Airbiquityが消費者利用に基づくコネクテッドカー・プログラム第2回ウェビナー開催

Airbiquity

Airbiquityが消費者利用に基づくコネクテッドカー・プログラム第2回ウェビナー開催

AsiaNet 60881(0794)

【シアトル2015年6月16日PRN=共同通信JBN】

*ウェビナーはSBD自動車研究グループとニールセンの最新消費者調査がテーマ

コネクテッドカー・サービスの世界的リーダー、Airbiquity(R)(http://www.airbiquity.com/ )は16日、消費者のコネクテッドカー・プログラム使用増と関連機能・サービスに焦点を当てる2015年ウェビナーシリーズのエピソード2を開催すると発表した。エピソード2ではSBD(http://www.sbd.co.uk/ )のディレクター、アンドルー・ハート氏がSBDとニールセンが共同開発した最新調査結果と考察を明らかにする。ドライバーがどのようにコネクテッドカー・システムとやりとりし、自動車メーカーはシステム利用データを活用して消費者のシステム使用増をもたらすため何ができるかという調査である。調査発表に続いて、ハート氏を司会に、MediaPostの自動車エディター、カール・グリーンバーグ氏とAirbiquityのスコット・フランク副社長(マーケティング担当)が短時間のパネルディスカッションを行う。エピソード2の詳細は以下の通り。

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150224/177305LOGO

▽「Leveraging Usage Data to Develop More Customer-Centric Connected Car Programs(より消費者中心のコネクテッドカー・プログラムを開発するため利用データを活用)」

*日時:2015年6月30日(火)午後9時(EST)/6時(PST)

*内容:自動車メーカーは、どのコネクテッドカー・プログラムの機能・サービスを各モデル・セグメントに提供するべきか、CDプレーヤーのようなレガシーテクノロジーを車載から排除する機会があるのかどうかを見定めるために、絶えず闘っている。システム利用データの欠如はこの仕事を困難なものにしており、多くのメーカーは消費者が実際に車載テクノロジーをどう使っているか分かっていない。このウェビナーでSBDはニールセンとともにまとめた最新調査結果と考察を提示する。それは消費者がコネクテッドカー・システムとどのようにやりとりしているか分析し、メーカーが使用をブランド・ロイヤルティーに転換する機会を示す。

*出演:

-アンドルー・ハート氏(SBDディレクター)

-カール・グリーンバーグ氏(MediaPost自動車エディター)

-スコット・フランク氏(Airbiquityマーケティング担当副社長)

*登録:Leveraging Usage Data to Develop More Customer-Centric Connected Car Programs (https://airbiquity.clickwebinar.com/193675653/register )にアクセス

ウェビナーシリーズ全4回のエピソード3は2015年9月に開催。Airbiquity2015年ウェビナーシリーズの詳細はhttp://www.airbiquity.com/news/webinars/ を参照。

▽Airbiquity について

Airbiquityはコネクテッドビークル・サービスの世界的リーダーであり、車載テレマティクス技術の開発および設計のパイオニアである。Airbiquityは、業界で最新鋭のクラウドベース・コネクテッドカー・サービス提供プラットフォームChoreo(TM)によって現代のコネクテッドカーのビジョンを提示する。自動車メーカー、ティア1サプライヤー、モバイル・ネットワーク・オペレーターはAirbiquityと提携して、50カ国余りの30言語で顧客が要求する安全、効率、利便性、インフォテインメントに応えるスケーラブルで扱いやすいコネクテッドカー・ソリューションを提供している。Airbiquityの詳細についてはウェブサイトwww.airbiquity.com を参照。AirbiquityはAirbiquity Inc.の商標。

▽SBDについて

SBDは車の安全、テレマティクス、ITSシステムの設計・開発を専門とする独立系技術コンサルタント企業である。SBDは世界各地にオフィスを展開し、自動車および関連業界に戦略的助言、洞察、専門知識を20年以上提供している。SBDは世界の自動車メーカーの90%およびそのパートナーの大半と提携しており、各社のよりコネクテッドで安全性の高い車の開発に際し、適切なテクノロジー、サプライヤー、戦略の選択に一役買っている。www.sbd.co.uk

▽問い合わせ先

Kristin Scheidegger

Airbiquity PR

+1-206-344-3133

media@airbiquity.com

ソース:Airbiquity

Airbiquity Hosts Episode Two Of Webinar Series On Improving Automotive Connected Car Programs Based On Consumer Utilization

PR60881

SEATTLE, June 16, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --

       -- Webinar Features New Consumer Research by

          SBD Automotive Research Group and Nielsen

    Airbiquity(R)(http://www.airbiquity.com/ ), a global leader in connected

car services, today announced Episode Two of a four-part 2015 webinar series

focused on increasing consumer use of automotive connected car programs and

related features and services. In Episode Two, Andrew Hart, Director at SBD

(http://www.sbd.co.uk/ ), will present new research findings and insights

jointly developed by SBD and Nielson about how drivers interact with their

connected car systems, and what automakers can do to leverage system

utilization data to increase consumer use of their systems. The research

presentation will be followed by a brief panel discussion moderated by Mr. Hart

with Karl Greenberg, Automotive Editor for MediaPost, and Scott Frank,

Airbiquity Vice President of Marketing. Additional details on Episode Two are

below.

    Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150224/177305LOGO

    "Leveraging Usage Data to Develop More Customer-Centric Connected Car

Programs"

    When: Tuesday, June 30, 2015 at 9:00am EST / 6:00am PST

    What: Automakers continually battle to identify which connected car program

features and services should be offered on different models and segments, and

whether there are opportunities to de-spec legacy technologies such as CD

players out of cars. A lack of system usage data makes this job even harder,

and many automakers are blind to how consumers are actually using their in-car

technologies. In this webinar, SBD will present new research findings and

insights jointly prepared with Nielsen that analyze how consumers are

interacting with their connected car systems, and the opportunities automakers

have to convert that usage into brand loyalty.

    Who:

    -- Andrew Hart, Director, SBD

    -- Karl Greenberg, Automotive Editor, MediaPost

    -- Scott Frank, Vice President of Marketing, Airbiquity

    Where: To register, visit: Leveraging Usage Data to Develop More

Customer-Centric Connected Car Programs

(https://airbiquity.clickwebinar.com/193675653/register )

    Episode Three of the four-part webinar series will be held in September

2015. Learn more about Airbiquity's 2015 webinar series here:

(http://www.airbiquity.com/news/webinars/ ).

    About Airbiquity  

    Airbiquity is a global leader in connected vehicle services and pioneer in

the development and engineering of automotive telematics technology. Airbiquity

enables the vision of connected car today with the industry's most advanced

cloud-based connected car services delivery platform: "Choreo(TM)." Working in

partnership with Airbiquity, automakers, tier one suppliers, and mobile network

operators are delivering scalable and manageable connected car solutions

meeting the safety, efficiency, convenience, and infotainment needs of their

customers in over 50 countries and 30 languages. To learn more about Airbiquity

visit: www.airbiquity.com. Airbiquity is a trademark of Airbiquity Inc.

    About SBD

    SBD is an independent, technical consultancy specializing in the design and

development of vehicle security, telematics and ITS systems. SBD has over 20

years of experience providing strategic advice, insight and expertise to the

automotive and associated industries with offices throughout the world. SBD

work with 90% of global vehicle manufacturers and the majority of their

partners to help them select the right technologies, suppliers and strategies

when developing more connected, safe and secure vehicles. www.sbd.co.uk

    CONTACT: Kristin Scheidegger

             Airbiquity PR

             +1-206-344-3133

             media@airbiquity.com

     SOURCE: Airbiquity

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