DDB Worldwideがソーシャルブレーンストームを開催し、2016年のアースデーを祝う

DDB Worldwide

2016/4/21 17:56

DDB Worldwideがソーシャルブレーンストームを開催し、2016年のアースデーを祝う

AsiaNet 64180(0498)

【マイアミ2016年4月21日PR Newswire=共同通信JBN】
*世界規模のキャンペーンは地球保全を推進するクリエーティビティーによって「われわれ」(We)の力を実証するのが狙い

2016年のアースデー(地球の日)を祝って、Omnicom Group(NYSE:OMC)傘下のDDB Worldwideは21日、クリエーティビティーとアイデアによって地球保全を推進するクラウドソーシング・ソーシャルキャンペーン#EarthDayDDB(http://www.earthdayddb.com/ )の開始を発表した。DM9DDB Brasilが生み出したこの世界規模のキャンペーンは4月22日から開始される予定である。

DDB Latina社長で、DDB Americasクリエーティブチェアマンのカルロス・オーティス氏は「クリエーティビティーは常に変化の源泉である。現在は、個々の小さな行動が世界規模の変化に寄与し『われわれ』の力とその結束した意見がどのように大きな変化を生み出すかを理解する世代が生まれている」と語った。

DM9DDBのチーフクリエーティブオフィサーであるアリチオ・フォルテス氏は「アイデアの中核にあるのは、世界の至る所にいる全ての人に機会を与え、われわれの社会が地球の保全に関して直面している問題について考え、その解決策についても考えていることである。その結果、異なる分析とクリエーティブなアイデアが生まれ、地球を居住のための最適な場所にできる可能性がある」と語った。

それぞれの個人が地球の繁栄に貢献する変化のエージェントであるという考えに基づき、アイデアが身の回りのものを再形成する力があること信じて、DDB Worldwideは90カ国以上にある200以上のオフィスとDDB Worldwideのソーシャルメディアのオーディエンスを結集して、これまでで最大となる「Twitter Brainstorm」を開催する。#EarthDayDDBキャンペーンは、人々がこのイベントの公式ハッシュタグ#EarthDayDDBを使って地球を救済し保全する最高のアイデアを@DDB Worldwideに送ることを促している。人々がキャンペーンに参加するのに伴い、DDBの厳選されたクリエーティブグループがアイデアに応え、そのプログラムをどのように実現するかのガイダンスを提供する。キャンペーン最終日には、DDBのグローバル・クリエーティブカウンシルが優勝したアイデアを選び、地球保全に向けたDDBのコミットメントとして組織内でそのプログラム推進を約束する。

キャンペーンは認識を高め、大義に貢献することを人々に呼び掛けるビデオ宣言が掲載されたウェブサイト(http://www.earthdayddb.com )で構成されている。このウェブサイトには、DDBのチャンネルおよびソーシャルメディア全体で共有されたインスピレーションに富んだアイデアを撮影したソーシャルストリーミングも含まれる。このプログラムから選ばれた優れたアイデアは、アイデアバンクを生み出すためにウェブサイトに掲載され、DDB Netowrkとそのパートナ―のためのインスピレーションとして寄与する。

詳細は@DDB_Worldwideで、#EarthDayDDBのフォローを。

▽DDB Worldwideについて
DDB Worldwide(www.ddb.com )は世界最大で最も影響力が大きい広告、マーケティング・ネットワークの1つである。DDBはカンヌ国際クリエーティビティ・フェスティバル、業界の有力な広告発行、顕彰ショーで何回も年間最優秀賞を受けている。ガン・リポートは過去15年のうち12年についてグローバルネットワーク・トップ3の1つにDDBを挙げている。同社のクライアントにはフォルクスワーゲン、マクドナルド、ユニリーバ、マース、ジョンソン・エンド・ジョンソン、エクソン・モービルなどが含まれている。

1949年創立のDDBはOmnicom Group(NYSE:OMC)の一部で、米ニューヨーク州ニューヨークの旗艦事務所など約90カ国に200以上の事務所がある。

▽Omnicom Group Inc.について
Omnicom Group Inc.(NYSE:OMC)は有力な世界的マーケティングおよびコーポレート・コミュニケーション会社である。オムニコムのブランドネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア計画と購入、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーション・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーションサービスを100カ国以上、5000社以上のクライアントに提供している。

Omnicom Groupとそのブランドについての詳しい情報はwww.omnicomgroup.com を参照。

▽DDB Latin Groupについて
DDB Latinaは世界中のラテン市場の大手コミュニケーショングループで、DDB、Tribal、Alma DDB、BIGなどを通じてクライアント向けのビジネスソリューションを開発する。

業界のパイオニアである同社は、地理ではなく文化から発想した独自のアイデアで中南米、米国のヒスパニック、スペインの市場を統合した。そのネットワークは現在、22カ国33オフィスになっている。

同社のオペレーションモデルは「Trios」に基づき、戦略、テクノロジー、クリエーティビティーが一体となってイノベーティブなアイデアを生み出し、ブランド向けに高いレベルの影響を及ぼす。それは地域全体およびさまざまな業界で高い評価を受けている。

2015年、ネットワークは最高級の広告関連フェスティバルで多数の賞を獲得した。中でもHolograms for Freedomはカンヌライオンズ国際クリエーティビティ・フェスティバルとEl Ojo de Iberoamericaで最高の賞を受けたキャンペーンになった。

DDB Latina GroupはOmnicom Inc.(OMC)の子会社である。

▽問い合わせ先
Angela Henao
angela.henao@mia.ddb.com
Director of Corporate Communications and PR | DDB Latina
2601 South Bayshore Dr. 4th | Coconut Grove Miami FL 33133
O: +1 305.341.2563  | M: +1 305. 793. 2495

ソース:DDB Worldwide



DDB Worldwide Celebrates 2016 Earth Day by Creating a Social Brainstorm

PR64180

MIAMI, Apr. 21, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- A global campaign aims to demonstrate the power of "we" through creativity
to promote preservation of the planet



In celebration of 2016 Earth Day, DDB Worldwide, part of Omnicom Group (NYSE:
OMC), announced today the launch of #EarthDayDDB ( http://www.earthdayddb.com/
), a crowdsourcing social campaign to promote the preservation of the planet
through creativity and ideas. The global campaign, created by DM9DDB Brasil, is
slated to launch on Friday, April 22.

"Creativity will always be a source of change. We're facing a generation who
understands that small individual actions can contribute to global change, who
understands the power of 'we' and how their united voice can generate massive
change," commented Juan Carlos Ortiz, President of DDB Latina and Creative
Chairman of DDB Americas.

"The main core of the idea is to give the opportunity to everyone, of any part
of the world, to think about the problems our society is facing in terms of the
preservation of the Planet, and to also think about a solution. The result will
be a sort of different diagnoses and creative ideas to make the Earth a best
place to live," said Aricio Fortes, Chief Creative Officer of DM9DDB.

Based on the idea that each person is an agent of change to contribute to the
planet's wellbeing and with the belief that ideas have the power to reshape
things around us, DDB Worldwide is convoking its more than 200 offices in over
90 countries, as well as the agency's social media audiences, to create the
biggest "Twitter Brainstorm" of all time. The #EarthDayDDB campaign encourages
people to send their best ideas to help and preserve the planet to
@DDB_Worldwide, using the event's official hashtag, #EarthDayDDB. As people
take part in the campaign, a select group of creatives from DDB will respond to
the ideas with guidance for how to make the program(s) come to life. At the end
of the day, DDB's global creative council will choose the winning idea and will
make a promise to promote the program within the organization, as a commitment
of DDB towards preserving the planet.

The campaign will consist of a website (http://www.earthdayddb.com), featuring
a video manifesto to create awareness and invite people to contribute to the
cause. The website will also include a social stream capturing shared
inspirational ideas across DDB's channels and the social media landscape at
large. A selection of great ideas from the program will be posted on the
website in order to generate an idea bank to serve as inspiration for the DDB
Network and its partners.

To learn more, follow the #EarthDayDDB campaign here: @DDB_Worldwide

About DDB Worldwide
DDB Worldwide (http://www.ddb.com) is one of the world's largest and most
influential advertising and marketing networks. DDB has been named Agency of
the Year numerous times by the Cannes International Festival of Creativity and
the industry's leading advertising publications and awards shows. The Gunn
Report has listed DDB as one of the Top 3 Global Networks for 12 of the last 15
years. The agency's clients include Volkswagen, McDonald's, Unilever, Mars,
Johnson & Johnson, and Exxon Mobil, among others.

Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of more
than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New York, NY.

About Omnicom Group Inc.
Omnicom Group Inc. (OMC; NYSE) is a leading global marketing and corporate
communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms
provide advertising, strategic media planning and buying, digital and
interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and
other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100
countries.

For further information on Omnicom Group Inc. and its brands, please visit
http://www.omnicomgroup.com.

About DDB Latina Group:
DDB Latina is the leading communications group in the latin markets around the
world, developing business solutions for its clients through its companies:
DDB, Tribal, Alma DDB and BIG, among others.

A pioneer in the industry, it united the Latin American, US Hispanic, and Spain
markets with a unique vision inspired by culture, not geography. Its network
currently includes 33 offices in 22 countries.

Its operational model is based on "Trios" where strategy, technology, and
creativity merge to create innovative ideas that generate high-levels of
influence for its brands; which are highly recognized throughout the region and
across diverse industries.

In 2015, its network won numerous awards in the most prestigious advertising
festivals; Holograms for Freedom became the most-awarded campaign in the Cannes
Lions International Festival of Creativity and El Ojo de Iberoamerica.

The DDB Latina Group is part of Omnicom Inc. (OMC).

CONTACT:

Angela Henao
angela.henao@mia.ddb.com
Director of Corporate Communications and PR | DDB Latina
2601 South Bayshore Dr. 4th | Coconut Grove Miami FL 33133
O: +1 305.341.2563  | M: +1 305. 793. 2495

SOURCE: DDB Worldwide

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