息をのむ中国陝西省の観光資源をあらためて紹介

陝西省観光局

息をのむ中国陝西省の観光資源をあらためて紹介

AsiaNet 62741 (1576)

【西安(中国)2015年12月4日PR Newswire=共同通信JBN】標高2100メートルの崖にしがみついた冒険家2人、米国のキルステン・リッチ、オーストラリアのタイソン・マイヤー両氏は、7日間におよぶ中国陝西省の文化探検の旅で自分たちの限界を試した。

もはや中国の首都ではないとはいえ、シルクロードの出発点にして、1100年以上王朝の本拠地になった西安の栄光の過去は、この地に壮麗なレガシーを残している。2015年9月21日、陝西省観光局(Shaanxi Provincial Tourism Administration)に招待された旅の愛好家2人は「陝西省セルフィー文化ハント(Shaanxi Selfie Culture Hunt)」を開始した。型破りの方法で陝西省の美観をとらえることが狙いである。

南から北へ、2人の旅の達人は世界に名高い兵馬傭ばかりか、ほとんど知られず観光客も訪れていない“隠れた宝石”も探求した。今回の旅のハイライトのひとつ、映画のシーンでしか見られない驚くべき高度と見とれてしまう光景の華山は、ソーシャルネットワークに取り上げられている。セルフィーのテーマとともに、西安の城壁、壺口瀑布など彼らがめぐった11地点の文化と歴史のエッセンスは、視覚的に印象深い一連の日誌に見事に表現されている。往復旅行チケット2組の賞品と無料の特注自撮り棒を希望するネット市民は好きなセルフィーに投票できる。

オンライン・キャンペーンは、英国、ドイツ、カナダ、日本など50カ国を超える1万3000人以上が参加した。10月15日には2300余りのエントリーがあった。2人の陝西省「文化ハンター」キルステン・リッチ、タイソン・マイヤー両氏の得票争いは最終段階で激しいものになった。

O2O(Online to Offline)キャンペーン「陝西省セルフィー文化ハント」は、陝西省の豊かで荘厳な観光資源を世界に再認識させることに成功した。1年を通じてはっきり区別できる季節と海外観光客向けの総合的な旅行ネットワークは、文化的保養地として最適の基盤を与えている。

観光地に関する詳しい情報は以下を参照。

https://www.facebook.com/visitshaanxi/

▽陝西省観光局について

陝西省観光局(Shaanxi Provincial Tourism Administration)は中国陝西省の観光産業運営に責任を持つ政府の部局である。詳細はhttp://english.shaanxi.gov.cn/ を参照。

ソース:Shaanxi Provincial Tourism Administration

Shaanxi is Re-introducing its Breath-taking Travel Resources

PR62741

XI'AN, China, Dec. 4, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Clinging on the cliff which stands 7000 ft. above the ground, the two

adventurers -- Kiersten Rich from the United States and Tyson Mayr from

Australia have tested their limits in the 7-day cultural exploration trip in

Shaanxi, China.

Though no longer the political capital of China, Xi'an's glorious past as the

starting point of Silk Road and home to emperors for more than 1,100 years has

left the place sumptuous legacies. On September 21, 2015, two of the travel

enthusiasts, invited by Shaanxi Provincial Tourism Administration, started the

"Shaanxi Selfie Culture Hunt" with an aim to capture the beauty of Shaanxi in

an unconventional way.

From south to north, the two travel experts dug into not only the world famous

historical wonder -- terracotta warriors, but also the under-the-radar gems

which are lesser known and visited by tourists. Mount Hua, one of the

highlights in this trip, has taken the social network with its startling height

and jaw-dropping landscape you can only find in movie scenes. Together with the

selfie theme, the cultural and historical essence of the 11 spots they have

visited, such as Xi'an City Wall and Hukou Waterfall, are perfectly translated

into a set of visually impressive journals. Netizens can vote for their

favorite selfie in order to win two round-trip tickets or a free customized

selfie stick.

The online campaign has recorded more than 13,000 participants from over 50

countries, including the United Kingdom, Germany, Canada and Japan. On October

15, more than 2,300 entries were received. Polling between the two Shaanxi

"cultural hunters," Kiersten Rich and Tyson Mayr, was intense at its final

stage.

The O2O campaign "Shaanxi Selfie Culture Hunt" has successfully reminded the

world of Shaanxi's rich and awe-inspiring travel resources. Its distinct

seasons throughout the year and a comprehensive travel network for overseas

tourists have set the best ground for a cultural getaway.

For more information about the destination, please visit

https://www.facebook.com/visitshaanxi/

About Shaanxi Provincial Tourism Administration:

The Shaanxi Provincial Tourism Administration is the governmental department

responsible for managing the tourism industry in Shaanxi, China. For more

information, please visit http://english.shaanxi.gov.cn/.

Source: Shaanxi Provincial Tourism Administration

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