BMWグループ 6月および1-6月通期の販売台数新記録 上半期に100万台超を販売
BMWグループ 6月および1-6月通期の販売台数新記録 上半期に100万台超を販売
AsiaNet 61138(0898)
【ミュンヘン2015年7月9日PRN=共同通信JBN】
*6月と1-6月通期で販売台数の新記録を達成
*6月の納車台数は20万8813台で前年同月比8.0%増
*2015年の6カ月間で前年同期比7.8%増の100万台超を販売
*MINIの販売は6月および通期で25%以上の販売増
*世界の販売地域すべてで販売増を記録
BMWグループの6月の納車台数は、BMW、MINI、ロールス・ロイスの各ブランド合計が前年同月比8.0%増で、月間最多記録の20万8813台になった。また1-6月の通期としても過去最高の109万9748台で、前年同期比7.8%増になった。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150708/233907 )
BMW AG(ドイツBMW本社)取締役会メンバーでセールス・マーケティング担当のイアン・ロバートソン氏は「われわれは2015年上半期に達成した成長を喜んでいる。一部の市場では逆風だったにもかかわらず欧州、アジア、米州と世界のすべてで成長を記録した。最近発表した革新的な車両が市場にいきわたっており、これら車両と今後投入を計画している新モデルによって、下半期もこの持続可能な成長率が確保されるものと確信している」と語った。
6月のBMWブランド車は、前年同月比5.0%増の17万2437台が納車された。上半期通期では前年同期比5.1%増の93万2041台だった。
最近マイナーチェンジしたBMW 1シリーズの6月販売は世界で1万7271台となり、前年同月比2.8%増になった。新しいBMW 2シリーズも引き続き販売が好調で1万4514台を納車した。2014年に発売が開始された4シリーズは、6月に前年同月比42.1%増の1万6693台が納車された。SUVを求める世界的トレンドも続いており、BMW Xファミリーは引き続きブランドにとって大きな成長要因である。BMW X4の6月販売は4910台で、BMW X5は前年同月比33.8%増の1万7520台を納車、BMW X6の販売台数は同49.9%増の5009台だった。
BMW iは前年同月比65%増の2071台を販売した。1-6月の半期では1万2562台のBMW iが顧客に納車された。
MINIブランドは上半期として過去最高の16万5938台が納車され、前年同期比25.8%増になった。6月単月の販売も前年同月比25.4%増の3万6025台だった。BMW AGの取締役会メンバーでMINI、BMWモトラッド、ロールス・ロイス担当のペーター・シュヴァルツェンバウアー氏は以下のように述べている。「MINIは2桁成長を記録して2015年は好調な出だしとなった。この勢いを下半期にも持続するとともに6月に発表し10月から発売するMINI Clubmanでさらに顧客を引きつけられると考えている。当社が最近発表したこのブランドのCIの戦略的なマイナーチェンジによって、MINIのサクセス・ストーリーを足場にして、MINIの記録的な年とするつもりだ」
MINI 3ドアの世界販売は1-6月通期に前年同期比33.0%増の6万2599台であった。新型MINI 5ドアは同期間に世界で4万4943台が、MINI Cabrioは前年同期比3.3%増の9148台が販売された。
BMWグループは世界的に均衡の取れた成長を希求する戦略に沿って、再び世界全域で販売増を達成した。
2015年上半期のアジアにおけるBMWおよびMINIの販売台数合計は、前年同期比4.5%増の33万6344台で、中国本土での販売は、1-6月期で前年同期比2.5%増の23万601台となった。韓国での販売も引き続き伸びており、通期で前年同期比19.1%増の2万6158台だった。日本も2桁増を記録し通期で前年同期比10.7%増の3万3876台だった。
米州は2015年も引き続き好調で、上半期のこの地域におけるBMW、MINI販売は総計24万1798台と前年同期比9.5%増を記録した。この期間の米国での販売は前年同期比9.6%増の19万8883台が顧客に納車された。カナダでは2桁成長で同16.6%増の2万395台、メキシコでも同19.0%増の8093台となった。
欧州でも2015年上半期は成功を収め、6カ月間で48万8098台のBMWとMINI車両が納車された。これは前年度同期比9.4%増だった。BMWグループとして4番目の大手市場である英国では、前年同期比15.2%増の11万659台を販売し、フランスでも好調で同22.6%増の3万8650台を販売した。イタリアでは同8.5%増の3万5974台だった。
ロールス・ロイス・モーターカーズは同社の歴史にとって上半期として2番目に最良の年で1769台が顧客に納車されたと発表した(前年同期比マイナス10.1%)。英国グッドウッドを本拠とするこのメーカーにとって中国におけるラグジュアリーカーの低迷が販売台数に大きく影響し、貿易収支にマイナスの影響をおよぼした。世界の他の地域における販売は同社の予測と販売計画内に収まっている。
BMWモトラッドの世界販売は6月も伸び続けており、同月には1万5490台のモーターサイクルとマキシスクーターが納車された(前年同月比31.0%増)。1-6月の通期では前年同期比10.5%増の7万8418台となった。BMWモトラッドにとって6月単月および通期共に販売台数の新記録になった。
▽BMWグループの2015年6月および1-6月までの販売概要
2015年6月 前年同月比 1-6月通期 前年同期比
BMWグループ
乗用車台数 208,813 +8.0% 1,099,748 +7.8%
BMW 172,437 +5.0% 932,041 +5.1%
MINI 36,025 +25.4% 165,938 +25.8%
ロールス・ロイス 351 -10.0% 1,769 -10.1%
BMWモトラッド 15,490 +31.0% 78,418 +10.5%
▽BMWグループ
BMWグループはBMW、MINI、ロールス・ロイスの3ブランドを持つ世界的な自動車とモーターサイクルの大手プレミアム・メーカーで、プレミアムな金融・モビリティーサービスも提供している。BMWグループはグローバル企業として世界14カ国に30の生産・組立工場を保有し、140カ国以上に販売ネットワークを展開している。
2014年にBMWグループは約211万8000台の自動車と12万3000台のモーターサイクルを世界で販売した。2014会計年度の売上高は804億ユーロ、税引き前利益は約87億1000万ユーロ。2014年12月31日現在、BMWグループの従業員数は世界で11万6324人。
BMWグループの成功は、常に長期的な構想と責任ある行動よって築き上げられてきた。同社は戦略の不可欠な要素として、バリューチェーン全体における環境、社会両面の持続可能性、製品に対する総合的な責任、資源節約の明確な方針を掲げている。
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ソース:BMW Group
BMW Group Achieves Steady Sales Growth in June
PR61138
MUNICH, July 9, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- Record monthly and year-to-date sales figures
- June deliveries total 208,813, up 8.0%
- Over one million vehicles sold in first half-year, up 7.8%
- MINI monthly and year-to-date sales up by more than 25%
- All sales regions globally report increase in sales
BMW Group sales continue to grow with 208,813 BMW, MINI and Rolls-Royce brand
vehicles delivered to customers in June, an increase of 8.0% compared with the
same month last year and a new record for the month. The company achieved its
best-ever first half-year sales, up 7.8% to total 1,099,748.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150708/233907 )
"We are pleased with the growth achieved in the first half of 2015," said Ian
Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing
BMW. "Despite headwinds in some markets, we are seeing overall growth all
around the world in Europe, Asia and the Americas. The innovative new cars we
have premiered recently are coming fully onto the market and I am confident
they - and the further new models we plan to bring out - will ensure this
sustainable rate of growth continues into the second half of the year,"
Robertson added.
The BMW brand achieved a sales increase of 5.0% in June with a total of 172,437
vehicles delivered to customers. Year-to-date sales rose 5.1% to 932,041.
Sales of the recently refreshed BMW 1 Series rose 2.8% in June with a total of
17,271 units delivered to customers around the world. The new BMW 2 Series
continues to grow its sales with 14,514 units sold last month. The 4 Series,
which went on sale in 2014, has seen an increase in sales of 42.1% compared to
the same month last year - a total of 16,693 were delivered to customers in
June. As the global trend for SUVs continues, the BMW X family remains a
significant growth driver for the brand. A total of 4,910 customers took
delivery of a BMW X4 in June while sales of the BMW X5 were up 33.8% to total
17,520 and deliveries of the BMW X6 climbed 49.9% to 5,009.
Sales of BMW i vehicles are up more than 65% on the same time last year,
totalling 2,071 for the month. In the first half of this year, 12,562 customers
took delivery of a BMW i vehicle.
The MINI brand has achieved its best-ever first half-year with 165,938 MINIs
delivered to customers, an increase of 25.8% on the same period last year.
Sales in June were up 25.4% to total 36,025. "With strong double-digit growth,
MINI has had a flying start to 2015," said Peter Schwarzenbauer, Member of the
Board of Management BMW AG, responsible for MINI, Rolls-Royce and BMW Motorrad.
"We'll continue this momentum into the second half of the year and expect that
the new MINI Clubman we premiered in June, which will be on the market from
October, will bring us even more new customers. With our recently announced
strategic and visual re-alignment of the brand, we'll build on the MINI success
story and achieve a new record year for MINI," Schwarzenbauer added.
Global sales of the 3 door MINI grew by 33.0% in the first six months of the
year, with customer deliveries totalling 62,599. The new 5 door MINI was handed
over to a total of 44,943 customers worldwide in the same period. Sales of the
MINI Cabrio are up 3.3% compared with the first half of last year with a total
of 9,148 units sold.
The BMW Group once again achieved an increase in sales in all regions globally,
in line with its strategy of seeking growth balanced around the world.
In Asia, deliveries of BMW and MINI models increased by 4.5% in the first half
of 2015 with a total of 336,344 vehicles handed over to customers in the
region. Sales in Mainland China for the year-to-date grew 2.5% compared with
the same period last year; 230,601 vehicles have been sold in China so far in
2015. South Korea continues to be a growth driver in the region with total
sales in the first six months of 26,158, up 19.1% on last year. Japan also
recorded double-digit growth - sales there were up 10.7% to total 33,876 units
in the year-to-date.
2015 continues to be a good year in the Americas with year-to-date BMW and MINI
sales in the region totalling 241,798, an increase of 9.5% compared to the same
period last year. In the USA, sales in the first six months of 2015 rose 9.6%,
with a total of 198,883 vehicles delivered to customers. Canada reported
double-digit growth of 16.6% (20,395) in the year-to-date as did Mexico, where
sales are up 19.0% so far this year (8,093).
The first half of 2015 has also seen success in Europe, where a total of
488,098 BMW and MINI vehicles have been delivered in the first six months, an
increase of 9.4%. Great Britain, the company's fourth biggest market, achieved
a sales increase of 15.2% so far this year (110,659) while France posted
positive sales growth of 22.6% (38,650). Sales in Italy are up 8.5% (35,974).
Rolls-Royce Motor Cars announced its second-best half-year sales volume
performance in the history of the company, with 1,769 units delivered to
customers (-10.1%). Sales figures for the Goodwood-based brand were adversely
affected by the significant slowdown in the luxury sector in China, which had a
negative effect on trading results. Sales in the rest of the world were in line
with expectations and the company's planning cycle.
BMW Motorrad's global sales continued to grow in June with a total of 15,490
motorcycles and maxi-scooters delivered to customers in the month (+31.0%).
Deliveries for the first half-year total 78,418, an increase of 10.5% compared
with the same period last year. Both monthly and year-to-date figures set new
sales records for BMW Motorrad.
BMW Group sales in/up to June 2015 at a glance
In June Compared with Up to/including Compared with
2015 previous year June 2015 previous year
BMW Group
Automobiles 208,813 +8.0% 1,099,748 +7.8%
BMW 172,437 +5.0% 932,041 +5.1%
MINI 36,025 +25.4% 165,938 +25.8%
Rolls-Royce 351 -10.0% 1,769 -10.1%
BMW Motorrad 15,490 +31.0% 78,418 +10.5%
The BMW Group
With its three brands BMW, MINI and Rolls-Royce, the BMW Group is the world's
leading premium manufacturer of automobiles and motorcycles and also provides
premium financial and mobility services. As a global company, the BMW Group
operates 30 production and assembly facilities in 14 countries and has a global
sales network in more than 140 countries.
In 2014, the BMW Group sold approximately 2,118 million cars and 123,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2014 was
approximately EUR 8.71 billion on revenues amounting to EUR 80.40 billion. As of 31
December 2014, the BMW Group had a workforce of 116,324 employees.
The success of the BMW Group has always been based on long-term thinking and
responsible action. The company has therefore established ecological and social
sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility
and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its
strategy.
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SOURCE: BMW Group
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