UEFAとペプシ(R)がUEFA・CLファイナル開会式で初のライブ音楽提供

ペプシコ

2016/4/27 17:02

UEFAとペプシ(R)がUEFA・CLファイナル開会式で初のライブ音楽提供

AsiaNet 64224(0520)

【ロンドン、パーチェス(米ニューヨーク州)2016年4月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*アリシア・キーズが5月28日、UEFAチャンピオンリーグ(CL)ファイナル開会式に出演

欧州サッカー連盟(UEFA)とペプシ(R)は27日、UEFAチャンピオンズリーグ(CL)ファイナル開幕ページェントの一環として、開会式冒頭で初めてグローバルなライブミュージック演奏を行うと発表した。「ペプシ提供によるUEFAチャンピオンズリーグ・ファイナル開会式」は5月28日、イタリア・ミラノのジュゼッペ・メアッツァ・スタジアムで行われ、開会アーティストとして米女性歌手アリシア・キーズがUEFAチャンピオンズリーグ・ファイナルのために、新しいライブエンターテインメント時代の到来を告げる。UEFAチャンピオンズリーグ・ファイナルは220カ国にライブ放映され世界でも最も視聴率の高いスポーツイベントである。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160425/359647

アリシア・キーズは「世界の到る所で歓迎されるイベントのUEFAチャンピオンズリーグ・ファイナルで新しい曲を披露できるのでわくわくしている。歴史的にもパワフルな時になるだろうし、この瞬間はどこに住もうと誰であろうと皆同じだという精神を示す時になるだろう。そうした素晴らしい体験を共有できるのが誇らしい」と語った。

ことしの「ペプシ提供によるUEFAチャンピオンズリーグ・ファイナル開幕式」は、世界クラスの音楽、エンターテインメント、スポーツの世界を融合し、同時に開催地ミラノへの敬意としてデザインとファッションを祝う。

ペプシコのグローバル・ビバレッジ・グループ、グローバル・ブランド管理担当のカーラ・ハッサン上級副社長は「音楽、エンターテインメント、スポーツはペプシのDNAで常にバイタルな要素である。われわれはエンターテインメント・マーケティングを発明し、クリエイティブな限界を押し広げてきたブランドである。ペプシはこんど初めてUEFAチャンピオンズリーグ・ファイナルの一部としてグローバル・ステージを創造することによって、

ピッチにさらに広範な世界のファンを引きつけ、2016年ファイナルの興奮を盛り上げ、世界で最も愛されるスポーツ・スペクタクルのひとつとして新しい伝統を確立するような、雄大で記憶に残る時間を作り出すことになる」と述べた。

復活した開会式は、ペプシコとUEFAチャンピオンズリーグとの既存の提携関係の拡大を意味し、世界で最も情熱的なミュージシャンの一人を大勢の世界的オーディエンスの前に登場させ、世界で最も注視される恒例のスポーツイベントの興奮と豪華さを盛り上げる。ペプシコは2015年に初めてUEFAチャンピオンズリーグと提携した。この提携ではUEFAチャンピオンズリーグの試合でレイズ、ゲータレード、ペプシMAX/ペプシがリードブランドになっている。

UEFAのマーケティングディレクターであるギーローラン・エプスタイン氏は「音楽に関する代表的で名高い歴史として、世界で最も注目されるスポーツイベントで偉大なミュージックパフォーマンスを初めて提供するにはペプシが理想的なパートナーだった。またUEFAとしてもアリシア・キーズがミラノで出演することを喜んでいる。UEFAチャンピオンズリーグ・ファイナルは欧州サッカーの最終ステージであり、欧州大陸のベスト2チームが顔を合わせる。UEFAチャンピオンズリーグ・ファイナル開幕に先立って、アリシア・キーズのような大いに尊敬される本物のグローバルアーティストが出演するのは、試合を一層盛り上げ、結果的にも地域的にさらに広範なオーディエンスを集めることにつながり、チャンピオンズリーグの世界的なステータスを強化することにもなる」とコメントした。

「ペプシ提供によるUEFAチャンピオンズリーグ・ファイナル開会式」でのパフォーマンスに加えて、最近米国のNBC放送のヒットショーThe Voiceのシーズン11に加わり、今年彼女8番目のアルバムをリリースする予定のアリシア・キーズは、開会式出演までのさまざまな関連行事の呼び物ともなる。

詳細はwww.facebook.com/uefachampionsleague を参照。

▽欧州サッカー連盟(UEFA)について

欧州サッカー連盟(UEFA)は欧州サッカーの統轄組織。欧州の54カ国サッカー協会の上部組織である。結成の目的は、欧州サッカー界に関連するすべての問題について政治、人種、宗教、性別、その他の理由にとらわれることなく団結、連帯、平和、理解、フェアプレーの精神でサッカーを促進することにある。また欧州サッカーの価値を守り、欧州サッカーに関わるすべての関係者との関係を維持し、欧州での試合の総合的健全性のためにメンバー協会をサポート、保護することにある。

▽ペプシコについて

世界200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコは、フリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォリオにリードされて、2015年には630億ドル以上の純収入を挙げた。ペプシコーラの製品ポートフォリオには、推定年間小売額が10億米ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しむことのできる幅広い食品・飲料が含まれる。ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、株主の価値を持続的に高めながら一流の業績を上げることを目標としている。「目的のあるパフォーマンス」は、実際には、おやつから健康食品まで幅広い食品・飲料を提供すること、環境への影響を最小限に抑える革新的方法を見つけて運営コストを削減すること、世界中の従業員にとって安全で快適な職場を提供すること、そしてペプシコが活動する地域社会を尊重、支援しそこに投資することを意味する。詳しい情報は、www.pepsico.com を参照。

ソース:PepsiCo

▽報道関係問い合わせ先

UEFA Media & Public Relations

media@uefa.ch /

+41 (0) 848 04 27 27

Pepsi Global Public Relations, Nicole.Tronolone@pepsico.com

UEFA and Pepsi(R) Bring First-Ever Epic Live Music to UEFA Champions League Final

PR64224

LONDON, and PURCHASE, N.Y., Apr. 27, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Alicia Keys to Perform at UEFA Champions League Final Opening Ceremony on May

28th  

UEFA and Pepsi(R) are excited to announce that for the first time ever, the

UEFA Champions League Final will feature a global live music headline

performance as part of the opening ceremony pageantry. Taking place on May 28th

at Stadio Giuseppe Meazza in Milan, Italy, the "UEFA Champions League Final

Opening Ceremony presented by Pepsi" will feature Alicia Keys as the inaugural

artist to usher in a new live entertainment era for the UEFA Champions League

Final. Airing in more than 220 countries, the UEFA Champions League Final is

the most watched annual sporting event in the world.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160425/359647

"I'm extremely excited to share my new music at the UEFA Champions League

Final, an event that is celebrated in every corner of the world," said Alicia

Keys. "This is going to be a powerful moment in history and one that represents

the spirit of all the similarities we share no matter where we live and who we

are. I'm honored to be a special part of such a beloved experience."

This year's "UEFA Champions League Final Opening Ceremony presented by Pepsi"

will merge the worlds of world-class music, entertainment and sports, as well

as celebrate design and fashion as a nod to the host city, Milan.

"Music, entertainment and sports have always been a vital part of the Pepsi

DNA. We are the brand that invented entertainment marketing and continue to

push creative boundaries," said Carla Hassan, SVP, Global Brand Management,

Global Beverage Group, PepsiCo. "By creating a global stage as part of the UEFA

Champions League Final for the first time, Pepsi will produce an epic,

memorable moment that will draw an even broader global fan base to the pitch,

elevate the excitement of the 2016 final, and establish a new tradition for one

of the world's most beloved sport spectacles."

The revived opening ceremony marks an expansion of PepsiCo's existing

partnership with the UEFA Champions League, bringing one of the world's most

passionate musicians to a massive global audience and further heightens the

excitement and grandeur of the world's most watched annual sporting event.

PepsiCo initially joined forces with the UEFA Champions League in 2015,

announcing a partnership with the prestigious European club football tournament

where Lay's, Gatorade and Pepsi MAX / Pepsi serve as lead brands for the

competition.

Guy-Laurent Epstein, UEFA Marketing Director, commented, "With an iconic and

storied history in music, Pepsi was the ideal partner to bring an epic music

performance to the world's most watched annual sporting event for the first

time, and UEFA is delighted that Alicia Keys will be performing in Milan. The

UEFA Champions League Final is the ultimate stage in European football,

bringing together the two best teams on the continent. With such a highly

respected and truly global artist performing ahead of the UEFA Champions League

Final, it heightens even further the appeal of the match and consequently will

reach a broader audience demographic, which ultimately further strengthens the

global status of UCL."

In addition to the "UEFA Champions League Final Opening Ceremony presented by

Pepsi" performance, Keys - who recently joined Season 11 of NBC's hit show The

Voice in the United States and will release her 8th album this year - will be

featured in a variety of integrated campaign elements leading up to the

performance.

For more information, visit www.facebook.com/uefachampionsleague.

About UEFA

UEFA - the Union of European Football Associations - is the governing body of

European football. It is the umbrella organisation for 54 national football

associations across Europe. Its objectives are to deal with all questions

relating to European football, to promote football in a spirit of unity,

solidarity, peace, understanding and fair play, without any discrimination on

the part of politics, race, religion, gender or any other reason, to safeguard

the values of European football, maintain relations with all stakeholders

involved in European football, and support and safeguard its member

associations for the overall well-being of the European game.

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more than

200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $63

billion in net revenue in 2015, driven by a complementary food and beverage

portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana.

PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and

beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales. At the heart of PepsiCo is Performance with

Purpose - our goal to deliver top-tier financial performance while creating

sustainable growth and shareholder value. In practice, Performance with Purpose

means providing a wide range of foods and beverages from treats to healthy

eats; finding innovative ways to minimize our impact on the environment and

reduce our operating costs; providing a safe and inclusive workplace for our

employees globally; and respecting, supporting and investing in the local

communities where we operate. For more information, visit www.pepsico.com.

SOURCE:  PepsiCo

CONTACT: PRESS CONTACTS: UEFA Media & Public Relations, media@uefa.ch / +41 (0)

848 04 27 27; Pepsi Global Public Relations, Nicole.Tronolone@pepsico.com  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中