サンライズ・ケンピンスキー・ホテル、北京&雁栖島が本格的なバトラーサービス提供へ
サンライズ・ケンピンスキー・ホテル、北京&雁栖島が本格的なバトラーサービス提供へ
AsiaNet 63909
北京, 2016年3月29日 /PRNewswire/ -- サンライズ・ケンピンスキー・ホテル、北京&雁栖島は3月21日~29日までの9日間の本格的なバトラーサービスの研修を実施します。南アフリカ・ハイルブロン・ホスピタリティーのバトラーのプロトレーナー3名が、選ばれた現地スタッフ10名にオーダーメイド・トレーニングコースを提供します。トレーニングに続いて、サンライズ・ケンピンスキー・ホテル、北京&雁栖島は、著名なゲストのために、独自のラグジュアリー・バトラーサービスの開始を予定しています。我々は、バトラーサービスを提供する中国で最初のホテルであることを誇りに思います。
トレーニングの間、3名の名誉教授が専門チームのメンバーを教育、指導し、バトラーサービスを提供するための準備をします。また、「トルゥー・アート・オブ・サービス (True Art of Service) 」のプロになることを保証します。本物のバトラーになることは、目に見えないところにも気配りできるということです。これは簡単なように思えますが、多大な精神的・肉体的努力を必要とします。
サンライズ・ケンピンスキー・ホテル、北京&雁栖島のゼネラル・マネージャーであるブライス・ペアン (Brice Pean) 氏は「ヨーロッパ最古の高級ホテルブランドとして、我々はお客様に絶妙なヨーロッパからインスピレーションを得た、思い出に残る旅を提供することにコミットしています。我々は、豪勢な暮らしで人生を満喫すべきだと信じています」と述べました。
プロのバトラーとして25年以上の経験を有する、ハイルブロン・ホスピタリティの創設者でマネージング・ディレクターのマルク・ヴァン・ベルゲン (Marc van Bergen) 氏は「中国本土のホテルで特定のバトラーサービスのトレーニングを提供するのは今回が初めてです。我々は中国で本物のバトラーサービスを提供できることをとても喜んでいます」と語りました。同氏は国際バトラー・アカデミーのシニア・ディレクター兼バトラー・インストラクターでした。認定バトラー・トレーナーとして、マルク・ヴァン・ベルゲン氏は世界中でトレーニングを実施しています。また、ケンピンスキーのバトラー・トレーニングを指導します。
その他のトレーナーは:
アムステルダムのマインドフルネス・センターの認定マインドフルネス・トレーナーであるスチュワート・カプラン(Stewart Kaplan) 氏は、ハイルブロン・ホスピタリティの共同創設者であり、ホテル・ゲスト・リレーションズおよび顧客サービスにおいて17年以上の経験を有しています。同氏はホテル業界でのキャリアと同時に、ウェルネス、マインドフルネス、ボディセラピーおよびハプトノミーにおいても活躍しています。
リカ・ドイル (Rika Doyle)氏はハイルブロン・ホスピタリティのシニアトレーナーの一人です。リカ・ドイル氏のキャリアは25年以上に及び、行動科学とソフトスキルの能力・スキルは形となり、現在のレベルまで向上されました。リカ・ドイル氏はアフリカ女性初の行動科学のコンサルタントとして、2001年に任命されました。
ケンピンスキーのバトラーは、スイートご利用のお客様に、豪華さと快適さで究極のスタンダードサービスを提供し、お客様のあらゆる御希望・御要望にお応えしています。
メディア問合せ先:
マーケティング・広報責任者
Linda Wu
サンライズ・ケンピンスキー・ホテル、北京&雁栖島
中国北京懐柔区雁栖湖
電話: +86-10-6961-8888 (内線:3600)
電子メール: linda.wu@kempinski.com
写真 - http://photos.prnasia.com/prnh/20160328/0861602640-a
写真 - http://photos.prnasia.com/prnh/20160328/0861602640-b
写真 - http://photos.prnasia.com/prnh/20160328/0861602640-c
(日本語リリース:クライアント提供)
Authentic Butler Service at Sunrise Kempinski Hotel, Beijing & Yanqi Island
PR63909
BEIJING, Mar. 28, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Sunrise Kempinski Hotel, Beijing & Yanqi Island is carrying out a nine-day
authentic butler service training from 21 to 29 March. Three professional
butler trainers from Heilbron Hospitality South Africa are delivering the
tailor-made training courses to ten selected staff from the destination.
Following that, Sunrise Kempinski Hotel, Beijing & Yanqi Island is going to
launch its own Luxury Butler Service for its distinguished guests. We are proud
to be the first hotel in China to offer this service.
During those days, the three prestigious professors will educate, prepare and
coach our dedicated team members and ensure they become professionals in the
"True Art of Service". Becoming a real butler is all about being invisible and
discreet. It seems simple but it takes a large amount of mental and physical
effort.
"As Europe's oldest luxury hotel brand, we are committed to providing our
guests with memorable journeys inspired by exquisite European flair. We believe
life should be lived in style," says Brice Pean, General Manager of Sunrise
Kempinski Hotel, Beijing & Yanqi Island.
"This is the first time that we have provided specific butler service training
for a hotel in mainland China. We are thrilled to bring authentic butler
service into China," says Marc van Bergen, founder and Managing Director of
Heilbron Hospitality, who has more than 25 years' experience in the butler
profession. He was the Director¨CSenior Butler Instructor at The International
Butler Academy. As a qualified Butler Trainer, he trains all over the world. He
will lead the training of the Kempinski's butlers.
The other trainers are:
Stewart Kaplan, a certified Mindfulness Trainer from the Centre of Mindfulness
in Amsterdam, is the co-founder of Heilbron Hospitality and has more than 17
years' experience in hotel guest relations and customer service. His career in
the hotel industry is paralleled in Wellness, Mindfulness, Body Therapies and
Haptonomy.
Rika Doyle is one of the senior trainers at Heilbron Hospitality. Her career
spans more than 25 years, in which her ability and skill in the behavioural
sciences and soft skills have been moulded and developed to their present
level. She was appointed in 2001 as the first woman in Africa to become a
behavioural science consultant.
For suite guests, the Kempinski's Butlers will provide the ultimate standard of
luxury and comfort, anticipating and accommodating guests' every need and wish.
Media Contact:
Linda Wu
Director of Marketing & Communications
Sunrise Kempinski Hotel, Beijing & Yanqi Island
Yanqi Lake, Huairou District, Beijing, China
Telephone: +86-10-6961-8888+86-10-6961-8888 (Ext. 3600)
E-mail: linda.wu@kempinski.com
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160328/0861602640-a
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Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160328/0861602640-c
SOURCE Sunrise Kempinski Hotel, Beijing & Yanqi Island
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