オムニコム・メディア・グループが3番目のネットワークHearts & Scienceの詳細発表

オムニコム・メディア・グループ

2016/4/11 16:00

オムニコム・メディア・グループが3番目のネットワークHearts & Scienceの詳細発表

AsiaNet 64038 (0438)

【ニューヨーク2016年4月9日PR Newswire=共同通信JBN】オムニコムグループ(Omnicom Group Inc.)(http://www.omnicomgroup.com/ )(NYSE: OMC)のメディアサービス部門であるオムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)(http://www.omnicommediagroup.com/ )は9日、3番目のエージェンシーネットワークとなるHearts & Scienceを立ち上げたと発表した。

Hearts & Scienceは、個別デジタルマーケティング界でビジネス優位を求めるマーケターにヒントを得た。そこでは効果的到達と適時、適切なメッセージの提供を統合するため、顧客関係管理(CRM)や指定可能チャンネルのカバー、決定がリアルタイムでなされなければならない。リアルタイムの見識を伴うブランド戦略を伝えるために考案されたHearts & Scienceは、データ重視のマーケティングエージェンシーで、ショッパーマーケティングやマーケティングイノベーション、コンテンツ活性化などに加え、専門メディアプラニング、購買能力を備えている。

オムニコム・メディア・グループのダリル・シム最高経営責任者(CEO)は「Hearts & Scienceを加えることによって、オムニコム・メディア・グループは、いずれもクライアントのビジネス成果推進に焦点を当てる3つの異なるエージェンシーブランドを持つことになった。OMDは世界最大で創造性に定評のあるメディアエージェンシーである。PHDはコミュニケーションプラニングのグローバルリーダーである。Hearts & Scienceはデータ重視のマーケティングに高度集中する。3つのエージェンシーネットワークは全て、オムニコム・メディア・グループの活性化・バイイングリソース、業界をリードするAnnalectのデータおよびアナリティクスのプラットフォームの全体から恩恵を受ける」と語った。

Hearts & Scienceは今月、Procter & Gambleを第1号クライアント、スコット・ヘッジドーン(Scott Hagedorn)氏をCEOとして、北米を本拠とする活動を開始する。

ヘッジドーン氏はAnnalectの創業CEOを5年間務めた後、Hearts & Scienceの指導的地位に就くことになった。ヘッジドーン氏は多角的なオムニコムのネットワークエージェンシー全体のデータ統合の努力を主導する一方、自ら「マーケティング科学と消費者コネクションの結合体」と表現する企業、Hearts & Scienceのビジョン構築を開始した。

ヘッジドーン氏は「マスメディアにおけるデータ重視マーケティングと対象視聴者分析は周辺的なものから中核的な業務になっており、業界はブランドと消費者のつながりを生み出すコンテンツの役割を軽視できない。Hearts & Scienceは情報と感情のコネクションの均衡と影響力を守ることを目指し、データ重視プラニングとバイイングプラクティスをタッチポイント全体に及ぶ組織的なコンテンツの創出、提供、最適化に結び付ける」と話した。

Annalectでは、グローバルCEOとしてスラビ・サマージャ(Slavi Samardzija)氏がヘッジドーン氏を引き継ぎ、エリン・マッツ(Erin Matts)氏が北米CEOになる。両氏はそれぞれAnnalectの最高アナリティクス責任者(CAO)、最高マーケティング責任者(CMO)から新ポストに移る。

姉妹ショップのOMDから最高執行責任者(COO)としてHearts & Scienceに加わるキャスリーン・ブルックバンクス(Kathleen Brookbanks)氏によると、新エージェンシーは7カ所のWorld Trade Center施設を175人のスタッフで開設する。スタッフ数は第3四半期初めには300人に達する見通しである。近くカナダとプエルトリコでオフィスが追加開業し、2016年後半には北米を除く主要市場の数カ所でもオープンする。テクノロジー、パブリッシング、エージェンシー業界の大手企業から採用する追加的な役員雇用については今後、発表される。

▽オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)について

オムニコム・メディア・グループ(http://www.omnicommediagroup.com )(OMG)は、オムニコムグループ(Omnicom Group Inc.)(http://www.omnicomgroup.com )(NYSE: OMC)のメディアサービス部門である。オムニコムグループは、100カ国以上の5000余りのクライアントにサービスを提供する世界的に有力な広告、マーケティング、コーポレートコミュニケーションの企業である。オムニコム・メディア・グループは、フルサービス・ネットワークのODM、PHD、Hearts & Science、Annalectグローバルデータおよびアナリティクス・プラットフォーム、Accuenグローバル・プログラマティック・バイイング・プラットフォーム、世界的なパフォーマンス・マーケティング・エージェンシーResolution Mediaのほか、専門メディアコミュニケーション企業多数を擁している。

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

ソース:Omnicom Media Group

Omnicom Media Group Reveals Details on Third Network

PR64038

NEW YORK, Apr. 9, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   Omnicom Media Group ( http://www.omnicommediagroup.com/ ), the media

services division of Omnicom Group Inc. ( http://www.omnicomgroup.com/ )(NYSE:

OMC) today announced the launch of its third agency network, Hearts & Science.

   Hearts & Science has been inspired by marketers seeking business advantage

in a world of personalized digital marketing, where CRM (Customer Relationship

Management) and addressable channels converge, and decisions must be made in

real time to aggregate effective reach and deliver the right message at the

right time. Designed to inform brand strategies with real-time insights, Hearts

& Science is a data-driven marketing agency with expert media planning and

buying capabilities, among other services that include shopper marketing,

marketing innovation and content activation.

   "With the addition of Hearts & Science, Omnicom Media Group has three

distinct agency brands all focused on driving client business results," says

Daryl Simm, CEO, Omnicom Media Group. "OMD is the world's largest and most

creatively awarded media agency; PHD is the global leader in communications

planning; Hearts & Science will be highly focused on data driven marketing. All

three agency networks benefit from the full scale of Omnicom Media Group's

activation and buying resources and our industry-leading Annalect data and

analytics platform."

   Hearts & Science opens its North America based operation this month with

Procter & Gamble as its inaugural client, and Scott Hagedorn as its CEO.

   Hagedorn takes the helm at Hearts & Science following five years as the

founding CEO of Annalect. While leading the effort to integrate data across

multiple Omnicom network agencies, Hagedorn began crafting the vision for

Hearts & Science, an enterprise that he describes as "the nexus between

marketing science and consumer connections."

   "As data-driven marketing and applied audience analytics in mass media have

gone from a fringe to a core practice, the industry can't lose sight of

content's role in creating connections between brands and consumers," Hagedorn

says. "Hearts & Science has been designed to protect the balance and leverage

the connections between information and emotion, combining data-driven planning

and buying practices with orchestrated content creation, delivery and

optimization across all touch points."

   At Annalect, Hagedorn will be succeeded by Slavi Samardzija as global CEO

and Erin Matts as North American CEO. Samardzija and Matts move into their new

roles from their former positions as Annalect's Chief Analytics Officer and

Chief Marketing Officer, respectively.

   According to Hearts & Science Chief Operating Officer Kathleen Brookbanks,

who joins the new agency from sister shop OMD, the agency will open its 7 World

Trade Center facility with a staff of 175, a number that is expected to top 300

by the beginning of Q3; Additional offices will open starting shortly with

Canada and Puerto Rico, followed by a number of key markets outside of North

America in the second half of 2016. Additional executive hires, recruited from

leading companies across the technology, publishing and agency industries, will

be announced in the coming weeks.

   About Omnicom Media Group

   Omnicom Media Group ( http://www.omnicommediagroup.com/ ) (OMG) is the media

services division of Omnicom Group Inc. ( http://www.omnicomgroup.com/ ).

(NYSE: OMC), the leading global advertising, marketing and corporate

communications company, providing services to over 5,000 clients in more than

100 countries. Omnicom Media Group includes the full service networks OMD, PHD

and Hearts & Science; the Annalect global data and analytics platform; the

Accuen global programmatic buying platform; global performance marketing agency

Resolution Media; as well as a number of specialty media communications

companies.

   CONTACT: Isabelle Gauvry   

            +1-917-435-6457   

            isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

    SOURCE: Omnicom Media Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中