PEZ PLAY:オーストリアの人気ブランドがデジタル化

PEZ International GmbH

2016/1/25 13:48

PEZ PLAY:オーストリアの人気ブランドがデジタル化

AsiaNet 63191 (0100)

【トラウン(オーストリア)2016年1月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*クロスレファレンス:写真はAP Images(http://www.apimages.com )から入手できる

特別なイノベーションがオーストリアの人気ブランド、ペッツ(PEZ)をデジタル時代に連れて行く。PEZ PLAYは従来のペッツ製品を、子どもと大人のゲーマーが楽しめる面白いインタラクティブ体験に転換する。無料ゲームはコードを使って素早くダウンロードすれば、デジタルゲーム体験を始めることができる。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160122/325072

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160122/325074

PEZ PLAYはケルンで開催される2016年International Sweets and Biscuits Fair(国際菓子専門見本市)で公開される。マーケティングディレクターのガブリエル・ホーフィンガー氏は「ペッツはPEZ PLAY導入により、いかに時代に沿っているかをあらためて証明した。このデジタルゲームは人気ブランドを現代にアップデートし、ひとつの世代を次につなげることでアピール力を強化した」とコメントした。

▽Angry BirdsとBricks Breaking

初めに公開されるPEZ PLAYゲームはPEZ Angry Birdsのミニゲームである。ROVIOの独占パートナーとして、2016年春から映画公開まで、PEZ Angry Birdsの全ケースには「bird code」が付けられ、新ペッツゲームに無料でアクセスできるようになる。

次の段階は2016年後半のアプリゲーム第2弾、アイコニックなペッツデザインのBricks Breakingのリリースである。従来のペッツキャンディー購入者は無料で追加的な娯楽・教育ゲームの入手が可能で、消費者により多くの製品利益と楽しみが提供される。

ペッツグループはグローバル企業で、欧州、米国とともに日本とオーストラリアが主要市場である。ペッツ製品は80カ国以上で販売され、年間約7000万ケースと50億個のキャンディーが製造されている。ペッツは世界で750人を雇用している。

▽問い合わせ先

Gabriele Hofinger

MBA, Head of Marketing & Licensing

E-mail: gh@pez.at

Phone: +43-(0)732-38999-610

ソース:PEZ International GmbH

PEZ PLAY: Austrian Cult Brand Goes Digital!

PR63191

TRAUN, Austria, Jan. 25 /PRNewswire=KYODO JBN/--

   - Cross reference: Picture is available at AP Images

     (http://www.apimages.com) -

   A special innovation is taking the cult brand PEZ from Austria into the

digital age in 2016. PEZ PLAY is making classic PEZ products an entertaining

interactive experience on mobile phones and tablets, fun for kids and adult

gamers alike. The free games are quickly downloaded using a code, and then the

digital gaming experience can begin!

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160122/325072 )

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160122/325074 )

   PEZ PLAY is being unveiled at the exclusive Cologne International Sweets and

Biscuits Fair in 2016. "By launching PEZ PLAY, PEZ has again proven how the

brand remains contemporary," comments Marketing Director Gabriele Hofinger,

"The digital games have updated the cult brand for today, enhancing its appeal

by linking one generation to the next. "

   Angry Birds and Bricks Breaking

   The first PEZ PLAY game to be marketed will be a PEZ Angry Birds mini game.

As an exclusive partner of ROVIO, all PEZ Angry Birds dispensers will bear a

'bird code' from spring 2016 onwards - in the run-up to the movie - giving free

access to the new PEZ game.

   The next developmental step will be the release of a second app game in the

second half of 2016: Bricks Breaking, in the iconic PEZ design. Additional free

fun and educational games will be available for buyers of classic PEZ candies,

providing more product benefits and entertainment for consumers.

   The PEZ Group is a global enterprise. Japan and Australia are major markets

for the company alongside Europe and the US. PEZ products are available in more

than 80 countries. Annually about 70 million dispensers and 5 billion candies

are manufactured. Worldwide 750 people are employed by PEZ.

   CONTACT: Gabriele Hofinger

            MBA, Head of Marketing & Licensing

            E-mail: gh@pez.at

            Phone: +43-(0)732-38999-610

    SOURCE: PEZ International GmbH

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中