Rokkanがシンガポール・オフィス開設による国際展開を発表
Rokkanがシンガポール・オフィス開設による国際展開を発表
AsiaNet 63904 (0388)
【ニューヨーク2016年3月30日PR Newswire=共同通信JBN】完全統合型のクリエーティブ・メディア機関のRokkan(http://www.rokkan.com/ )は、シンガポールに新オフィスを開設し、アジア太平洋地域に正式に進出する。Publicis Groupeに買収されてから3年間で世界中でクライアントを増やしてきたRokkanは、シンガポールではPublicis Communications担当およびPublicis Worldwide Singapore最高経営責任者(CEO)のルー・デラ・ペナ氏の下で営業する。
デラ・ペナ氏は「クライアントは代理店とかかわる時間を減らし、ブランドと事業の構築にもっと多くの時間を充てたいと思っている。Rokkan Singaporeの開設によって、われわれは複数の代理店関係の一体化の方法を心配せずに、市場で最も広範なデジタルの技術と知識をクライアントに提供する力が強化される」と語る。
Rokkanは国際的拡大の発表に先立ち、ミキモトのグローバルなデジタル事業を受注している。最近はOne&Only ResortsやTough Mudderなどの世界的な事業でも勢いをつけていた。ミキモトについては2013年に米国での事業を開始し、MikimotoAmerica.comの再立ち上げと同ブランドのデジタルマーケティング、メディア戦略、プランニングに取り組んだ。Rokkanはその関係を世界的に広げ、ミキモトのグローバルなデジタル事業をリードする役割を引き受けた。その仕事は今後、Rokkanのシンガポール・オフィスが中心になる。
One&Only Resortsのために再立ち上げした世界的なデジタルブランドOneandOnlyResorts.comは、世界で最も美しい場所にある宝石のようなリゾートを網羅した。One&Only Resortsは2013年後半にグローバルなデジタル体験のリード役にRokkanを指名した。12月末にRokkanはOne&Only Resortsのオンラインブランドとユーザー体験を一新し、そのブランドのために新しい非線形予約システムを開発した。宿泊客はロスカボスやバハマ、南アフリカ、モーリシャス、モルディブ、オーストラリア、ドバイなどエキゾチックな土地のOne&Only Resortの滞在を簡単に予約できるようになった。
RokkanのCEO兼共同創業者のジョン・ノエ氏は「われわれにとってのデジタルの意味を問い直すことが、買収されて以来の道のりで中心的な部分にあった。大事な時間を使って限界を乗り越え、より大きなブランドや創造的な仕事、メディアプランニング、PRなどに取り組んだ。そして今、まさにグローバルな拡大によって、全く新しい分野への参入を始める事業モデルが生まれた」と語った。
Rokkanのアジア太平洋での新たな展開は、最高顧客経験責任者(CXO)兼共同創業者のチュン・ウン氏が率いる。2006年に米国でVirginAmerica.comを立ち上げ、Rokkanを旅行と高級品の業界の筆頭企業として認知させ、シカゴとロサンゼルスで社名を高めた人物だ。
ウン氏は成長の持続について「アジア太平洋地域には長く注目してきた。この市場には旅行、消費財、高級品で消費者中心の体験を構築するRokkanの実績と専門知識を生かす大きなチャンスがある」とコメントした。
クライアント・パートナーシップ担当副社長のアンシア・タン氏は、新しいシンガポール・オフィスで国内営業とクライアント関係作りを統括するゼネラルマネジャーに昇格した。タン氏はSapientNitro Torontoで4年間働いた後、2014年にRokkanに入社した。ニューヨーク勤務中には中核のデジタル事業の可能性を伸ばし、WyndhamやJetBlueといった有名パートナー企業との関係を強化した。
▽Rokkanについて
日本語の「第六感」から社名を取ったRokkanは、大胆な変換に向けてのパートナー。調査や戦略に直感を生かし、データ主体でクリエーティブなシナリオや社会的かかわり、カストマー体験、eコマースをブランドが創造することを助ける。2000年に3人で創業した新興企業は、Publicis GroupeとLeo Burnettネットワークの中で革新的な独自企業に成長した。ニューヨークとロサンゼルス、そして今やシンガポールにオフィスがあり、ブランド戦略やシナリオ、技術を交えたユニークで機敏や手法を活用し、目に見えた成果を出す。クライアントにはアメリカン・エキスプレス、キャデラック、JetBlue Airways、サムスン、Purina Nestleなどが含まれる。
詳しい情報はwww.rokkan.com を参照、または@Rokkan(https://www.twitter.com/rokkan )、FB(https://www.facebook.com/rokkanmedia )、Instagram(http://instagram.com/rokkan )でフォローを。
▽Publicis Communicationsについて
Publicis CommunicationsはPublicis Media、Publicis.Sapient、Publicis Healthcareと並び、Publicis Groupeの4ソリューションハブの1つ。アーサー・サドアンCEOが率いるPublicis CommunicationsはPublicis Worldwide、Leo Burnett、Saatchi & Saatchi、BBH、グローバル・プロダクション・リーダーのProdigious、戦略的対話を専門とするMSLGROUPというPublicis Groupeのクリエーティブなサービスを統合している。100カ国以上に進出しているPublicis Communicationsは、クライアントに変革を起こす作業を提供し、業界で最高の人材を集めることを目指し、そのために3万5000人以上の従業員の専門知識を集積している。
▽報道関係問い合わせ先
Amelia Vereb, Vice President
SweeneyVesty
Amelia@SweeneyVesty.com
+1-614-725-0595
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160325/348398
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160325/348192
ソース:Rokkan
Rokkan Announces International Expansion with New Singapore Office
PR63904
NEW YORK, Mar. 30, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Rokkan (http://www.rokkan.com ), a fully integrated creative and media
agency, is officially expanding into the Asia-Pacific region with the opening
of a new office in Singapore. The agency's expansion follows the growth of its
global clientele in the three years since its acquisition by the Publicis
Groupe. In Singapore, Rokkan will operate under Publicis Communications CEO,
Lou Dela Pena.
Dela Pena noted, "Clients want to spend less time managing their agencies,
and more time building on their brand and business. The addition of Rokkan
Singapore only strengthens our ability to offer our clients the widest range of
digital expertise and knowledge in the market, without worrying about how to
integrate multiple agency relationships."
The announcement of Rokkan's international expansion follows the award of
Mikimoto's global digital business and momentum from recent global work, which
includes The One&Only Resorts, Tough Mudder, and others. Rokkan began U.S. work
with Mikimoto in 2013 when it re-launched MikimotoAmerica.com and managed the
brand's digital marketing, media strategy and planning. With the global
development of the relationship, Rokkan assumes duties leading Mikimoto's
global digital efforts, which will be centered around Rokkan's Singapore
office.
This win follows the recent global digital re-launch of the One&Only Resorts
brand, OneandOnlyResorts.com, a collection of jewel-like resorts set in some of
the most beautiful locales in the world. One&Only Resorts appointed Rokkan as
its Global Digital Experience Lead in late 2013. Launching a new digital hub in
late December, Rokkan redefined the One&Only Resorts online brand, user
experience and created a new non-linear booking system for the brand. Guests
can now more easily book stays at One&Only Resorts in exotic locations such as
Los Cabos, the Bahamas, South Africa, Mauritius, Maldives, Australia, and Dubai.
"Re-defining what Digital means for us has been a core part of our journey
since acquisition," said John Noe, CEO and Co-Founder of Rokkan. "We spend the
better part of our time blurring the edges, pushing into broader brand and
creative duties, media planning, PR, etc. And now a truly global expansion
helps bring a model we're beginning to crack into brand new territories."
Rokkan's new Asia-Pacific expansion will be led by Chung Ng, CXO and
Co-Founder, who led the 2006 launch of VirginAmerica.com in the U.S. and grew
Rokkan into a recognized leader in travel and luxury, building the agency's
presences in Chicago and Los Angeles.
Commenting on the agency's continued growth, Ng said: "We have been looking
at the Asia-Pacific region for quite some time. There is huge opportunity in
this market to apply Rokkan's experience and expertise in building customer
centric experiences for travel, CPG and luxury."
Anthea Tang, VP of Client Partnership, has been promoted to General Manager
for the new Singapore office overseeing local operations and further developing
client relationships. Tang joined Rokkan in 2014 after four years with
SapientNitro Toronto. During her time with Rokkan in New York, Tang grew the
agency's core digital business capabilities and expanded client relations with
high-profile partners such as Wyndham and JetBlue.
About Rokkan
Rokkan, a partner for brave change, takes its name from the Japanese word
for "the sixth sense," bringing intuition to research and strategy to help
brands create data-driven and highly creative storytelling, social engagement,
customer experience and e-commerce. Founded in 2000, Rokkan has grown from a
three-person startup into an innovation outlier within the Publicis Groupe and
the Leo Burnett network. With offices in New York, Chicago, Los Angeles and now
Singapore, Rokkan leverages a unique and nimble approach that blends strategy,
storytelling, and technology for outstanding results. Clients include American
Express, Cadillac, JetBlue Airways, Samsung, and Purina Nestle.
For more information visit: www.rokkan.com, or follow us at @Rokkan
(https://www.twitter.com/rokkan ), on FB (https://www.facebook.com/rokkanmedia
) and Instagram (http://instagram.com/rokkan ).
About Publicis Communications
Publicis Communications is one of the four solutions hubs of Publicis
Groupe, alongside Publicis Media, Publicis.Sapient and Publicis Healthcare. Led
by Arthur Sadoun, CEO, Publicis Communications unites the Groupe's creative
offerings: Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, BBH, as well as
Prodigious, a global production leader, and MSLGROUP, specialized in strategic
communications. Present in over 100 countries, Publicis Communications aims to
deliver transformative work to its clients and to attract the best talents in
the industry. Publicis Communications draws upon the expertise of over 35,000
employees.
Media Contact:
Amelia Vereb, Vice President
SweeneyVesty
Amelia@SweeneyVesty.com
+1-614-725-0595
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160325/348398
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160325/348192
SOURCE: Rokkan
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。