurobestについて

Eurobestは欧州で有力な、創造性を競う年次フェスティバルで以下のカテゴリーがある。映画、出版、アウトドア、ラジオ、クラフト、インタラクティブ、メディア、ダイレクト、プロモーションとアクティベーション、デザイン、PR、インテグレーテッド、モバイル、ブランデッドコンテンツとエンタテインメント広告。2008年から欧州のトップクリエーターが審査にあたり、欧州市場に関連のあるスペシャルトピックをテーマに2日半のフェスティバルが開かれている。フェスティバルには1800人以上の代表が参加、これまでストックホルム、アムステルダム、ハンブルク、リスボンで開催されている。Eurobestはライオンズフェスティバルが主催している。

www.eurobest.com

▽Omnicom Group Inc.について

Omnicom Group Inc(NYSR: OMC)は有力な世界的マーケティング、コーポレート・コミュニケーション会社である。Omnicomのブランド・ネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア計画と購入、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーション・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーション・サービスを100カ国以上の約5000社のクライアントに提供している。

Omnicomとそのブランドについてのより詳しい情報以下のウェブサイトを参照:

www.omnicomgroup.com

▽メディア問い合わせ先

Sara Cosgrove, Communications Director, DDB Europe

Email: Sara.cosgrove@ddb-europe.com

Phone: +44 (0) 207 258 4230

ソース:DDB Worldwide

DDB Named Eurobest Network of the Year and Agency of the Year

PR58874

LONDON, Dec. 5, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    DDB Worldwide was named Network of the Year for the second consecutive

year, and one of the network's agencies was named Agency of the Year, at the

2014 Eurobest Festival of Creativity, which took place in Helsinki this week.

In total, the network picked up 45 awards, including one Grand Prix, nine Gold,

21 Silver and 14 Bronze, across 12 categories: Film, Print, Outdoor, Radio,

Direct, Media, Promo & Activation, Integrated, Design, PR, Craft and Branded

Content.

    adam&eveDDB took home Agency of the Year with 16 awards in total, including

the Grand Prix in Outdoor for Google+ Front Row. The agency also earned five

Gold for Harvey Nichols' "Sorry I Spent It on Myself" in Outdoor, Promo &

Activation and Integrated, and two Gold in Craft for SSE "Maya." Other

campaigns contributing to the Agency of the Year award include "Bear and Hare"

for John Lewis, "Spring/Summer 2014 Sale" for Harvey Nichols, "Rescue" for

Marmite and "Made for Real Life" for Volkswagen.

DDB Spain Madrid was awarded Gold in Direct for CELEM's "Abortiontravel," and

DDB Group Germany Berlin took home Gold in Craft for Deutsche Telekom's "Jose's

Wifi Dogs."

Other agencies contributing to the network accolade include DDB Paris, DDB &

Tribal Worldwide (Netherlands), DDB Brussels and DDB Stockholm.

Pietro Tramontin, Chief Executive Officer of DDB Europe, Middle East and

Africa, said, "Our industry today is incredibly fast-paced and competitive.

Therefore, it is a significant achievement to get this recognition and an even

greater one to retain it. I am very proud of our agencies, which are

consistently producing fresh ideas across such a wide range of categories, and

especially of adam&eveDDB, which fully deserves the Agency of the Year title."

    Amir Kassaei, Chief Creative Officer of DDB Worldwide, added, "Our role in

the world of marketing is not only about creating awareness, telling stories,

and mining data, but about creating relevance and influence. We set out to find

the relevant truth and communicate it in fresh new ways, and DDB's performance

at Eurobest proves that our regional agencies fully embrace this way of

working."

    This marks the fifth time in six years that the DDB network has taken home

the title. DDB was also named Eurobest Network of the Year in 2009, 2010, 2011

and 2013.

    About DDB EMEA

    DDB EMEA is part of DDB Worldwide (www.ddb.com), one of the world's largest

and most awarded advertising and marketing networks. In 2012 DDB was named

Advertising Network of the Year by Campaign, as well as Agency of the Year and

Digital Agency of the Year by Strategy magazine. In 2013, DDB took home the

Agency Network of the Year title at both the Eurobest Awards and the African

Cristal Awards. At the prestigious 2014 Cannes International Festival of

Creativity, DDB EMEA was awarded both the Regional Network of the Year and

Agency of the Year titles. In addition, The Gunn Report has listed DDB as one

of the Top 3 Global Networks for 12 of the last 15 years.

    Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of

more than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New

York, NY.

    About Eurobest

    Eurobest is Europe's leading annual awards competition for creative

excellence in the categories of Film, Print, Outdoor, Radio, Craft,

Interactive, Media, Direct, Promo & Activation, Design, PR, Integrated, Mobile

and Branded Content & Entertainment advertising. Since 2008, the awards, which

are judged by Europe's top creatives, form part of a two-and-a-half day

festival themed to identify and engage specific topics that are relevant to the

European market. The festival, attended by more than 1,800 delegates, has

previously been held in Stockholm, Amsterdam, Hamburg and Lisbon. Eurobest is

organized by Lions Festivals. www.eurobest.com

    About Omnicom Group Inc.

    Omnicom Group Inc. (NYSE-OMC) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

    For further information on Omnicom and its brands, please visit

www.omnicomgroup.com.

    Press Contact:

    Sara Cosgrove, Communications Director, DDB Europe

    Email: Sara.cosgrove@ddb-europe.com

    Phone: +44 (0) 207 258 4230

    SOURCE: DDB Worldwide  

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