G2Aがウィンター・ワンダーランド・パーティー、創業記念日を祝う

G2A.com

G2Aがウィンター・ワンダーランド・パーティー、創業記念日を祝う

AsiaNet 63094 (0053)

【ジェシュフ(ポーランド)、ロンドン、香港2016年1月14日PR Newswire=共同通信JBN】G2A.COMにとってウィンター・ワンダーランド・パーティーを主催することは毎年の恒例行事になっている。今年はそのイベントとG2Aの創業記念日を祝うのに理想的な場所として、ポーランドの壮大な都市ジェシュフが選ばれた。これは、2010年12月にデジタル・ゲーミング・マーケットプレイスのG2A.COM(http://www.g2a.com )が発案された場所であるというのが理由である。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160113/321773

6カ国以上からパートナーやゲスト、ゲームの達人が参加し、Googleやペイパル、Facebook、有名ストリーマーのほか、Forsen、Reynad、Voyboy、Izak、Bateson、DeerNadia、Kungen、Hotted、Onscreenlol、DisStream、Nervarienといったユーチューブ投稿家も含まれていた。世界的なコスプレ演出家のナディアSKやジャダ・ロビンも同イベントに顔を見せた。こうしたG2Aのパートナーや達人には、世界中で合わせて780万人のフォロワーやファン、ビュアーがいる。

同社はG2Aエコシステムを立ち上げるための研究開発に2800万米ドルを投資した。さらに世界的なe-Sportsに800万ドル強、世界初のバーチャル・リアリティー・プロジェクトG2A Land(http://www.land.g2a.com )の開発に100万ドル強をそれぞれ投入した。G2A Landは2016年第1四半期から無料ダウンロードできる。

従業員が25カ国で22言語を話す400人に増えたG2Aは、2015年5月に広い新オフィスに引っ越した。新オフィスはG2Aの成長ぶりと、ゲーミング業界の主要プレーヤーやパートナーに対する目標を物語っている。G2Aは顧客に最高のユーザー体験を提供するためにG2A マーケットプレース(http://www.g2a.co/presentation/index.html )を開発する中で、ゲームの最高のパートナーと人材の獲得に努めている。

G2Aの共同創業者で最高マーケティング責任者(CMO)のダウィド・ロゼック氏は、G2Aの顧客が640万人を突破したことを喜び「わが社のサービスを楽しむユーザーの数は700万人に向かっていると思う。顧客の最高の満足が絶対的価値だと理解する専門家がG2Aにおり、そのことがG2Aの急成長の主因だ。顧客に感謝している。彼らこそG2Aを最も急成長するデジタル・ゲーミング・マーケットプレースにしてくれた」と語った。

共同創業者で最高経営責任者(CEO)を務めるバルトス・スカルチェク氏は「わがG2Aチームは懸命に働き、顧客に素晴らしい体験を与え、ゲーマーのためのすごいマーケットプレースの構築を楽しんだ。G2Aではいつも『しっかり働き、もっと楽しいパーティーをしよう』と言っている」と付け加えた。

ダビドとバルトスは2016年第1四半期に主要スタッフを業績表彰し、それを公表した。2人は世界の業界で最高のゲーム人材を雇用するリクルート計画に着手する。

イベントの期間中にG2Aはパートナーやゲームの達人にインタビューする機会があった。

G2Aによるゲームの達人のForsen(フォロワー40万人)、ナディアSK(同10万人)、Kungen(同20万人)のインタビューは、以下のサイトを閲覧。

Forsen: https://www.youtube.com/watch?v=lENh56q0gfA

NadiaSK: https://www.youtube.com/watch?v=-zhVUOz8TT8

Kungen: https://www.youtube.com/watch?v=CnSlHDhDMbE

詳しい情報はhttp://www.g2a.com を参照。

ソース:G2A.com

G2A Winter Wonderland Party - Celebrating the Birthday of the G2A.com Marketplace

PR63094

RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, January 14 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    It has become a tradition for G2A.COM to organize an annual Winter

Wonderland Party and this year, the magnificent city of Rzeszow in Poland was

selected as the perfect location to celebrate both the event and G2A's birthday

since this is where G2A.COM [http://www.g2a.com ], the digital gaming

marketplace, was conceived in December 2010.

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160113/321773 )

    Partners, guests and gaming legends from over 6 countries were in

attendance and included Google, PayPal, Facebook, legendary streamers and

YouTubers such as Forsen, Reynad, Voyboy, Izak, Bateson, DeerNadia, Kungen,

Hotted, Onscreenlol, DisStream and Nervarien. World class cosplayers, NadiaSK

and Giada Robin, also attended the event. Collectively, these G2A partners and

legends reach over 7.8 million followers, fans and viewers.

    The company has invested 28 million U$D in research and development to

create the G2A ecosystem. Additionally, G2A has invested over 8 million U$D in

e-Sports worldwide, and over 1 million U$D in developing the 'first of its

kind' Virtual Reality project, G2A Land [http://www.land.g2a.com ], which will

be launched as a free download in Q1 2016.

    Having grown to 400 employees from 25 different countries, speaking 22

different languages, in May 2015, G2A moved into spacious new offices that

reflect G2A's growth and goals to key players and partners across the gaming

world. G2A continues to recruit the best partners and minds in gaming as it

develops the G2A marketplace [http://www.g2a.co/presentation/index.html ] to

provide the best user experience for customers.

    G2A CMO and co-founder, Dawid Rozek said that he was delighted that G2A had

reached over 6.4 million customers: "We appreciate that we are on our way to 7

million users enjoying our service." He added: "We have experts here at G2A who

understand that extreme customer satisfaction is a key value so that is the

main reason why G2A grew so fast. It's thanks to our customers, they have built

G2A to become the world's fastest growing digital gaming marketplace."

    Co-founder and CEO, Bartosz Skwarczek added: "Our G2A teams have worked

really hard this year to deliver a great experience to our customers, and we

had lots of fun building a great marketplace for gamers. At G2A we always say:

"Work Hard and Party Harder!"

    Dawid and Bartosz presented achievement awards to key staff members and

announced that in Q1 2016, they will embark on a worldwide recruitment drive to

continue to hire the best gaming professionals in the business.

    During the event, G2A had an opportunity to conduct interviews with

partners and gaming legends.

    Watch G2A in conversation with gaming legends Forsen (400k followers),

NadiaSK (100K followers) and Kungen (200k followers) below:

    Forsen: https://www.youtube.com/watch?v=lENh56q0gfA

    NadiaSK: https://www.youtube.com/watch?v=-zhVUOz8TT8

    Kungen: https://www.youtube.com/watch?v=CnSlHDhDMbE

    For more information visit: http://www.g2a.com

SOURCE: G2A.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中