Fidenza Villageがミラノ万博に「イタリア産品の大使館」をプレゼント

Fidenza Village

Fidenza Villageがミラノ万博に「イタリア産品の大使館」をプレゼント

AsiaNet 60346 (0573)

【ミラノ(イタリア)2015年4月30日PRN=共同通信JBN】

*Fidenza Village(フィデンツァ・ビレッジ)がファッションからアート、デザイン、料理、音楽におよぶ独占イベントを主催し、有名な大使やパートナーも参加して、ゲストに本物のイタリア体験を提供

Fidenza Villageはミラノ現代美術館に新設されたトリエンナーレ・デザイン美術館で、2015年国際博覧会(EXPO 2015、万博)とともに今後6カ月間開催する独占イベントのプログラムを発表した。Value RetailのCollection of VillagesのひとつであるFidenza Villageは、ミラノ、ボローニャ両市からわずか60分の場所にあり、イタリアの大手高級アウトレット・ショッピング体験を提供している。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150430/742915 )

ビレッジは万博期間中、アート、食品、ファッション、デザイン、音楽におよぶ最高のイタリア産品を紹介する。Fidenza Villageのため特別に企画され、5月1日スタートするイベントは、Value Retail Managementのデジレ・ボリエー最高経営責任者(CEO)から大使、パートナーに明らかにされた。

Fidenza Villageは向こう6カ月間、イタリア文化の土台をめぐる3つのテーマ、「Romantic Opera(ロマンチック・オペラ)」「La Dolce Vita(甘い生活)」「Italian Passion(イタリアの情熱)」にインスピレーションを受けたイベントの大劇場になる。

*5月1日から6月30日まで、Fidenza VillageはRomantic Operaをたたえる。見事な監督、舞台装置、衣装によって、Fidenza Villageはイタリア・ロマン主義の典型的なスタイルを披露

*7月と8月はLa Dolce Vita、および世界の羨望の的であるイタリアの生活様式に焦点を当てる

*最後の2カ月はItalian Passionにささげられる。ゲストはイタリア産品すべてを網羅する忘れがたい多感覚体験を享受できる

Value Retailのデジレ・ボリエーCEOは「万博期間中、このような美しい環境でFidenza Village主催のプロジェクトを発表できてうれしい。『The Embassy of Made in Italy(イタリア産品の大使館)』というイニシアチブの神髄は、Fidenza Villageの周辺環境を特徴づける歴史的遺産をたたえることである。それは最高の『イタリア産品』の基盤である。Value Retailは近隣コミュニティーをプロモート、地域の遺産を受け入れ、創造的な協力を通じて海外の消費者に向けて称揚することに誇りを持っている。万博はそのような機会の最適のプラットフォームである」と語った。

「イタリア産品の大使館」の大使は以下の通り:

▽ファッション

ファッション界の大使はイタリア・ファッション協会の名誉会長でイタリア・ファッション業界のリーダー、マリオ・ボセッリ氏。

ボセッリ氏は「Fidenza Villageを万博の『イタリア産品の大使館』に転換するというValue Retailの偉大なプロジェクトに参加できて光栄だ。万博は、イタリアの卓越性の各分野に関連するさまざまな革新的イベントを開催する。あらためて言いたい。ファッションにとっては業界が健全な状態にあって世界最高級の製品を持つことは大きな誇りである。業界は180億ユーロ以上の貿易黒字を記録、約6万社が57万人の従業員を抱えている」と話した。

Fidenza Villageには万博の6カ月間、独自の遺産からインスピレーションを得たイタリア・ファッションの最高級ブランドが出店、Romantic Opera、La Dolce Vita、Italian Passionの3テーマに生命を吹き込む。

▽食品

ファッションからイタリアの卓越性のもうひとつの柱、食品へ。ミシュランの星を獲得したシェフで万博の大使でもあるダビデ・オルダーニ氏がイタリア料理スタイルの最高峰を披露する。オルダーニ氏は万博期間中ビレッジに出向き、もうひとりのミシュラン・シェフ、マッシモ・スピガローリ氏とともにイベントを開催、エンターテインメントショーを披露する。マッシモ・スピガローリ氏は自分のレストラン、Antica Corte Pallavicinaを通じて最高の地元料理を調理する。

ダビデ・オルダーニ氏は「地域の発展は常にわたしの仕事を導いてきた。だから、わたしは大いなる喜びとともに、オリジナル体験を生み出すために協力するというFidenza Villageの招待を受け入れた。それは最高のローカル、グローバル要因の相乗効果である」と話した。

このほかのパートナーであるAcademia Barillaは、成人と子ども向けにRomantic Opera、La Dolce Vita、Italian Passionの3テーマに及ぶ料理デモを披露する。ワイン部門世界最高の見本市、Vinitalyは精選されたワインの試飲を提供する。

▽アート

イタリアの文化シーンで最も興味深い人物のひとり、パトリック・トゥットフォーコ氏はビレッジのためにキュレーターのダビデ・クアドリオとインスタレーションを制作、「イタリア産品の大使館」の役割を担って3テーマを探求する。彫刻という表現手段を使う彼のインスタレーションは、Fidenza Villageが「解説」を生み出すのを補完する。それはビレッジの劇場としての格を引き上げ、ゲストの参加が求められる「感覚」体験を象徴するものである。

パトリック・トゥットフォーコ氏は「このプロジェクトの一員になれてうれしい。わたしはFidenza Villagの価値のすべて、最高のイタリア産品に対する情熱を共有したい。わたしはイタリアの独自性概念をたたえて解釈するために、このようなコンセプトを視覚的な特注作品に仕立てるように努めてきた」と話した。

▽音楽

音楽はイタリア産品の土台であり、感情レベルで遺産の文化と価値を伝達する。Fidenza Villageはロマン派の作曲家ヴェルディの出身地域にある。大使兼パートナーのFondazione Arena di Verona(ベローナ野外劇場財団)はゲストをオペラに近づける現代風アレンジの公演によってFidenza Villageのゲストを驚かせる。

▽Fidenza Villageについて

Fidenza Village はValue Retailが欧州と中国で開設・運営するCollection of Villagesのひとつ。英国の有名なBicester Villageも一部である。Fidenza Villageはミラノ、ボローニャ両市からわずか60分の場所にあり、イタリアの大手高級アウトレット・ショッピング体験を提供している。Fidenza Villageではイタリア内外ブランドから精選された世界最高級のファッションとホームウエアのブティックが一カ所に集中、年中無休で推奨小売価格の最大70%ディスカウントで販売している。Missoni、Class Roberto Cavalli、ヴィヴィアン・ウエストウッドは国際ブランドのほんの一例にすぎず、Furla、Simonetta、ディーゼルなどイタリアのデザイナーのブティックもある。ビレッジが提供するサービスには、ミラノからのShopping Express(R)コーチサービス、ツーリスト・インフォメーションセンター、ハンズフリー・ショッピング、手荷物一時預かり所、シャトルサービス、予約制の買い物代行がある。ビレッジにはレストラン、デリカテッセン、カフェもそろっており、豪華なショッピング体験と快適な外出を求めるビジターの目的地になっている。詳しい情報はFidenzaVillage.com を参照。

ソース:Fidenza Village

Fidenza Village Presents 'The Embassy of Made in Italy' for Expo Milano

PR60346

MILAN, Apr. 30 /PRN=KYODO JBN/ --

    Fidenza Village will host exclusive events across fashion, art, design,  

cuisine and music giving guests a true Italian experience; high-profile

ambassadors and partners to take part

    At the new Terrazza Triennale of the Contemporary Museum in Milan, Fidenza

Village unveiled the exclusive programme of events it will hold over the next

six months to accompany Expo 2015. Fidenza Village, one of the Collection of

Villages by Value Retail, is located just 60 minutes from both Milan and

Bologna, and offers Italy's leading luxury outlet shopping experience.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150430/742915 )

    During Expo, the Village will showcase of the best of Made in Italy across

art, food, fashion, design and music. The events, created especially for

Fidenza Village and starting on 1 May, were presented by Desiree Bollier -

Chief Executive, Value Retail Management - to ambassadors and partners.

    Over the next six months, Fidenza Village will become a grand theatre for

events inspired by three themes centred on the cornerstones of Italian culture:

Romantic Opera, La Dolce Vita and Italian Passion.

    - From 1 May to 30 June Fidenza Village is celebrating Romantic Opera. With

superb direction, set designs and costumes, Fidenza Village will present the

quintessential style of Italian romanticism.

    - In July and August the focus will be on La Dolce Vita and the Italian

lifestyle that is envied around the world.

    - Finally, the last few months will be dedicated to Italian Passion. Guests

will be able to enjoy unforgettable multisensory experiences encompassing

everything that is Made in Italy.

    "It is an honour to present this project that Fidenza Village will feature

during Expo in such a beautiful setting. The whole essence of the initiative

'The Embassy of Made in Italy' is to celebrate the patrimony characterizing the

surrounding territory of Fidenza Village, the bedrock of the best of 'Made in

Italy'," said Desiree Bollier, CEO of Value Retail. "Value Retail prides itself

in promoting its surrounding communities, embracing the territories' heritage

and elevating it to the international consumer through creative collaborations.

Expo is the perfect platform for such an opportunity."

    The ambassadors of The Embassy of Made in Italy:

    Fashion

    The ambassador of the fashion world is Mario Boselli, the Honorary

President of the Chamber of Italian Fashion, and a figurehead of the Italian

fashion industry.

    "I am pleased and honoured to take part in Value Retail's great project to

turn Fidenza Village into 'The Embassy of Made in Italy' for Expo 2015, which

will host a variety of innovative events related to the different areas of

Italian excellence," said Boselli. "As for fashion, it is with great pride that

I can say again that the industry is in excellent health, boasting some of the

best production in the world, and it has recorded a net trade surplus of over

EUR18 billion, with 570,000 employees in approximately 60,000 companies."

    Drawing inspiration from their own heritage, some of the most important

brands in Italian fashion will be in Fidenza Village during the six months of

the Expo, breathing life into the three themes of Romantic Opera, La Dolce Vita

and Italian Passion.

    Food

    From fashion to another pillar of Italian excellence: food. The

Michelin-starred chef and Ambassador of Expo 2015, Davide Oldani, will

represent the best of Italian gastronomy. During Expo, Oldani will be in the

Village hosting events and presenting an entertaining show with another

Michelin-starred chef, Massimo Spigaroli. Massimo represents the best of local

products through his restaurant Antica Corte Pallavicina.

    "The development of the region has always guided my work. This is why I've

accepted, with great pleasure, Fidenza Village's invitation to work together to

create an original experience which is a synergy of the best local and global

elements," said Davide Oldani.

    Additional partners include the Academia Barilla, which will perform

cooking demonstrations spanning the three themes of Romantic Opera, La Dolce

Vita and Italian Passion for both adults and children. Vinitaly, the world's

top exhibition in the wine sector, will provide tastings of carefully selected

wines.

    Art

    Patrick Tuttofuoco, one of the most interesting names on the Italian

cultural scene has collaborated with curator Davide Quadrio to create

installations for the Village, celebrating its role as The Embassy of Made in

Italy and to explore the three themes. Using the medium of sculpture, his

installations complement Fidenza Village to create a 'commentary' that

amplifies the theatrical quality of the Village and symbolises the 'sensory'

experience in which guests will be invited to participate.

    "I'm very happy to be part of this project. I share all the values of

Fidenza Village and its passion for the best of Made in Italy," said the

artist. "I've tried to translate these concepts visually into bespoke works to

celebrate and interpret the idea of Italian uniqueness."

    Music

    Music is a cornerstone of Made in Italy and conveys, on an emotional level,

the culture and values of its heritage. Fidenza Village is in the land of the

romantic composer Verdi. The ambassador and partner, Fondazione Arena di

Verona, will surprise guests at Fidenza Village with performances that will be

interpreted in a contemporary style, bringing guests even closer to the opera.

    About Fidenza Village

    Fidenza Village is one of the Collection of Villages in Europe and China

created and operated by Value Retail, which include the UK's celebrated

Bicester Village. Fidenza Village is located just 60 minutes from both Milan

and Bologna, and offers Italy's leading luxury outlet shopping experience. At

Fidenza Village you can find the world finest luxury boutiques of fashion and

homewear all in one place with a unique selection of Italian and international

brands, offering savings of up to 70% on the recommended retail price, seven

days a week and all year round. Missoni, Class Roberto Cavalli and Vivienne

Westwood are just a few of the international brands present, as well as

boutiques of Italian designers including Furla, Simonetta and Diesel. Services

offered by the Village include the Shopping Express(R) coach service from

Milan, a Tourist Information Centre, hands free shopping, left luggage, luxury

transfer and personal shopper on reservation. With a selection of restaurants,

delicatessen and cafe, the Village has become a destination for visitors

seeking a superior shopping experience and an enjoyable day out. To find out

more, please visit FidenzaVillage.com

    Source: Fidenza Village

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中