Melting Potが国際展開で日本に注目
Melting Potが国際展開で日本に注目
AsiaNet 61996 (1270)
【タンパ(米フロリダ州)2015年10月1日PR Newswire=共同通信JBN】
*一流の洗練されたカジュアルなフォンデュレストランが世界的展開推進のため多店舗フランチャイジーを求める
世界最高級のフォンデュレストランで一流の洗練されたカジュアルダイニングのフランチャイズであるMelting Pot(R) Restaurants, Inc.(メルティングポット・レストラン、http://www.meltingpotfranchise.com/ )は1日、日本にインタラクティブダイニングの経験をもたらすフランチャイジーを積極的に求めていると発表した。フロリダ州タンパを本拠地とする同社は初めての日本進出で、東京、横浜、大阪、名古屋、札幌などの都市に35店以上の展開を計画している。
ロゴ - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140319/NY84542LOGO
Melting Potは米国の35州、カナダ、メキシコ、東南アジア、アラブ首長国連邦(UAE)で125のレストランを運営し、15カ所以上の国際展開を準備中である。コンセプトは、風味豊かなフォンデュ料理スタイルと特徴的なディップソースとともに供されるユニークなアントレの取り合わせを提供することで知られている。メニューは豊富なアラカルトのセレクションが特徴で、それぞれに値段が付いたチーズフォンデュ、サラダ、アントレ、チョコレートフォンデュの取り合わせで1、2、3かそれ以上のコースを楽しめるカスタマイズ可能なオプションが呼び物になっている。
Front Burner Brandsのダン・ストーン最高営業・人材開発責任者は「Melting Potは他のどことも異なる米国で40年の定評のあるフランチャイズ・コンセプトだ。4種の個別コースが特徴で、顧客は各テーブル中央の熱いフォンデュポットにメニューアイテムを浸す。コンセプトは、多くの国々に円滑に移し替えられて実証済みの非常に社交的でインタラクティブな食事経験を提供する。われわれはフランチャイジーに成功を保証するための必要な訓練と支援だけでなく、われわれのレストランに最適な場所の選定を手助けする専門知識も提供する。日本で営業する準備ができており、今後数年で日本中に強いブランドのプレゼンスをつくり上げる有能な候補者を求めている」と語った。
日本に加え、一流フォンデュ・フランチャイズのMelting Pot (http://www.meltingpotfranchise.com/ )はブラジル、カナダ、中国、インド、メキシコ、韓国の選ばれた市場で国際的業績を拡大することに注力している。Melting Potはインドネシアのジャカルタに最初のレストラン、最近ではアラブ首長国連邦のドバイに中東初の開店を発表した。2015年末までにサウジアラビアのリヤドに初のレストランを開業する計画でもある。
Melting Potは最近、Nation's Restaurant Newsの2015 Consumer Picks(http://nrn.com/industry-data/consumer-picks )で、カジュアルダイニング・レストランチェーン40社の1位に選ばれた。昨年は38社中の6位だった。Melting Potは全部で10のカテゴリーのうち、清潔さ、サービス、雰囲気、熱望度の4つで最高点を得て1位にランクされた。
同社は日本と世界中にその世界的実績を拡大するため、積極的に有能なフランチャイジーを求めている。Melting Potとの発展の機会に関心があれば、ホームページ(http://www.meltingpotfranchise.com/upcomingEvents.aspx)にアクセスし、情報提供のフランチャイジング・ウェビナーへのアクセスのための登録を。Melting Potとのオーナーシップの機会に関しては、ダン・ストーン最高営業・人材開発責任者(電話:800-783-0867 ext. 108) に連絡を。
Melting Potは、3軒以上のレストランの最低契約が可能なレストランか接客業経験のある地域開発者を求めている。フランチャイジー候補者やそのグループは最低300万米ドルの資本入手が必要。少なくともフランチャイズオーナーの1人は英語に堪能でなければならない。選んだ不動産の場所によって、米国のMelting Potのフランチャイジーはレストラン1軒当たり約95万9000ドルから143万6000ドルの総投資額を期待できる。初期のフランチャイズ料は契約店舗数に応じて1軒当たり4万5000ドルから6万ドルで、1回限りの訓練費用5万ドルもある。
当ブランドは2015年が40周年記念となるため、同年に調印したすべての新規フランチャイズ契約の最初のレストランの初期フランチャイズ料は40%割引となる。
フォンデュの歴史と実際について知るにはMelting Potのフォンデュ・インフォグラフィックを参照(http://www.meltingpotfranchise.com/FondueFranchiseInfo.aspx )。
▽The Melting Pot Restaurants, Inc.について
Melting Pot (http://www.meltingpot.com/ )は1975年に設立され、40年にわたりユニークなフォンデュダイニングの経験を提供してきた。一流のフォンデュレストラン・フランチャイズとして、Melting Pot Restaurants, Inc.は米国の35州、カナダ、メキシコ、東南アジア、アラブ首長国連邦に125店以上のレストランを持ち、15の国際的地点で準備中である。詳細はwww.meltingpot.com参照。Melting Potのフランチャイズ機会に関する詳しい情報はwww.meltingpotfranchise.comへ。
▽問い合わせ先
Elayne Sommers
Fish Consulting
+1(202) 588-8138
esommers@fish-consulting.com
ソース:The Melting Pot Restaurants, Inc.
The Melting Pot Eyes Japan For International Growth
PR61996
TAMPA, Fla., Oct. 01, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Leading Polished Casual Fondue Restaurant Seeks Multi-Unit Franchisees to
Drive Global Expansion -
The Melting Pot(R) Restaurants, Inc. (http://www.meltingpotfranchise.com/ ),
the world's premier fondue restaurant and a leading polished casual dining
franchise, announced today that it is actively seeking franchisees to bring its
interactive dining experience to Japan. The Tampa, Fla.-based company plans to
enter Japan for the first time with the development of more than 35 restaurants
in cities such as Tokyo, Yokohama, Osaka, Nagoya and Sapporo.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140319/NY84542LOGO
The Melting Pot operates more than 125 restaurants across 35 U.S. states,
Canada, Mexico, Southeast Asia, and the United Arab Emirates, and has more than
15 locations in development internationally. The concept is known for offering
an assortment of flavorful fondue cooking styles and a variety of unique
entrees served with signature dipping sauces. The menu features a variety of a
la carte selections, highlighting customizable options that invite guests to
enjoy one, two, three or more courses as they select any combination of
individually-priced cheese fondues, salads, entrees and chocolate fondues.
"The Melting Pot is a proven 40-year American franchise concept that is unlike
any other. Featuring four distinct courses, guests dip menu items into heated
fondue pots at the center of each table. The concept provides a very social and
interactive dining experience that has proven to translate well to multiple
countries," said Dan Stone, chief business and people development officer for
Front Burner Brands. "We provide our franchisees the necessary training and
support to ensure success, as well as expert resources to assist with
identifying the best sites for our restaurants. We are ready to do business in
Japan and are seeking qualified candidates to build a strong brand presence
throughout Japan over the next few years."
In addition to Japan, the top fondue franchise
(http://www.meltingpotfranchise.com/) is focused on expanding its
international footprint in select markets across Brazil, Canada, China, India,
Mexico and South Korea. Earlier this year, The Melting Pot announced the
opening of its first restaurant in Jakarta, Indonesia and most recently its
first Middle Eastern location in Dubai, United Arab Emirates. The company also
plans to open its first restaurant in Riyadh, Saudi Arabia before the end of
2015.
The Melting Pot was recently ranked No. 1 among 40 casual-dining restaurant
chains in Nation's Restaurant News' 2015 Consumer Picks
(http://nrn.com/industry-data/consumer-picks ) report, up from No. 6 out of 38
concepts last year. The Melting Pot ranked first in four out of 10 overall
attribute categories, achieving top scores in cleanliness, service, atmosphere
and craveability.
The company is actively seeking qualified franchisees to expand its global
footprint in Japan and around the world. Those interested in development
opportunities with The Melting Pot should visit
http://www.meltingpotfranchise.com/upcomingEvents.aspx and register to receive
access to an informational franchising webinar. To learn more about ownership
opportunities with The Melting Pot, contact Dan Stone, chief business and
people development officer for The Melting Pot, at 800-783-0867 ext. 108.
The Melting Pot is seeking area developers with restaurant or hospitality
experience who can commit to a minimum development agreement of three or more
restaurants. Franchisee candidates or groups should have access to a minimum of
$3 million USD in capital. At least one of the franchise owners must be fluent
in English. Depending on the real estate site selected, franchisees of The
Melting Pot in the United States can expect the total investment for one
restaurant to be approximately $959,000 to $1,436,000 USD. The initial
franchise fee ranges from $45,000 to $60,000 USD per unit depending on the
number of units committed and there is a one-time training fee of $50,000 USD.
As the brand celebrates its 40th anniversary in 2015, a 40 percent discount
will be offered on the initial franchise fee for the first restaurant for all
new franchise agreements signed in 2015.
To learn about fondue history and facts, check out The Melting Pot's fondue
infographic (http://www.meltingpotfranchise.com/FondueFranchiseInfo.aspx ).
About The Melting Pot Restaurants, Inc.
Founded in 1975, The Melting Pot (http://www.meltingpot.com/ ) has offered a
unique fondue dining experience for 40 years. As the premier fondue restaurant
franchise, The Melting Pot Restaurants, Inc. has more than 125 restaurants in
35 U.S. states, Canada, Mexico, Southeast Asia, and the United Arab Emirates,
and more than 15 international locations in development. For more information,
visit www.meltingpot.com. To learn more about franchise opportunities with The
Melting Pot, please visit www.meltingpotfranchise.com.
CONTACT: Elayne Sommers
Fish Consulting
+1(202) 588-8138
esommers@fish-consulting.com
SOURCE: The Melting Pot Restaurants, Inc.
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