マルティーニ(R)がフェリペ・マッサ、バルテッリ・ボッタスと2016年F1レースシーズンを開幕

マルティーニ

マルティーニ(R)がフェリペ・マッサ、バルテッリ・ボッタスと2016年F1レースシーズンを開幕

AsiaNet 63730

ハミルトン(バミューダ諸島)、2016年3月9日/PRニュースワイヤー/ --

メルボルンを前に、希少なマルティーニ・レーシングカー・コレクションと共にマシンFW38公開

テラッツァ・マルティーニがグラン・プリ(Grand Prix)(TM)の都市を席巻

世界有数の象徴的イタリアンブランド、世界をリードするベルモット酒とイタリア・スパークリングワインのベストセラー、マルティーニ(MARTINI)(R)は、ペッシオネでの究極のテラッツァ体験と共にフォーミュラ1(Formula One)(TM)レースシーズンを堂々開幕しました。

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/341847

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/341848

同イベントではまた、メルボルンを前に珍しく公共の前に姿を見せるウィリアムズ・マルティーニ・レーシング・ドライバーのフェリペ・マッサとバルテッリ・ボッタスを招きました。両ドライバーは、マルティーニ・レーシングのヘリテージカー・コレクションのかたわらに堂々と並べられたマシンFW38を公開するために出席したのです。

モータースポーツのブランドの豊かな歴史を紹介したのは、1968年に父ジョルジオが兄ヴィットリオと共にマルティーニ・レーシングを創設した、マンフレード・ロッシ・ディ・モンテレーラでした。マンフレードは、ロイテマンとペースが運転した名高いコスワース・ブラバムなど、自身の貴重なレーシングカーコレクションの一部を持参しました。この車は、最近ではマンフレード自身が運転した2014年のFIAマスターズ・ヒストリック・フォーミュラワン・チャンピオンシップなど、数多くのグランプリを獲得しています。コレクションにはテクノBA123、ロータス80、ブラバムBT45なども含まれ、そのどれにもマルティーニ・レーシング・ストライプが誇らしげに施されています。

マッサとボッタスは、2016年のシーズンに向けた抱負と新車FW38について語りました。両ドライバーはバルセロナでの試乗から戻ったばかりです。マッサは、「車は快調なだけではなく、見栄えがします」とコメントしました。

またボッタスは、「2015年チャンピオンシップの3回目を終わってからは、首位チームに追い上げることを目指しています。マルティーニの歴史とモータースポーツへの情熱を知っていますし、車には象徴的なこのストライプが付いていますから、誰にも誇りを持ってもらいたいと思います」と付け加えました。

2016年のシーズンに戻って来るのは、「町一番の人気スポット」、テラッツァ・マルティーニ(Terrazza MARTINI)(R)です。ソチで開幕してから、バルセロナ、リエージュ、ミラノ、メキシコシティ、サンパウロと続く中、レース期間中の週末はどの都市でもテラッツァがときめきのスポットとなります。明らかにイタリアンでありながら開催都市を考慮し、食、ファッション、音楽、そしてF1の地域の最高の人材を呼び寄せます。

最後に、レースとのブランド本来の関わりを明らかにするため、受賞に輝くベストセラーベルモット酒の商品ライン全般から香りづけしたイタリア産スパークリングワインの商品構成にまで影響を及ぼす、マルティーニのボトルと箱の新しいデザインの限定プレビューが行われました。その美意識は、名高い伝統の名残を遺しながらも、マルティーニのボトルを新しい時代へと導きました。ラベルには19世紀中ごろのマルティーニのボトルに見られるデザインのディテールが使われており、象徴的なマルティーニ・レーシング・ストライプが20年ぶりに復活します。

バカルディのヨーロッパ地域社長、パオロ・ペレゴは、「レースにおけるマルティーニの特殊でユニークな役割には、疑いの余地がありません。レースはレース場でのライフスタイルだけの問題ではなく、レース場の外のライフスタイルなのだということを思い出させてくれます」と説明しました。

マルティーニ・フォーミュラ1(TM)

マルティーニブランドとモータースポーツとの長きにわたる関係と、世界規模のスポーツイベントのスポンサーになり参画してきた豊かな歴史は、1968年、マルティーニ・レーシング(TM)の創設で始まりました。この大胆で野望に満ちた動きの結果、マルティーニはモータースポーツ以外からは初めて、レーシングチームのスポンサーとして参入しました。

マルティーニ・レーシングは、1970年代にも進化を続け、特徴的なブルーと赤のカラーリングが考案されたのはこの時期です。チームのスピードとスタイルを表現したマルティーニの先駆的なカラーリングは、1971年から1996年のマルティーニ・レーシング全盛期に一貫したプレゼンスを見せていました。

1972年マルティーニは、テクノ(Tecno)(TM)と1年契約を結んでフォーミュラ1(TM)に初参加、パートナーシップが3年間続いたブラバム(Brabham)(TM)チームのパートナーとしてその後1975年に復帰しました。2006年から2008年まで、マルティーニは、FIAフォーミュラ1世界選手権史上もっとも有名で成功を収めたスクーデリア・フェラーリ(Scuderia Ferrari)(TM)の公式パートナーでした。

同ブランドのフォーミュラ1(TM)への復帰により、マルティーニが世界にもたらすgioia di vivere(イタリア語で「生きる喜び」)に、新たな世代が心を奪われることでしょう。

マルティーニについて

世界で最も象徴的なブランドのひとつであるマルテーニ(R)は、香りづけした最高級スパークリングワインを製造販売する、イタリアの有名ブランドです。受賞に輝くマルティーニシリーズの鮮やかでほろ苦い味わいは、世界中の選ばれた土地で採れた40種類以上の植物の秘伝のブレンドからできています。マルティーニシリーズには、マルティーニ・ビアンコ、マルティーニ・ロザート、マルティーニ・ロッソ、マルティーニ・エクストラ・ドライ、マルティーニ・アスティ、マルティーニ・モスカート・ダスティ、マルティーニ・プロセッコ、マルティーニ・ロゼ、マルティーニ・ブリュット、マルティーニ・ロワイヤルがあります。1863年にイタリアのトリノで作られたマルティーニブランドは、バミューダ諸島ハミルトンに本拠地を置き、業界で市場のリーダーであり続けているバカルディ社の商品ラインの一部です。

ウィリアムズについて

ウィリアムズは、フォーミュラ1(TM)チーム、かつ先進的エンジニアリング企業です。1977年にサー・フランク・ウィリアムズとパトリック・ヘッドが結成した同チームは、創立以来16のFIAフォーミュラ1(TM)世界選手権タイトルを獲得しました。これらの内9タイトルはコンストラクターズ・チャンピオンシップ、残りの7タイトルはアラン・ジョーンズ、ケケ・ロズベルグ、ネルソン・ピケ、ナイジェル・マンセル、アラン・プロスト、デイモン・ヒル、ジャック・ヴィルヌーヴらが獲得したドライバーズ・チャンピオンシップです。

ウィリアムズ・アドバンスト・エンジニアリングは、フォーミュラ1(TM)の技術、開発ペース、高度に革新的な製品とサービスをモータースポーツ、自動車、輸送、エネルギーのセクターに供給する知識を備えたウィリアムズの事業部です。

密接に協力し合いながら、ウィリアムズ・アドバンスト・エンジニアリングは、お客様が21世紀の持続可能性の課題に対処し、業績、市場ポジション、ブランドイメージを改善するお手伝いをしています。

責任を持ちましょう。飲酒運転は絶対にしないこと。

マルティーニ、マルティーニ・レーシング、ボールと棒のシンボル、マルティーニ・レーシング・ストライプは商標です。

詳しくはhttp://www.martini.com/ とhttp://www.williamsmartiniracing.com/ をご覧ください。

全画像および放送品質のコンテンツは、http://www.williamsmartiniracingmediacentre.com/ からどうぞ。

Video -  http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/multivu_archive/PRNA/ENR/342195-martini-kicks-off-the-2016-formula-one-race-season.mp4

情報源:マルティーニ

(日本語リリース:クライアント提供)

MARTINI(R) Kicks Off the 2016 Formula One(TM) Race Season With Felipe Massa and Valtteri Bottas

PR63730

HAMILTON, Bermuda, Mar. 9 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       FW38 show car revealed alongside rare MARTINI Racing car collection in

advance of Melbourne

                   Terrazza MARTINI set to take-over Grand Prix(TM) cities

    MARTINI(R), one of the world's most iconic Italian brands and the world's

leading vermouth and best-selling Italian sparkling wine, kicked off the

Formula One(TM) season in style with the ultimate Terrazza experience in

Pessione, Italy the home of MARTINI. The brand revealed plans for Grand

Prix(TM) city take-overs where consumers will enjoy a series of curated events

and creative collaborations through the famous Terrazza MARTINI experience.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/341847 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160308/341848 )

    The event also played host to Williams MARTINI Racing drivers Felipe Massa

and Valtteri Bottas who made a rare public appearance in advance of Melbourne.

The drivers were on hand to reveal the FW38 show car, which sat proudly beside

a rare collection of MARTINI Racing heritage cars.

    Acknowledging one of the richest brand histories in motorsport was special

guest Manfredo Rossi di Montelera, whose father Gregorio along with his brother

Vittorio, founded MARTINI Racing in 1968. Manfredo brought with him some of his

prized racing car collection, including the famed Cosworth Brabham that was

driven by Reutemann and Pace. The car won many Grands Prix including, more

recently, the FIA Masters Historic Formula One Championship in 2014 driven by

Manfredo himself. The collection also featured a Tecno BA123, Lotus 80 and a

Brabham BT45, all proudly carrying the iconic MARTINI racing stripes.

    Massa and Bottas spoke of their hopes for the 2016 season and their new

FW38. Both drivers have just returned from testing the car in Barcelona. Massa

commented, "Not only is the car in good shape, but it looks great too."

    Bottas added, "After finishing third in the 2015 Championship we are aiming

to push the front-running teams. Knowing the history of MARTINI's involvement

and passion for motorsport and having those iconic stripes on the car, we want

to make everyone proud."

    Returning for the 2016 season is the 'hottest ticket in town', the Terrazza

MARTINI (R). Kicking off in Sochi, followed by Barcelona, Liege, Milan, Mexico

City and Sao Paulo, the Terrazza is the beating heart of any city during race

weekend. Distinctly Italian with a nod to the host city, the Terrazza will

feature the best local talent across food, fashion, music and F1.

    Finally, to demonstrate the brand's intrinsic link with racing, the event

also saw an exclusive preview of MARTINI's new bottle and pack design which

will affect the entire portfolio of its award-winning and best-selling

vermouth, as well as aromatised and Italian sparkling wine range. The aesthetic

has evolved to bring the bottles into a new era while maintaining MARTINI's

renowned heritage cues. The labels contain design detail found on MARTINI

bottles from the mid-19th century and for the first time in 20 years, the

iconic MARTINI racing stripes return.

    "There is no doubting MARTINI's distinctive and unique role in racing,"

explained Paolo Perego, Regional President, Europe, for Bacardi. "It's a

reminder that racing isn't just about a lifestyle on the track, it's about a

lifestyle off the track."

    For all imagery and broadcast quality content please visit:

http://www.williamsmartiniracingmediacentre.com

    MARTINI IN FORMULA ONE(TM)

    The MARTINI brand's longstanding relationship with motorsport and rich

history of both sponsorship and participation in worldwide sporting events

began in 1968 with the creation of MARTINI Racing(TM). This bold and ambitious

move resulted in a pioneering sponsorship program that saw MARTINI become one

of the first-ever non-motorsport entrants to sponsor a racing team.

    MARTINI Racing continued to evolve throughout the 1970s, and it was during

this period that the distinctive blue and red livery of MARTINI Racing was

created. A pioneering design that emulated the team's speed and style, the

MARTINI livery was a consistent presence throughout the heyday of MARTINI

Racing between 1971 and 1996.

    In 1972, MARTINI made its first foray into Formula One(TM), partnering with

Tecno(TM) for a one-year deal, and then returned in 1975 as a partner of the

Brabham(TM) team, a partnership that continued for three years. From 2006 -

2008, MARTINI was an official partner of Scuderia Ferrari(TM), the most

prestigious and successful team in the history of the FIA Formula One World

Championship(TM).

    With the brand's return to Formula One(TM), a new generation will fall in

love with the gioia di vivere (the Italian "joy of living") that MARTINI brings

to the world.

    About MARTINI

    One of the most iconic brands in the world, MARTINI(R) is the leading name

in Italian winemaking and a purveyor of the highest quality aromatized and

sparkling wines. The award-winning, vibrant and bittersweet taste of the

MARTINI range is the result of secret blends of more than 40 botanicals sourced

from the finest locations across the globe. The MARTINI portfolio includes:

MARTINI Bianco, MARTINI Rosato, MARTINI Rosso, MARTINI Extra Dry, MARTINI Asti,

MARTINI Moscato d'Asti, MARTINI Prosecco, MARTINI Rose, MARTINI Brut and

MARTINI Royale. Created in 1863 in Turin, Italy, the MARTINI brand is part of

the portfolio of Bacardi Limited, headquartered in Hamilton, Bermuda, and

continues to be the market leader of the category. Bacardi Limited refers to

the Bacardi group of companies, including Bacardi International Limited.

    About Williams

    Williams is a leading Formula One(TM) team and advanced engineering

company. Formed in 1977 by Sir Frank Williams and Patrick Head, the team has

secured 16 FIA Formula One(TM) World Championship titles since its foundation.

Nine of these titles have been won in the Constructors' Championship, with the

remaining seven titles being Drivers' Championships won with Alan Jones, Keke

Rosberg, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill and Jacques

Villeneuve.

    Williams Advanced Engineering is the division of Williams that harnesses

Formula One (TM) derived technology, development pace and knowledge to deliver

highly innovative products and services to the motorsport, automotive,

transport, and energy sectors.

    Working in close collaboration, Williams Advanced Engineering helps its

customers meet the sustainability challenges of the 21st century and improve

their performance, market position and brand image.

    Be responsible. Never drink and drive.

    MARTINI, MARTINI Racing, the ball and bar logo and the MARTINI Racing

stripes are trademarks.

    For more information, please visit http://www.martini.com and

http://www.williamsmartiniracing.com

Video -  

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/multivu_archive/PRNA/ENR/342195-martini-kicks-off-the-2016-formula-one-race-season.mp4

SOURCE:  MARTINI

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