中国の音楽業界大手Taihe Music GroupとBaidu Musicが合併

Taihe Music Group

中国の音楽業界大手Taihe Music GroupとBaidu Musicが合併

AsiaNet 62786(1594)

【北京2015年12月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*Cポッププロバイダー2社が急増中の音楽リスナーの要望に応えるプラットフォームを構築

Taihe Music Group(TMG)は12月3日、百度(バイドゥ)の音楽プラットフォームBaidu Musicと完全合併すると正式発表した。この合併によって、中国のリスナーによる音楽消費の方法を進化させるボーダーレスで業界を横断するクロスプラットフォーム・サービスが生まれる。今回の合併は、音楽プロバイダーの創設につながったTaihe Rye Music、Ocean Butterflies Music、Touch Music Publishingの合併に続くものである。

中国のポピュラー音楽Cポップの5大市場にサービスを提供する唯一のプロバイダーであるTMGは、収益を生み出す70万の楽曲の著作権を所有している。TMGは、著作権ライセンシー、音楽芸能プロダクション、エンターテインメント企業、コンサート興行主など、中国と世界の多数の国で100を超える企業と長期協力提携を結んでいる。音楽プロバイダーのTMGは中国音楽市場の50%のシェアを素早く占有し、Cポップの世界最大のサービスエージェンシーになった。

世界最大級の中国音楽検索プラットフォームであるBaidu Musicは、TMGとの合併後もそのブランドとサービスを変更しない。Baidu Musicはビッグデータ・マイニング能力に加え、その利用層およびオンライン音楽作品を活用し、新しい利用層に強力なサポートを提供する。

TMGのチエン・シム最高経営責任者(CEO)は、Baidu Musicとの合併は従来の企業とインターネット大手の提携がとるべき方向の観点からみて、特筆すべき前進であると語った。パートナーシップの根幹は、音楽業界におけるTaiheの強みとその地位に基づいている。コンテンツプロバイダーが大手音楽プラットフォームとの合併を決断したのは、透明な著作権およびパフォーマー中心のユーザーサービス・プラットフォームを構築し、大量のコンテンツとプラットフォーム・パートナー数社を1つに統合した豊かな音楽エコシステムを生み出すために、音楽業界のアップストリームとダウンストリームのリソースを統合することにある。

TMGは、音楽ライブラリーと事業形態の多様化を進め、全体として音楽業界に価値をもたらし、音楽とリスナーの音楽の楽しみの価値を低下させることなく事業価値を最大限引き出す適切な組み合わせを模索することに専念し、その結果として、クリエーティブな音楽アーティストがこのエキサイティングかつ成長する業界に貢献する動機を提供するつもりである。

ソース:Taihe Music Group

Chinese Music Entertainment Giants Taihe Music Group (TMG) and Baidu Music Merge

PR62786

BEIJING, Dec. 8, 2015 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-Two C-pop providers create a platform to serve the evolving demands of today's

music listeners-

Taihe Music Group officially announced on December 3rd that it will merge in

its entirety with Baidu's music platform -- Baidu Music. The merger will build

a borderless, cross-industry, cross-platform music service that is the next

step in the evolution of how music is consumed by Chinese listeners. The merger

follows on the heels of the merger of Taihe Rye Music, Ocean Butterflies Music

and Touch Music Publishing that resulted in the creation of the music provider.

As the only such provider serving the 5 major markets for Chinese popular music

or C-pop, TMG owns the copyrights of 700,000 revenue-producing songs. TMG has

long-term collaborative agreements with over 100 businesses both within China

and in many countries around the world, including copyright licensees, music

talent agencies, entertainment marketers and concert impresarios. The music

provider has become the world's largest service agency for C-pop after quickly

accumulating a 50% share of the Chinese music market.

Baidu Music, one of the world's largest Chinese music search platforms, its

brand and services will remain unchanged following the merger with TMG. Baidu

Music will leverage its user base and online music products, as well as its big

data mining ability, to provide strong support for the new entity.

Qian Shimu, TMG CEO, said the merger with Baidu Music is a significant

breakthrough in terms of what a collaboration between the traditional player

and an internet giant should look like. The foundation of the partnership is

based on Taihe's strength and status in the music industry. The decision by the

content provider to merge with the giant music platform is aimed at integrating

the music industry's upstream and downstream resources in order to build a

transparent copyright-and performer-centric user service platform and create a

more prosperous music ecosystem that brings together a massive amount of

content and several platform partners under one roof.

TMG plans to focus on further diversifying the music library and other aspects

of the business, add more value to the music industry as a whole, look for the

right combination that maximizes business value without devaluing music and the

enjoyment of music to the listener, ultimately giving the creative musical

artist even more reason to contribute to this exciting and growing industry.

SOURCE: Taihe Music Group

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