FossilGroupが2016年に8ブランドのウェアラブルを40カ国で発売
FossilGroupが2016年に8ブランドのウェアラブルを40カ国で発売
AsiaNet 63715
【バーゼル(スイス)2016年3月15日PR Newswire】
デジタルデバイスにファッションのアプローチを取り入れ、多様性を提供
Fossil Group(NASDAQ: FOSL)は15日、スイス・バーゼルの新欧州本社でChaps、Diesel、Emporio Armani、Fossil、kate spade new york、Michael Kors、Misfit、Skagenの8ブランドが2016年にそれぞれウェアラブル製品を発売すると発表した。2016年の年末商戦までに20言語以上に対応したスマートウォッチ、スマートアナログウォッチとアクティビティトラッカーを含む100以上のウェアラブルが提供可能となる。ブランドごとに、どのカテゴリーのウェアラブルを提供するかは異なる。Fossil Groupはすべてのブランドについて、このウェアラブルを3つの製品カテゴリー、2つの基本ソフト(OS)で独自のブランドアプリによってサポートする。2016年の発売は、ファッショナブル、革新的でバラエティに富んだ製品によりウェアラブルで多様性を提供するFossil Groupのひとつの取り組みである。
Fossil GroupのChief Strategy and digital officerであるGreg McKelvey氏は「ファッション業界と共に仕事をしてきた我々にとって、シーズン毎に早いサイクルで新商品を提供することができる利点がある。そのため開発から発売までの一連を小売業者が求めるサイクルに合わせて素早く行うことができる。ウェアラブルに選択肢を求める消費者の需要増大には大きなポテンシャルがある。当社が提供する主要ブランド製品は、自分のスタイルに合ったウェアラブルを探す顧客へ、スタイルや選択肢を提供することができるだろう。」と語った。
Fossil Groupのスマートウォッチ、スマートアナログウォッチは従来の時計としての外観、感触、ファッション性を備えており、美しく品質の高い時計を製造するグループのコアコンピタンスを活用している。
Fossil Groupは2015年11月にMisfit(https://www.fossilgroup.com/documents/2015/11/fossil-group-inc-to-acquire-wearable-technology-innovator-misfit.pdf )を買収して以来、同グループのウェアラブルをサポートする開発・生産に関する能力を強化してきた。同グループのウェアラブル技術プラットフォームには、ボタン電池を用いた独自の電力管理技術が含まれ、Fossil Groupの全ブランド・ポートフォリオでスマートアナログウォッチとアクティビティトラッカーにその技術を展開することができる。それにより日常的な充電やメンテナンスを必要とする従来の製品よりも、時計やアクセサリーに近いかたちで使用できるようになる。
Fossil Group所有の技術・研究開発能力の前進と同時に、短期的、長期的なウェアラブル戦略を遂行するために、同グループはGoogleとAndroid Wear(TM)プラットフォームのようなサードパーティーとの強力なパートナーシップを継続している。
Fossil Groupは今週開催される世界の時計・ジュエリー見本市、Baselworld期間中、スイスのバーゼルにある新欧州本社でビジネスパートナーやメディアにウェアラブル、ウォッチ、ジュエリー、レザー製品その他の秋物商品を紹介する。
Fossil Groupは2002年以来、スイス時計製造コミュニティーの名誉会員である。同グループはスイスのバーゼルにある欧州本社と、ビール(ビエンヌ)にあるデザイン、開発・プロトタイピングセンター、ティチーノ州マンノに位置するムーブメント製造工場、ジュラ州グロヴリエにあるケース・コンポーネント製造センターにあわせて500人近くの従業員を雇用している。さらに、従業員主体のFossil Foundationは欧州、中東、アフリカで45以上の非営利団体をサポートしている。
新バーゼル本社の建物は10万8000平方フィートの7階建で、近代的幾何学的構造になっている。3階にわたるブランドショールームは、同グループが所有、供与している17の各ブランドの世界観を体感出来るようになっており、大会議室やイベントスペースからはバーゼルの街並みを一望できる。
▽Fossil Group, Inc.について
Fossil Group, Inc.は、ライフスタイルプロダクトとファッション・アクセサリーの、デザイン、マーケティング、ディストリビューションをグローバル展開する。同グループの主要製品は、自社ブランドおよびライセンスブランドのメンズ、ウィメンズ・ファッションウオッチ、ジュエリー、ハンドバッグ、レザーグッズ、アクセサリーである。製品は23の支社と75社のディストリビューターを介し、米国、および約150か国の百貨店、小売店、時計宝飾専門店、また600以上の直営店と、米国が管理するインターナショナルeコマースサイトwww.fossil.comで販売している。同グループのプレスリリース、米証券取引所(SEC)の同社関連情報はwww.fossilgroup.com でも利用可能。
ソース:Fossil Group, Inc.
▽問い合わせ先
Media Inquiries
Ann Jane Draper
ajdraper@fossil.com
Investor Inquiries
Eric M. Cerny, FOSSIL GROUP, Inc.
(855) 336-7745
Allison Malkin, ICR, Inc.
(203) 682-8225
(日本語リリース:クライアント提供)
Fossil Group to Launch Wearables for Eight Brands and in 40 Countries in 2016
PR63715
BASEL, Switzerland, Mar. 15, 2016/PR Newswire=KYODO JBN/ --
-- Fashion Approach to Consumer Electronics Products Increases Options and
Updates
Chaps, Diesel, Emporio Armani, Fossil, kate spade new york, Michael Kors,
Misfit and Skagen will each launch product in the wearables space in 2016,
Fossil Group (NASDAQ: FOSL) announced today from its new European headquarters
in Basel, Switzerland. More than 100 wearables products - which include
display- and non-display watches and trackers - will be available in 40
countries and more than 20 languages by Holiday 2016. The category of wearables
offered will vary by brand. Fossil Group will support the wearables with unique
and branded apps across all brands, three product categories, and two operating
systems. The 2016 launches are part of the company's efforts to bring a
fashion-first focus, innovation and an increased variety of products to the
wearables industry.
"One of the distinct advantages of a fashion company over traditional consumer
electronics manufacturers is our product cycle. We demonstrate remarkable speed
to market, from development to launch, in order to meet the retail industry's
seasonal new product deadlines," said Greg McKelvey, chief strategy and digital
officer, Fossil Group. "The industry has been slow to adapt to growing consumer
desires for new styles and options for wearables. With the diversity of major
fashion brands we offer, customers will be delighted with the sheer volume of
styles and options available when shopping for a wearable that fits their
personal style."
With the look, feel and fashion appeal of traditional watches, Fossil Group's
digital display watches and non-display watches leverage the company's core
competency in making beautiful, quality watches.
Since acquiring Misfit [
] in November 2015, Fossil Group has increased capabilities for the development
and production of the technology supporting its wearables products. The
company's wearable technology platform includes proprietary power management
technology that enables coin cell battery-powered non-display watches and
trackers to be deployed across the entire Fossil Group brand portfolio. Without
the need for daily, weekly or even monthly charging, the new devices function
much more like traditional watches and lifestyle accessories than as typical
consumer electronic products that require daily maintenance.
Concurrent with the advancement of Fossil Group's owned technology and research
and development capabilities, the company continues its strong partnerships
with third-party technology partners, including Google and their Android
Wear(TM) platform, to deliver on the company's short- and long-term wearables
strategy.
Fossil Group will this week display Fall products - including wearables,
watches, jewelry, leather goods and other accessories - to business partners
and media in its new European headquarters in Basel, Switzerland, during the
annual Baselworld marketplace show for the world's watch and jewelry industry.
Fossil Group has been a proud member of the Swiss watchmaking community since
2002. Between the company's European headquarters in Basel, a design,
development and prototyping center in Biel, a movement manufacturing facility
in Manno, Ticino, and a watch case and component manufacturing center in
Glovelier, Jura, the company employs nearly 500 corporate staff members in
Switzerland. Further, its employee-driven Fossil Foundation has supported more
than 45 non-profits across Europe, the Middle East and Africa.
The new, 108,000-square-foot, seven-floor Basel facility was constructed with
modern geometric architecture. Three floors of brand showrooms present
brand-immersive experiences for each of the company's 17 owned and licensed
brands, and a large auditorium and event space provides employees and visitors
sweeping views of the Swiss city.
About Fossil Group, Inc.
Fossil Group, Inc. is a global design, marketing and distribution company that
specializes in consumer lifestyle and fashion accessories. The Company's
principal offerings include an extensive line of men's and women's fashion
watches and jewelry sold under a diverse portfolio of proprietary and licensed
brands, handbags, small leather goods and accessories. The Company's products
are sold to department stores, specialty retail stores and specialty watch and
jewelry stores in the U.S. and in approximately 150 countries worldwide through
23 Company-owned foreign sales subsidiaries and a network of approximately 75
independent distributors. The Company also distributes its products in over 600
Company-owned and operated retail stores, through its international e-commerce
websites and through the Company's U.S. e-commerce website at www.fossil.com.
Certain press release and SEC filing information concerning the Company is also
available at www.fossilgroup.com.
SOURCE: Fossil Group, Inc.
CONTACT: Media Inquiries, Ann Jane Draper, ajdraper@fossil.com, Investor
Inquiries, Eric M. Cerny, FOSSIL GROUP, Inc., (855) 336-7745, or Allison
Malkin, ICR, Inc., (203) 682-8225
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