Skytraxがアエロフロートに4スターの品質の格付けを与える

アエロフロート

2016/4/18 16:07

Skytraxがアエロフロートに4スターの品質の格付けを与える

AsiaNet 64112(0472)

【ロンドン、モスクワ2016年4月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*国際的に認められた格付けは、欧州の大手航空会社の中でアエロフロート(Aeroflot)の場所を確認

*ロシアの航空会社アエロフロートは、航空会社の品質に関する大手の独立機関であるSkytrax(スカイトラックス)から、正式の4スター(4つ星)の品質およびサービスの格付けを授与された。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150115/724686

祝賀イベントはロンドンの有名なザ・サボイ(The Savoy)ホテルで開催された。式典ではアエロフロートのビタリー・サベリエフ最高経営責任者(CEO)がホストを務めた。ロシアのアレクサンドル・ヤコベンコ駐英大使、マンチェスター・ユナイテッド・グループ(Manchester United Group)のリチャード・アーノルド社長、Skytraxのエドワード・プレイステッドCEO、アエロフロートの支持者やパートナーらが出席した。

アエロフロートのブランドは、その品質に対する過去数年間の継続的な評価により、ますます力を付けてきた。同航空は2013年以来、世界最大のサッカークラブであるマンチェスター・ユナイテッドのオフィシャルキャリア(公式航空会社)として、同クラブと世界的な協力関係にある。ユナイテッドの大使であるブライアン・ロブソンとデニス・ローの両氏、伝説的人物のガリー・パリスターとヤスパー・ブロンクビストの両氏、並びに上級幹部はロンドンでのSkytraxの表彰式に出席し、Skystraxの表彰を祝った。

Skytraxの格付けは、航空会社の陸と空の両方での商品およびサービス提供の領域のほぼ完全なリストを調べる厳格な独立の検査の結果である。世界中の旅行者にとって、Sktraxの4スターは、信頼できる品質の証明である。

アエロフロートは、その優れた顧客サービスにより定期的に表彰されている。アエロフロートは昨年、世界最大の航空旅客満足度調査であるSkytrax World Airline Awardsで東欧のベストエアラインとして4度目の表彰を受けた。12月には、Global Traveler誌のGT Tested Reader Surveyも、アエロフロートを東欧のベストエアラインに選んだ。Conde Nast Traveller Readers Choice賞は、アエロフロートを2016年のロシアのベストエアラインに選んだ。最後に3月の権威あるAir Transport News Awardsで、アエロフロートはリーダーズチョイス賞を獲得し、ビタリー・サベリエフCEOは2016年のリーダー・オブ・ザ・イヤーに選ばれた。

アエロフロートの成功は、安全、定時出発・到着、伝統的なロシアのホスピタリティーを伴った最高国際水準の顧客サービス文化の創造への徹底した取り組みの結果である。アエロフロートのフリート(航空機材)はまた、2015年末現在で平均機齢4.4年となっており、世界の主要航空会社の中で最も近代的なフリートの1つとなっている。

アエロフロートのビタリー・サベリエフCEOは「Skytraxの専門知識と独立性は、われわれの業界には並ぶものがない。それは、この賞がわれわれにとって名誉であり、アエロフロートのブランドを品質と同じ意味にするための長年にわたるわれわれの多大な努力の評価であるからである。これは、地上スタッフから客室乗務員、操縦室の男女に至るまで、アエロフロートの全チームにとって大きな成果である。彼らは、われわれの品質に対するコミットメントを日々、現実のものにする者たちである」と語った。

Skytraxのエドワード・プレイステッドCEOは「われわれは今日、4スター航空会社の格付け達成によりアエロフロートを表彰することができて喜んでいる。アエロフロートの顧客体験は、過去数年間、並外れた品質の変化と継続的改善を受けてきた。その間、Skytraxは長距離、地域、国内サービスの進展を注意深く観察してきた。商品の変化と開発は一貫性があり、これは、この規模の航空会社では最も新しいフリートの1つを有するアエロフロートによって裏付けられている。アエロフロートのスタッフのサービス水準の顕著な改善は、サービスシステムだけでなく、アエロフロートがサービス文化を実現した方法においても、極めて重要であった。そのサービス文化は今、若く、活気があり、現代的である」と付け加えた。

マンチェスター・ユナイテッド・グループのリチャード・アーノルド社長は「われわれがほぼ3年前にアエロフロートとの世界的な協力関係を発表したとき、Most Stylish Airline(最もスタイリッシュな航空会社)、Russia's Company of the Year(今年のロシア企業)、Best Airline in Eastern Europe(東欧のベストエアライン)のような受賞により、それをタイトル獲得団体と表現した。今日、この表彰によりアエロフロートは一流の世界的航空会社としての位置を占めた。われわれが一緒に成し遂げたものを受けて、これがより可能になったとすれば、われわれは大いに誇りに思う」と語った。

アーノルド氏はまた「マンチェスター・ユナイテッドと同様、アエロフロートはその歴史に大きな誇りを持っている。しかし、われわれはともに、われわれがすることは世界で最高のものであることを求めている。私は、われわれが引き続き今後も大きなことを成し遂げるものと確信している」と述べた。

ソース:Aeroflot

Skytrax Awards Four Star Quality Ranking to Aeroflot

PR64112

LONDON and MOSCOW, April 15, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Internationally Recognized Rating Confirms Aeroflot's Place Among Europe's

Leading Airlines

Aeroflot - Russian Airlines has been awarded an official four-star quality and

service ranking from the leading independent authority on airline quality,

Skytrax.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150115/724686 )

The gala event was held at London's prestigious The Savoy hotel. The Ceremony

was hosted by Aeroflot's CEO Vitaly Saveliev. Among the attendees were Russian

Ambassador to UK Dr. Alexander Yakovenko, Manchester United Group Managing

Director Richard Arnold, CEO of Skytrax Edward Plaisted and Aeroflot's friends

and partners.

Along with the continued recognition over recent years for its quality, the

Aeroflot brand has also gone from strength to strength. Since 2013 the airline

has been in a global partnership with Manchester United, as the Official

Carrier for one of the biggest football clubs in the world. United ambassadors

Bryan Robson and Denis Law, legends Gary Pallister and Jesper Blomqvist, as

well as senior executives, attended the Skytrax awards ceremony in London to

celebrate the Skystrax accolade.

Skytrax's rating comes as the result of a rigorous independent audit examining

almost the complete list of areas of the airline's product and service

offering, both on the ground and in the air. For travellers around the world, a

Sktrax four star rating is a hallmark of quality that they can trust.

Aeroflot is regularly recognized for its outstanding customer service. Last

year Aeroflot was recognized for the fourth time as Best Airline in Eastern

Europe in the Skytrax World Airline Awards, the world's largest airline

passenger satisfaction survey. In December, Global Traveler magazine's GT

Tested Reader Survey also named Aeroflot Best Airline in Eastern Europe. The

Conde Nast Traveller Readers Choice awards named Aeroflot the 2016 Best Airline

in Russia. Finally, in March Aeroflot won the Readers' Choice award and CEO

Vitaly Saveliev was named Leader of the Year 2016 at the prestigious Air

Transport News Awards.

Aeroflot's success is the result of a relentless focus on safety, on-time

departures and arrivals and creating a customer service culture of the best

international standards with a dose of traditional Russian hospitality.

Aeroflot also flies one of the most modern fleets of any major airline

globally, with an average aircraft age of 4.4 years as of year-end 2015.

Vitaly Saveliev, CEO of Aeroflot, said:

"Skytrax's expertise and independence is unparalleled in our industry, which is

why this award is such an honour for us and recognition of our considerable

efforts over the years to make the Aeroflot brand synonymous with quality.  

This is a huge win for the entire Aeroflot team -- from our ground staff to the

cabin crew to the men and women in the flight deck -- they are the ones that

make our commitment to quality a reality every day."  

Edward Plaisted, CEO of Skytrax added: "We are delighted to be recognising

Aeroflot today on achieving the 4-Star Airline rating. The Aeroflot customer

experience has undergone a remarkable quality change and continuous improvement

over the last few years, throughout which period Skytrax has closely monitored

the progress across their long haul, regional and domestic services. Product

change and development has been consistent, and this is supported by Aeroflot

having one of the youngest aircraft fleets for an airline of this size. Of

paramount importance has been the significant improvement in Aeroflot staff

service standards, not only in service systems but the way in which Aeroflot

has achieved a service culture that is now young, vibrant and contemporary."

Manchester United Group Managing Director Richard Arnold said:

"When we heralded our global partnership with Aeroflot almost three years ago,

we described it as a title winning organisation due to such awards as 'Most

Stylish Airline,' 'Russia's Company of the Year' and the 'Best Airline in

Eastern Europe'.

Today, with this accolade, Aeroflot has taken its place as a premium global

airline. If this was made more possible following what we have achieved

together, we are immensely proud.

"Like Manchester United, Aeroflot takes great pride in its history, but we both

seek to be the very best in the world at what we do. I am sure we will continue

to achieve great things in the future."

Source: Aeroflot

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中