新体験市場とエリート特典の導入で会員はもっとお得に

マリオット・インターナショナル

2016/4/27 10:57

新体験市場とエリート特典の導入で会員はもっとお得に

AsiaNet 64221(0522)

【香港2016年4月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*マリオットリワードで会員は最高の旅行をゲットできる

マリオット・インターナショナルが展開する受賞歴もあるポイントプログラム、マリオットリワードは25日、会員がより容易に好きなものを探し、旅行を満喫できるようにするために新たに以下の3つの特典を発表した。

*レイトチェックアウト保証は、マリオットリワードとザ・リッツカールトン・リワードのゴールド、プラチナのエリート会員に旅行の際の柔軟性を高め、心の安らぎをもたらすだろう。

*マリオットリワードの新エクスペリエンス・マーケットプレイス(体験市場)により、ザ・リッツカールトン・リワードの会員を含むすべての会員はユニークでよく企画された一連の旅行体験へのアクセスがこれまで以上に可能となる。

*マリオットリワードのエリート会員の初期グループには、新たに専用のエリート・コンシェルジュ・サービスが提供される。これにより彼らのトラベル体験は切れ目のない個々人のニーズに沿ったものになる。

マリオット・インターナショナルのアジア太平洋地区のカスタマーロイヤルティ&コンテンツ担当副社長、アンカ・トゥワムバー氏は「顧客のロイヤルティーに応えるために、マリオットリワードは通常のホテルレベルの便宜をはるかに超えたサービスを提供している。われわれの目標は、柔軟性や自由度の提供だけでなく、会員が旅行の際に最も楽しみたいことを享受できるようなエキサイティングな機会を提供することだ。このような個々人の好みに応じた体験可能な特典こそ、われわれの最も忠誠度の高い会員に対する返礼のわれわれ流のやり方である」と述べた。

▽レイトチェックアウトの保証

レイトチェックアウト保証の特典は、マリオットリワードおよびザ・リッツカールトン・リワードのゴールド、プラチナのエリート会員が利用可能で、会員らは旅行を計画する際によりシームレスなトラベル体験を楽しめるだろう。これらの会員は最大午後4時までのレイトチェックアウトが保証される。会員はホテルへの電話予約の際、マリオット・モバイルアプリを利用したチェックインの際、またはホテル到着の際にレイトチェックアウトを依頼できる。この特典は、リゾート、コンベンションホテルまたはマリオット・バケーション・クラブを除き、マリオットリワード加盟のすべてのホテルで利用できる。マリオットリワードとザ・リッツカールトン・リワードは、シルバーエリート会員に対して出発日のレイトチェックアウト要請の特典は継続する。レイトチェックアウト保証は5月16日からアジア太平洋地区および世界中で実施される。

▽エクスペリエンス・マーケットプレイス(体験市場)

体験市場により、マリオットリワードとザ・リッツカールトン・リワードのすべての会員は多様な文化的特別イベントや発見の機会の中から好みのものを選択することによりそれぞれの情熱を追求することができる。世界の有名シェフによる特別料理イベント、コンサートやファッションショーへのVIP招待、今月初めにマリオットリワード後援により香港で開催されたHKSEVENSラグビー週間のようなスポーツイベントなど、会員はマリオットリワードやザ・リッツカールトン・リワードのポイントを使って、最も有意義で記憶に残るやり方でそれぞれの興味を満足させることができるユニークな体験市場にアクセスすることができる。体験市場は5月末から全世界で利用できる。

▽エリート・コンシェルジュ・サービス

マリオットリワードのエリート会員の初期グループは新設のエリート・コンシェルジュ・サービスへの参加を招待される。会員との関係を発展させることで、コンシェルジュは彼らそれぞれのニーズを予期することが可能となり、会員の好みを認識し、その欲求に滞在の前も、滞在中も、滞在の後でさえも応じることができるようになる。コンシェルジュはレストラン、スパ美容などの予約や特別のお祝い事のアレンジなどができる。サービスは5月末に米国で開始、その後順次アジア太平洋地区や世界中で実施する。マリオットリワードは、これら特別会員と密接な関係を保ち、サービスを向上させることを目指している。

これらの新しい特典は、マリオットリワードが会員に対し、ロイヤルティーは双方向だという事を示す最新の例である。新特典は、先に発表された直接予約した会員に最低価格を保証した特典や最近導入したポイントシェアリング、Cash+Points、Points Advance、Redemption Stay Creditを含む特典に続くものである。

レイトチェックアウト保証はアジア太平洋地区および世界中で5月16日から実施、体験市場とエリート・コンシェルジュ・サービスは5月末に米国で開始した後、順次アジア太平洋地区に展開する予定。

▽マリオットリワードについて

マリオットリワード(http://www.marriott.com/rewards/rewards-program.mi)は、マリオット・インターナショナルの受賞歴もあるポイントプログラムで、17ブランドの世界4200軒以上の施設で利用できる。プログラムへの参加は無料で、特典除外日は設定されておらず、会員は世界中のマリオット・インターナショナルの宿泊施設およびマリオットリワードの最高級パートナーであるザ・リッツカールトン(R)においてポイントを獲得し、利用することが可能である。会員は、獲得したポイントを航空会社のマイル、旅行、レンタカー、商品、その他の方法でも利用できる。ポイントを最新かつ容易な方法で獲得、利用できるようにすることで、マリオットリワードは業界のリーダーであり続ける。マリオットリワードは、 Freddie Awardの「全米最優秀ホテル・リワード・プログラム」を過去8年間受賞しているほか、Frequent Travel Award の「最優秀リワード・プログラム」を2度受賞している。また、U.S. News & World Report、About.com、Business Traveler、Global Traveler、Executive TravelおよびBusinessWeekの読者が選ぶ最優秀ホテル・リワード・プログラムに選ばれた。マリオットリワードへの入会および詳細についてはMarriottRewards.com(http://www.marriottrewards.com/)を参照。

▽マリオット・インターナショナルについて

マリオット・インターナショナル(NASDAQ: MAR)は米メリーランド州ベセスダに本社を置く国際的な大手宿泊施設企業で、87カ国・地域に4400軒以上の施設を展開している。マリオット・インターナショナルが計上した2015会計年度の収益は140億ドルを超えている。同社は以下の19ブランドでホテルを運営するかフランチャイズ権を与え、またはバケーション・オーナーシップ・リゾートのライセンスを与えている。

ザ・リッツカールトン(R)、ブルガリ(R)、エディション(R)、JWマリオット(R)、オートグラフコレクション(R)ホテル、ルネッサンス(R)ホテル、マリオット・ホテル(R)、デルタホテル&リゾーツ(R)、マリオット・エグゼクティブ・アパートメント(R)、マリオット・バケーション・クラブ(R)、ゲイロード・ホテル(R)、ACホテル・バイ・マリオット(R)、コートヤード(R)、レジデンス・イン(R)、スプリングヒル・スイート(R)、フェアフィールド・イン&スイート(R)、タウンプレース・スイート(R)、プロテア・ホテル(R)、モクシー・ホテル(R)

マリオットは一貫して最高の雇用者および優れた経営倫理で認知されている。同社はまた、受賞歴のあるゲストのポイントプログラム、マリオットリワードとザ・リッツカールトン・リワードプログラムを運営し、合わせて5500万人近い会員を擁している。詳しい情報または予約については公式ウェブサイトwww.marriott.comを参照。最新の企業ニュースはwww.marriottnewscenter.comを参照。

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160205/8521600770LOGO-a

ソース:Marriott International

Members Get More -- Introducing a New Experiences Marketplace and Elite Benefits

PR64221

HONG KONG, Apr. 25, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Marriott Rewards empowers Members to get the most out of travel

Marriott Rewards, the award-winning loyalty program of Marriott International,

today announced three new benefits that make it easy for Members to explore the

things they love and experience travel to the fullest.

- Guaranteed late checkout will give Gold and Platinum Elite Members of

Marriott Rewards and The Ritz-Carlton Rewards increased flexibility and peace

of mind when they travel.

- The new Marriott Rewards experiences marketplace gives all Members, including

The Ritz-Carlton Rewards Members, even more access to a collection of unique,

curated experiences.

- For an initial group of Elite Marriott Rewards Members, a new Elite concierge

service will provide them with a dedicated concierge so that their travel

experience is both seamless and tailored to their individual needs.

"To reciprocate our Members' loyalty, Marriott Rewards is going far beyond the

usual hotel-level perks," said Anka Twum-Baah, Vice President, Customer Loyalty

& Content, Asia Pacific at Marriott International. "Our aim is to deliver not

only flexibility and freedom, but also exciting opportunities that help our

Members enjoy what they love most about travel. These personalized,

experiential rewards are our way of giving back to our most loyal Members."

Guaranteed late checkout

The guaranteed late checkout benefit will be available to Gold and Platinum

Elite Members of both Marriott Rewards and The Ritz-Carlton Rewards who will

enjoy a more seamless travel experience when planning their trip. These Members

will receive a guaranteed late checkout, which could be as late as 4pm. Members

can request the late checkout when making a reservation by phone, when checking

in using the Marriott Mobile App, or upon arrival at the hotel. This benefit is

available at all fully participating Marriott Rewards hotels with the exclusion

of resorts, convention hotels and Marriott Vacation Club. Marriott Rewards and

The Ritz-Carlton Rewards will continue to offer Silver Elite Members the

benefit of requesting late checkout on their day of departure. Guaranteed late

checkout launches in Asia Pacific and globally on 16 May.

Experiences marketplace

With the experiences marketplace, all Marriott Rewards and The Ritz-Carlton

Rewards Members can pursue their passions by choosing from a wide array of

curated special events and opportunities for discovery. Whether it's an

exclusive culinary demonstration with a world-famous chef; VIP admission to

concerts and catwalks; or special rewards at a renowned sporting event like

HKSEVENS Rugby Week, sponsored by Marriott Rewards in Hong Kong earlier this

month -- Members can redeem Marriott Rewards or The Ritz-Carlton Rewards points

to access a marketplace of unique experiences that allow them to explore their

personal interests in the most meaningful and memorable ways. The experiences

marketplace will be available globally to all members in late May.

Elite concierge service

An initial group of Elite Members of Marriott Rewards will be invited to

participate in a new Elite concierge service. By developing a relationship with

the Member, the concierge will be able to anticipate their unique needs,

ensuring the Member's preferences are recognized and their desires are met

before, during, and even after their stay. The concierge will be able to

reserve on-property amenities like restaurants and spa treatments, as well as

make arrangements for special occasions. The service will launch in late May in

the U.S. and roll out progressively in Asia Pacific and worldwide. Marriott

Rewards will actively engage with this group of charter Members and seek their

feedback to refine the service.

These new benefits are the latest example of Marriott Rewards showing Members

that loyalty flows both ways. They follow the recent announcement of exclusive

Member Rates which guarantee the lowest price for Members who book direct, and

other recently introduced benefits including Points Sharing, Cash + Points,

Points Advance and Redemption Stay Credits.

Guaranteed late checkout will take effect in Asia Pacific and around the world

on May 16. The experiences marketplace and Elite concierge service will be

progressively rolled out in Asia Pacific, after launching in the U.S. in late

May.

Marriott Rewards (http://www.marriott.com/rewards/rewards-program.mi ) is

Marriott International's award-winning loyalty program spanning 17 brands and

over 4,200 properties worldwide. Marriott Rewards is free to join and has no

blackout dates and Members can earn and redeem points at Marriott International

properties around the world and at Marriott Rewards exclusive luxury partner

The Ritz-Carlton(R). Members can also redeem points for frequent flyer miles,

cruises, car rentals, merchandise and more. By making rewards accessible with a

modern, easy approach, Marriott Rewards continues to be a leader in the

industry. Marriott Rewards has won the Freddie Award for "Best Hotel Rewards

Program in the Americas" for the last eight years and is a two-time winner of

the Frequent Travel Award for "Best Hotel Rewards Program." In addition, the

program has been named best hotel rewards program by the readers of U.S. News &

World Report, About.com, Business Traveler, Global Traveler, Executive Travel

and BusinessWeek magazines. To enroll and for more information about Marriott

Rewards, guests can visit MarriottRewards.com.

About Marriott International

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) is a global leading lodging company

based in Bethesda, Maryland, USA, with more than 4,400 properties in 87

countries and territories. Marriott International reported revenues of more

than $14 billion in fiscal year 2015. The company operates and franchises

hotels and licenses vacation ownership resorts under 19 brands, including: The

Ritz-Carlton(R), BVlgari(R), EDITION(R), JW Marriott(R), Autograph

Collection(R) Hotels, Renaissance(R) Hotels, Marriott Hotels(R), Delta Hotels

and Resorts(R), Marriott Executive Apartments, Marriott Vacation Club, Gaylord

Hotels, AC Hotels by Marriott, Courtyard, Residence Inn, SpringHill Suites,

Fairfield Inn & Suites, TownePlace Suites, Protea Hotels and Moxy Hotels.

Marriott has been consistently recognized as a top employer and for its

superior business ethics. The company also manages the award-winning guest

loyalty program, Marriott Rewards and The Ritz-Carlton Rewards program, which

together comprise nearly 55 million members. For more information or

reservations, please visit our website at www.marriott.com, and for the latest

company news, visit www.marriottnewscenter.com.

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160205/8521600770LOGO-a

SOURCE  Marriott International

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中