ACI白書:顧客サービスは空港の非航空系収入の最強の推進力

Airports Council International (ACI)

2016/4/25 10:26

ACI白書:顧客サービスは空港の非航空系収入の最強の推進力

AsiaNet 64204

MONTREAL、2016年4月25日/PRニュースワイヤー/ --

国際空港協議会(ACI:Airports Council International)は、顧客サービスの質が空港の非航空系収入に及ぼす影響を分析した最新の白書における主な調査結果を発表しました。

     (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160421/358746LOGO

「ACIによる空港のサービス品質(ASQ:Airport Service Quality)の調査と分析は、ほとんどの空港にとって、顧客サービスの結果を優先することが非航空系収入に大きなプラスの効果を生み、輸送量増加や商業スペースの拡大により実現するより高い投資利益率をもたらす可能性があることを示しています」と、ACIワールド会長のアンジェラ・ギッテンスは述べました。

同白書は、世界中の300近いさまざまな規模の空港で毎年55万人以上の乗客を調査したACIのASQ年次世界調査に基づいています。また、例年のACI空港経済調査(ACI Airport Economics Survey)で取得したデータでさらに支持されています。

分析により、顧客サービスレベルを上げることは収益増強にとってかなり効果的であり、小売りスペースを1%増やすよりも効果的であることが分かりました。

・旅客輸送が1%増加すると、非航空系収入は0.7%から1%増加します。

・商業スペースが1%増加すると、非航空系収入は0.2%増加します。

・旅客満足度が1%増加すると、非航空系収入は1.5%増加します。

白書では、旅客が満足すればより多くの金を使うという重要な発見を基に、空港が非航空系収入を上げるための最も効果的な方法について、非常に有意義なアドバイスをしています。世界中のどのような規模の空港も、ASQのデータを利用して自社のサービスの成果を分析し、サービス品質全般を効果的に強化するための投資に的を絞ることができます。

「もちろん、どの空港も投資計画決定においては独自の問題を抱えていますが、実際は顧客サービスが最適ルートであるはずなのに、多くの空港が増収の原動力として輸送量や小売りスペースをまず考えます。ASQプログラムの、目的に合わせた詳細なデータは、サービス品質を最大限に高める空港独自の方法を提供するばかりでなく、慎重に的を定めた投資から最大の利益を得る一助となります」とギッテンス会長は続けました。

ASQについての詳細は、http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Home をご参照下さい。

2015年ASQの調査結果:http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Awards/Current-Winners.

メディア問合せ先

ACIワールド、コミュニケーションズ

Ryan Whiteマネージャー

電話: +1-514-373-1226

電子メール: rwhite@aci.aero

ソース: Airports Council International (ACI)

(日本語リリース:クライアント提供)

ACI White Paper: Customer Service is the Airport's Strongest Driver of Non-Aeronautical Revenue

PR64204

MONTREAL, April 25/PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Airports Council International (ACI) announces the key findings of a new

white paper analyzing the influence of customer service quality on airports'

non-aeronautical revenue.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160421/358746LOGO )

    "ACI's Airport Service Quality research and analysis suggests that, for

most airports, prioritizing customer service results in the greatest positive

impact on non-aeronautical revenue-it can potentially deliver an even greater

return on investment than can be achieved through traffic increases or

expansion of commercial space," says Angela Gittens, Director General, ACI

World.

    The white paper is based on the ACI ASQ annual global survey carried out at

almost 300 airports of various sizes across the world and surveying over

550,000 passengers per year. The white paper is further supported by data

generated from the annual ACI Airport Economics Survey.

    The analysis found that raising customer service levels can be

significantly more effective in driving revenue-more effective even than a 1%

increase in retail space:

    - A 1% increase in passenger traffic drives a non-aeronautical revenue

increase ranging from 0.7% to 1%.

     - A 1% increase in commercial space drives an increase in non-aeronautical

revenue of 0.2%.

     - A 1% increase in passenger satisfaction levels delivers an increase of

1.5% in non-aeronautical revenue.

    The white paper provides crucial guidance to airports on the most effective

path toward raising non-aeronautical revenue, with the key learning from the

paper being that satisfied passengers spend more. Airports of all sizes across

the world are able to utilize ASQ data to analyze their service performance and

target their investment to drive the most effective enhancement of overall

service quality.

    "Of course, each airport faces unique issues in determining its investment

programme, but many airports instantly seize upon traffic and retail space as

the key engines of revenue growth when in fact customer service may well be the

optimal route," continued Director General Gittens. "The in-depth tailored data

provided by the ASQ programme not only gives each airport its own pathway to

maximizing service quality, but also helps deliver the best return on its

carefully targeted investment."

    For more information on ASQ, please visit

http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Home .

    2015 ASQ results :

http://www.aci.aero/Airport-Service-Quality/ASQ-Awards/Current-Winners .

     Media contact

     Ryan White

     Manager, Communications

     ACI World

     Telephone: +1-514-373-1226

     Email: rwhite@aci.aero

SOURCE: Airports Council International (ACI)

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