IeSFがeスポーツ五輪目指し中国WCAと全面的な戦略提携を発表

Yinchuan International Game Investment Co., Ltd

2016/3/15 15:27

IeSFがeスポーツ五輪目指し中国WCAと全面的な戦略提携を発表

AsiaNet 63761(0332)

【北京2016年3月14日PR Newswire=共同通信JBN】世界的なeスポーツ産業の大手組織International e-Sports Federation(IeSF、国際eスポーツ連盟)は北京で2016年3月10日、World Cyber Arena(WCA)と全面的戦略協力契約を締結したと発表した。WCAはYinchuan International Game Investment Co. Ltd.(銀川聖地国際遊戯投資有限公司)が組織するイベントである。

この契約に基づき両者は、完全なeスポーツ教育システムを構築し中国のeスポーツ産業における標準化された開発をリードするためレフェリー、コメンタリー、プログラム制作、コーチ、チーム、競技マネジメントを含むeスポーツ産業チェーンのすべてのリンクに焦点を合わせ専門のトレーニングを提供する。

IeSFはeスポーツ・オリンピックの組織委員会として、グローバルなeスポーツプレーヤーのため完全なトレーニング、教育、奨励システムを構築し、eスポーツを世界的に普及させeスポーツのオリンピック実現促進にコミットしている。

中国のeスポーツ市場は約10年間にわたり爆発的に発展しており、独自の巨大経済産業チェーンを発展させている。iResearchは、中国のeスポーツ市場全体で将来500億人民元を超えるのではないかと伝えている。

しかし、急速に発展したため以下のようないくつかの問題点も浮上している。国際化の遅れ、貧弱な組織と競技種類の多様性の欠如、総合的なイベントの組織力不足、レフェリーの能力差、コメンタリー専門知識におけるむらなどが顕著である。

これらは基本的に専門的なeスポーツ能力不足だけでなく、eスポーツ教育における適格性の欠如のためである。2014年にWorld Cyber Games(WCG)に取って代わったWCAは、eスポーツ・イベントとeスポーツ産業の発展促進に努力してきた。従って産業界の混乱をなくし、業界発展を妨げる問題を解決し、国内eスポーツ環境を最適化するため、WCAとIeSFは戦略的提携を結んだ。

関係者によると、協力関係はまずグローバルなeスポーツ・トレーニング機関の公式認定で始まり、トレーニングはeスポーツ産業チェーンに関係するすべてをカバーする。ことしはまずレフェリーとアンカーのトレーニングを行い、その後来年にはコーチの仕方、チーム管理、競技マーケティングなどの広範囲な専門分野のトレーニングが予定されている。トレーニングはオンラインとオフラインで行われ、オンライントレーニングは今年末に発表される予定。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160314/0861602050

ソース:Yinchuan International Game Investment Co., Ltd

International e-Sports Federation Collaborates with World Cyber Arena to Build e-Sports Olympics

PR63761

BEIJING, Mar. 14, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On March 10, 2016, the International e-Sports Federation (IeSF), one of the

leading authorities in the global e-sports industry, announced in Beijing that

it had concluded an all-round strategic cooperation agreement with the World

Cyber Arena (WCA), an event organized by Yinchuan International Game Investment

Co., Ltd.

Under this agreement, the two sides will provide specialized training focusing

on all the links of the e-sports industry chain, including referees,

commentary, program production, coaches, teams and competition management, so

as to build a complete e-sports education system and lead the standardized

development of China's e-sports industry.

As the Organizing Committee of the e-Sports Olympics, IeSF is committed to

popularizing e-sports worldwide, establishing a complete training, education

and benefit system for global e-sports players, and driving e-sports to bid for

the Olympics.

After nearly 10 years of explosive development, the Chinese e-sports market has

developed a uniquely large economic industry chain, with an iResearch report

stating that the overall scale of the Chinese e-sports market is expected to

exceed RMB 50 billion in the future.

However, amid rapid development, a number of issues have arisen, with low

degree of internationalization, poor organization and lack of variety in

competitions, inability to organize general events, difference in the ability

levels of referees and unevenness of commentary expertise becoming increasingly

prominent.

Fundamentally, it is due to the lack of professional e-sports talents but it

also down to a lack of competency in e-sports education. Since replacing the

World Cyber Games (WCG) in 2014, WCA has endeavored to promote the development

of e-sports events and the e-sports industry. Therefore, in an effort to

eliminate industrial chaos, solve the problems restricting industrial

development and optimize the domestic e-sports environment, WCA and IeSF have

forged a strategic partnership.

According to the source, the cooperation will be initiated by officially

certified global e-sports training agencies and training will cover all links

of the e-sports industry chain. Referee and anchor training will come first

this year, followed by training in a wide range of professional fields such as

coaching, team management and competition marketing next year. Training will be

provided online and offline with online training expected to be launched at the

end of this year.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160314/0861602050

Source: Yinchuan International Game Investment Co., Ltd

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中