ブランドは、モバイルにまつわる消費者の期待を 満たす用意ができていないことを認める

Sitecore

2016/5/11 10:36

ブランドは、モバイルにまつわる消費者の期待を 満たす用意ができていないことを認める

AsiaNet 64358

ブランドマーケティング担当者の97%は、良好なモバイルエクスペリエンスが顧客ロイヤリティに影響を与えると考えているものの、ブランドのうち10に4つはモバイル戦略を擁していないままである。

ソーサリート(カリフォルニア州) 2016年5月10日 /PRNewswire/ -- エクスペリエンスマネジメント・ソフトウェアのグローバルリーダー、Sitecore(R) (http://www.sitecore.net/ )はVanson Bourne (http://www.vansonbourne.com/ )との協力のもと実施されたグローバル調査の後半を公表しました。ここでは11カ国、450人のブランドマーケティング担当者の消費者モバイルエクスペリエンスに関する考え方と戦略がリサーチされています。

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この調査では、ブランドの過半数は、モバイル戦略の実施に関しては準備ができておらず、ダイナミックな消費者の期待と合致するようなモバイルエクスペリエンスを維持、適応、向上するために十分なリソースを配置してはいない、ということが分かります。

調査結果の最重要事項として挙げられるのは、ブランドの97%が、良好なモバイルエクスペリエンスが顧客のロイヤリティに影響を与えると考えているにもかかわらず、回答者の41%はモバイル戦略を適所で導入していないか、または、これから実施するモバイル戦略を何らかの形で有しているだけである、ということです。それと同時に、これらのブランドの70%は、彼らの組織は少なくとも今後6ヶ月間の間はモバイルエクスペリエンス戦略を提供しないだろうと考えています。

さらに、彼らの組織が現在どのようにして消費者とモバイル上で交流しているかとなると、企業がモバイルウェブ顧客のためにコンテンツをパーソナライズしているのはブランドのわずか51%、モバイルに最適化されたウェブサイトを有するのは、たった61%でした。

あるいは、モバイルエクスペリエンス戦略を計画中または実施を開始したブランドの98%が、モバイル・カスタマーエクスペリエンスへの注力が何らかの形で組織に影響を与えたとしています。そして53%は、モバイルへの投資は組織の再構成を導いた、あるいは結果として新しいチームと部署の構築へとつながったとし、46%は、追加投資を実現するために他の業務部門で予算削減がもたらされたとしています。

「モバイル機器がインターネットアクセスの手段としてPCに取って代わった今、ブランドは、どういったカスタマーエクスペリエンスを提供するかを定義する際には、モバイル環境のことも含めて考えなくてはいけません」とSitecoreのCMO、スコット・アンダーソンは語ります。「消費者は現在、モバイルを含めて、コンテクストに沿ったエクスペリエンスを期待しています。彼らはロイヤリティによって、ブランドがそれを実行することに報い、取引を縮小することによって、不実行に罰を与えるのです。現在、全ての消費者はモバイル消費者であると考える必要があります」

チェスター動物園のオンライン・マーケティングマネージャー、サイモン・ハッキング氏は以下のように語ります。「モバイルは、完全に私たちの行動の基盤であり、私たちのウェブサイトのビジターの70%を占めています。したがって、エクスペリエンスを常に正しく理解することは非常に重要です。Sitecoreのおかげで私たちのモバイルアプリは、動物園の各所の位置をマッチできる、パーソナライズしたコンテンツを提供できるようになりました」

その他の重要結果

・ブランドと消費者は以下について同意しています。

・それぞれ97%、76%が、シームレスなモバイルエクスペリエンスはブランド・ロイヤリティに影響を与えると認めている。

・セキュリティー機能(パスワード・ログインなど)、スピード、至便性は、良好なモバイルエクスペリエンスの3大要素である。

・それぞれ96%、66%が、モバイルへの期待と要求は今後3年のうちに変わるだろうと認めている。

・ブランドの23%のみが、KPIに基づいて自らのモバイルエクスペリエンス・パフォーマンスを測定できる。

・ブランドの48%のみが、彼らの組織は現在シームレスなモバイルエクスペリエンスを顧客に提供していると報告している。

この調査について

この調査は、世界中の4500人の消費者と450のブランドを対象に、Vanson Bourne社が2016年1月と2月に実施したものです。定量的調査ではモバイルユーザーが標本抽出され、18歳以上のデジタル消費者が代表的に混成されています。この調査のために収集された人口統計的情報には、収入、地域、性別、年齢があります。ブランドデータは、金融サービス、小売業、ホスピタリティー&レジャー、ヘルスケア、メディア&マーケティング、消費財を含む13の主要業界にわたる、国、セクター、規模を反映しています。

Sitecoreについて

Sitecoreは、コンテクストマーケティングを可能にするエクスペリエンスマネジメント・ソフトウェアのグローバルリーダーです。Sitecore(R) Experience Platformでコンテンツを管理し、コンテクストインテリジェンスを利用し、コミュニケーションを自動化することが可能になります。これによりマーケティング担当者は、カスタマーがどのようにブランドに携わっているのかについての、コンテクストに基づいたコンテンツを、全てのチャンネルを通じて、リアルタイムに提供できるようになります。対象者を満足させ、ロイヤリティを築き、収益を向上させるSitecoreのコンテクストマーケティングは、American Express、Carnival Cruise Lines、easyJet、L'Orealなど4600以上のお客様から信用を頂いています。更なる情報は、@sitecoreで、または sitecore.net (http://www.sitecore.net/?sc_camp=05B4CE9417A34B68814127305632A1FD )でご覧ください。

連絡先

メディア:

Sitecore

Ryan Donovan

pr@sitecore.net

Eastwick for Sitecore

Veronica Herico

415.820.4168

sitecore@eastwick.com

Sitecoreは、アメリカ合衆国およびその他の国におけるSitecore Corporation A/S 社ならびに/あるいはその子会社の登録商標です。全てのブランド名、製品名、商標はそれらの各所有者に帰属します。Sitecoreは、製品とサービスの提供、その仕様と価格をいかなる時でも、予告無しに変更する権利を有します。

(C) 2016 Sitecore Corporation A/S. 無断複写・転載を禁じます。

(日本語リリース:クライアント提供)

Brands Admit They Are Not Ready to Meet Consumer Expectations on Mobile

PR64358

SAUSALITO, Calif., May 10, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- 97 percent of brands believe that a good mobile experience impacts customer

loyalty, yet 4 in 10 remain without a mobile strategy

Sitecore(R) (http://www.sitecore.net/ ), the global leader in experience

management software, released the second half of a global study conducted in

conjunction with Vanson Bourne (http://www.vansonbourne.com/ ), surveying 450

brand marketers in 11 countries about their attitudes and strategy for the

consumer mobile experience.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73524LOGO

The research shows that a majority of brands are unprepared when it comes to

implementing a mobile strategy and are not allocating sufficient resources to

maintain, adapt, and improve the mobile experience in a fashion that aligns

with dynamic consumer expectations.

Chief among the findings is that although 97 percent of brands believe a good

mobile experience impacts customer loyalty, 41 percent of respondents have

either no mobile strategy in place at all, or have some form of mobile strategy

that has yet to be implemented. Meanwhile, 70 percent of these brands believe

that their organization will not deliver on a mobile experience strategy for at

least another six months.

In addition, when it comes to describing how their organization currently

interacts with consumers on mobile, only 51 percent of brands report that their

company personalizes content for mobile web customers while just 61 percent

have a mobile optimized website in place.

Alternatively, of the brands who are planning or have begun to implement a

mobile experience strategy, 98 percent reported that the organization has been

affected by the focus on mobile customer experience in some way. For 53

percent, mobile investment has led to structural reorganizations or altogether

new teams and departments, while for 46 percent, it has led to budget

reductions in other areas of the business to allow for additional investment.

"As mobile devices have overtaken PCs for Internet access, brands must include

the mobile environment when defining the customer experiences they deliver,"

said Scott Anderson, CMO, Sitecore. "Consumers now expect a contextual

experience inclusive of mobile and will reward brands with loyalty for doing so

while punishing those that don't with decreased business. All consumers today

should be considered the mobile consumer."

According to Simon Hacking, online marketing manager at Chester Zoo, "Mobile is

absolutely fundamental to what we do and accounts for 70 percent of visits to

our website, so it's very important that we get the experience right every

time. By deploying Sitecore, our mobile app is able to deliver personalized

content that matches the location of individuals in the zoo."

Additional key findings:

    -- Brands and consumers agree:

         - 97 percent and 76 percent, respectively, affirm that seamless

           mobile experiences have an impact on brand loyalty.

         - Security features (such as password log-in), speed and convenience

           are the top three factors that make a good mobile experience.

         - 96 percent and 66 percent, respectively, agree that mobile

           expectations and requirements will change within the next three

           years.

    -- Only 23 percent of brands are able to measure their mobile experience

       performance based on KPIs.

    -- Only 48 percent of brands report that their organizations are currently

       delivering a seamless mobile experience to their customers.

About the research

The study is based on a survey of 4,500 global consumers and 450 brands

conducted by Vanson Bourne in January and February 2016. The quantitative

survey sampled mobile users and reflects a representative mix of digital

consumers age 18 and up. Demographic information collected for the survey

included income, geography, gender, and age. Brand data reflects country,

sector and size across 13 primary verticals including financial services,

retail, hospitality & leisure, healthcare, media & marketing and CPG.

About Sitecore

Sitecore is the global leader in experience management software that enables

context marketing. The Sitecore(R) Experience Platform manages content,

supplies contextual intelligence, and automates communications, at scale. It

empowers marketers to deliver content in context of how customers have engaged

with their brand, across every channel, in real time. More than 4,600 customers

- including American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet, and L'Oreal -

trust Sitecore for context marketing to deliver the personalized interactions

that delight audiences, build loyalty, and drive revenue. For more information,

follow us at @sitecore or visit sitecore.net (

http://www.sitecore.net/?sc_camp=05B4CE9417A34B68814127305632A1FD ).

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Ryan Donovan

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Eastwick for Sitecore

Veronica Herico

+1.415.820.4168

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Sitecore is a registered trademark of Sitecore Corporation A/S and/or its

subsidiaries in the USA and other countries. All other brand names, product

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right to alter product and services offerings, and specifications and pricing

at any time without notice.

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SOURCE: Sitecore

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