DLD 2015:デジタル革命はまだまだ先

Hubert Burda Media

2015/1/20 16:15

DLD 2015:デジタル革命はまだまだ先

AsiaNet 59245(0091)

【ミュンヘン(ドイツ)2015年1月20日PRN=共同通信JBN】

*1月18日から20日までミュンヘンで開催される第11回DLD(デジタル・ライフ・デザイン)会議に1000人の参加者と世界から150人以上の講演者が参加

「It's Only The Beginning(始まりにすぎない)」というキャッチフレーズの下、1月18日から20日まで行われるDLD(デジタル・ライフ・デザイン)の革新的な会議は社会、仕事の世界、産業、モビリティー、アート、デザインに対するデジタル化の影響に焦点を当てる。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150119/726622

DLD創業者シュテファニー・チェルニー氏は開会のあいさつの中で「本当のデジタル革命はまだ起きていない。始まったばかりだ。しかし、恐れる理由はない。われわれは未来やデジタル革命を自らが方向付けできる」と述べた。

発行者ヒューバート・ブルダ氏はドイツのデジタル分野における草分けの1人で、インターネットがメディアに根本的変化をもたらすと最初に予言した1人である。DLD15で発表された同氏の新著「Notizen zur digitalen Revolution(デジタル革命に関するノート)」は、1990年から2015年にかけてのメディアの変化についての同氏の考察を集めたものである。印刷の発明とインターネットに次いで、メディアの世界に甚大な影響を与える次のイノベーションはインターネット・オブ・シングス(IoT)である。

メディアの世界に広範な変化が起きていることがパリの風刺雑誌「シャルリー・エブド」に対するテロ攻撃でも明らかになった。ドイツ誌FOCUS編集長ウルリッヒ・ライツ、米国ジャーナリストのジェフ・ジャービス、フランス・テレビジオンのブルーノ・パティーニョの各氏が活字、オンライン、ソーシャル・メディアの役割について取り組んだが、各氏は「テロ攻撃の映像は伝統メディアが取り上げる前に、最初にFacebook(http://www.focus.de/gesundheit/video/faszination-gefaellt-mir-dieses-beduerfnis-befriedigt-facebooks-like-button_vid_35486.html?ucil=Video_Facebook )に現れた」と認めた。一般大衆の信頼を取り戻すことがジャーナリストにとって最大の問題になっている。

タクシー配車アプリUber(ウーバー)の共同創立者兼最高経営責任者(CEO)トラビス・カラニック氏はデジタル化が雇用市場、モビリティー、環境保護にもたらす機会について語った。同氏は今年、Uberを通じて欧州で5万人の仕事を創り出したいと抱負を述べ、欧州当局者と協調してそのために必要な条件を作りたいとした。Uberは現在、世界270カ国で利用できる。

英国のエド・ベゼイ文化・デジタル経済担当国務相がフランスのアクセル・ルメーヌ・デジタル問題担当副大臣およびティモーテウス・ヘットゲス・ドイツ・テレコム最高経営責任者(CEO)と並んで欧州における起業とデジタル・エコシステムについて議論を交わした。重要なのは、欧州でデジタル経済を促進するためにどのような政治法令が必要になるかという問題だった。

1月19日には健康、金融マーケット、芸術、広告のデジタル化がもたらす影響について議論が成された。これには、デービッド・マーカス(Facebook)、オリバー・サムワー(European Founders Fund)、リード・ホフマン(LinkedIn/Greylock)、アリアンナ・ハフィントン(ハフィントン・ポスト)、スチュアート・バターフィールド(Slack)、ピーター・バロン(Google)、デービッド・ヘイズ(Tumblr)、イアン・ロバートソン(BMW)、マーカス・ブラウン(Wirecard)、ジュリア・シュトーシェック(Julia Stoschek Collection)、トロイ・カーター(Atom Factory)、ジョルジオ・モロダー(音楽プロデューサー)の各氏が講演者として参加する。

当日はさらに、「アン・ブルダ・アオード・オブ・クリエーティブ・リーダーシップ」と「フォーカス・デジタル・スター・アワード」の授与式が行われる。

これらのイベントはDLD Mediaウェブサイト(http://www.dld.co )でストリーミング中継される。DLD会議の映像はウェブサイト(http://www.flickr.com/photos/hubertburdamedia/sets )から無料でダウンロード可能。

▽DLD 2015のまとめ

*DLD15の主な話題

デジタル革命、企業家精神&欧州デジタル・エコシステム、新しい消費者、モビリティーの再考、マシン&ヒューマニズム、ヘルスケアの啓蒙期

*講演、討論、ワークショップ

150人を超える世界的な先駆者と席を並べた1000以上のオピニオンリーダーの中には経済、芸術、メディア、技術、社会、政治、科学各分野で影響力がある人が含まれる。

*後援者

ヨシ・バルディ博士(投資家)、ヒューバート・ブルダ博士(発行人)、ポール-バーナード・カレン博士(会社役員)

*DLDの開催イベント

レジデンツにおける会長と講演者のディナー(1月18日)、Aenne Burda Award for Creative Leadership授与(1月19日)、FOCUS Digital Star Award授与(1月19日)、DLDキャンパス講義(1月20日)。2015年DLD会議はダボスの世界経済フォーラム期間に開催されるDLDフォーカス・ナイトキャップで終了する。

▽DLDについて

DLDはHubert Burda Mediaが主催する国際的な会議とイノベーションのためのプラットフォームである。DLD Mediaは欧州最大手のデジタル会議であるDLD、女性のための会議DLDWomen、およびパロアルト、ニューヨーク、ロンドン、テルアビブ、イスタンブール、リオデジャネイロ、北京などの都市で国際的なネットワーク・イベントを開催している。DLD Mediaは出版物、オンライン、ビデオによる番組や研究報告などの会議コンテンツの制作を行い、さらにDLDのパートナー企業、ベンチャー企業、投資家、諸機関に対してコンサルティング・サービスを提供している。2005年のDLD Conference発足時の共同創業者シュテファニー・チェルニー氏が現在CEOを務めている。

▽問い合わせ先

Dorothee Stommel

Hubert Burda Media

Corporate Communications

Arabellastrasse 23

81925 Munich, Germany

Tel.: +49-89-9250-2065

E-mail: dldpress@burda.com

ソース:Hubert Burda Media

DLD 2015: The Digital Revolution is Still to Come

PR59245

MUNICH, January 20, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

    - 11th DLD conference takes place from 18 - 20 January 2015 in Munich     -

1,000 participants and over 150 international speakers

    Entitled "It's Only The Beginning", the DLD (Digital, Life, Design)

innovation conference from 18 - 20 January 2015 will focus on the influence of

digitalisation on society, the world of work, industry, mobility, art and

design.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150119/726622 )

    In her opening speech, DLD founder Steffi Czerny explained: "The real

digital revolution has not yet taken place - it is just beginning. But there is

no reason to fear. We can shape the future and the digital revolution

ourselves."

    Publisher Hubert Burda is one of Germany's digital pioneers, and was one of

the first to predict the fundamental changes the Internet would bring to the

media. His new book Notizen zur digitalen Revolution (Notes on the Digital

Revolution), presented at DLD15, is a collection of his thoughts on media

developments from 1990 to 2015. After the invention of printing and the

Internet, the Internet of Things is the next innovation to have a profound

impact on the media landscape.

    The far-reaching changes in the media landscape were also in evidence

during the terrorist attack on the satirical magazine Charlie Hebdo in Paris.

The role of print, online and social media was tackled by Ulrich Reitz,

editor-in-chief of FOCUS, US journalist Jeff Jarvis and Bruno Patino of France

Televisions, who admitted that: "The footage of the attack appeared on Facebook

[http://www.focus.de/gesundheit/video/faszination-gefaellt-mir-dieses-beduerfnis

-befriedigt-facebooks-like-button_vid_35486.html?ucil=Video_Facebook ] before

reaching the traditional media." The greatest challenge faced by journalists is

to regain the public's trust.

    Travis Kalanick, co-founder and CEO of taxi app Uber, spoke about the

opportunities presented by digitalisation for the job market, mobility and

environmental protection. He announced his wish to create 50,000 European jobs

this year through Uber, and to create the necessary conditions in cooperation

with European legislators. Uber is currently available in 270 countries

worldwide.

    Ed Vaizey (Minister of State for Culture and the Digital Economy, UK)

discussed entrepreneurship and the digital ecosystem in Europe alongside Axelle

Lemaine, French Deputy Minister for Digital Affairs, and Timotheus Hottges, CEO

of Deutsche Telekom. The central question was which political regulations can

help further the digital economy in Europe.

    Monday, 19 January will see a discussion of the influence exerted by

digitalisation on health, the financial market, art and advertising. This will

involve speakers such as David Marcus (Facebook), Oliver Samwer (European

Founders Fund), Reid Hoffman (LinkedIn/Greylock), Arianna Huffington

(Huffington Post), Stewart Butterfield (Slack), Peter Barron (Google), David

Hayes (Tumblr), Ian Robertson (BMW), Markus Braun (Wirecard), Julia Stoschek

(Julia Stoschek Collection), Troy Carter (Atom Factory) and music producer

Giorgio Moroder.

    In addition, the Aenne Burda Award of Creative Leadership and the FOCUS

Digital Star Award will both be presented.

    Sessions will be streamed live by DLD Media at http://www.dld.co. Images

from the conference can be downloaded free of charge at

http://www.flickr.com/photos/hubertburdamedia/sets.

    DLD 2015 at a glance

    - Main topics at DLD15: Digital Revolution, Entrepreneurship & European

Digital Ecosystem, The New Consumer, Rethinking Mobility, Machines & Humanism,

Healthcare's Age of Enlightenment

     - Talks, discussions, workshops: more than 150 international trailblazers

will come together with over 1,000 attending opinion leaders - influential

women and men from the economy, art, media, technology, society, politics and

science.

     - Patrons: Investor Dr Yossi Vardi, publisher Dr Hubert Burda and Board

Member Dr Paul-Bernhard Kallen

     - Events during DLD: Chairmen & speaker dinner in the Residenz (18

January), presentation of the Aenne Burda Award for Creative Leadership (19

January), presentation of the FOCUS Digital Star Award (19 January) and the DLD

campus lecture (20 January). The 2015 DLD conference will close with the DLD

FOCUS Nightcap during the World Economic Forum in Davos (21 January).

    Background

    DLD is the international conference and innovation platform of Hubert Burda

Media. DLD Media organises DLD (Europe's leading digital conference), the

DLDwomen conference and international network events in cities such as Palo

Alto, New York, London, Tel Aviv, Istanbul, Rio de Janeiro and Beijing. DLD

Media produces conference content including publications, online and video

formats and studies, and advises DLD partner companies, start-ups, investors

and institutions. It is managed by Stephanie Czerny, one of the co-founders of

the DLD conference back in 2005.

     Further information

     Dorothee Stommel

     Hubert Burda Media

     Corporate Communications

     Arabellastrasse 23

     81925 Munich, Germany

     Tel.: +49-89-9250-2065

     E-mail: dldpress@burda.com

Source: Hubert Burda Media

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