ツァペックがオート オルロジュリーのオンライン予約開始

ツァペック&シー

2016/5/11 14:23

ツァペックがオート オルロジュリーのオンライン予約開始

AsiaNet 64374

ジュネーブ(スイス)、2016年5月11日/PRニュースワイヤー/ --

高級腕時計の製造ブランドで初めてクラウドファンディングで資金を募った、ツァペック&シーは、腕時計愛好家が「ケデベルグ」(Quai des Bergues)シリーズのファーストエディションを手に入れられる購入予約キャンペーンを開始します。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160425/359611LOGO )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160510/365961 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160510/365962 )

クラウドファンディングの成功を受け、ツァペック&シーの組織運営チームは、オンライン購入予約キャンペーンの開始を発表しました。「ミレジム2016」ケデベルグ・コレクションの188個の時計は、ツァペックのウェブサイトまたは公式販売店で予約注文された方が購入できます。各時計は個別に製造されます。購入予約をすると、時計ケースにご自分の名前を刻み、シリアルナンバーを選び、曜日名を自国の言語で表示、エナメルのグランフー・ダイアルに秘密の文を刻むことができます。次のシリーズは2017年になります。

時計作りの購入予約は時計作りの名人、ルイ=アブラアム・ブレゲにまでさかのぼります。時計作りの早い段階で購入者に関わってもらうために考えついたものです。、ツァペック&シーCEOのXavier de Roquemaurelは、「ケデベルグの時計を持つことは、ストーリーの一部になることです。小売パートナー各社にゲームに加わっていただくと同時に、わが社の発展を見守ってくださっている株主や時計愛好家の皆様のためにこのキャンペーンを始めたいと考えました」と述べています。

ブランドの由来は1845年にさかのぼります。ジュネーブに住むポーランド人の時計職人、フランソワ・ツァベックは、ノルベール・ド・パテックとの「パテック、ツァペック&シー」のパートナーシップ契約が切れた後、自ら店を出しました。彼の作業場は初めジュネーブのケデベルグにありましたが、彼の評判はパリの宮廷にまで広まり、御用達の時計屋になりました。彼はまた、今では有名なヴァンドーム広場にブティックをオープンしました。

3人の情熱あふれる起業家がツァペックと彼の見事な腕時計を再発見し、この卓越した19世紀の時計職人の名前と美的、技術的精神の両方を甦らせようと決意しました。21世紀のツァペック製品は、現代的なテクノロジーを使ったり、現代のデザインコードを適用したりして、本来の作者がまだ生きているかのようにデザインされています。

ツァペック&シーは、最終的に3か月間で110万スイスフランを集めたクラウドファンディング株式キャンペーンと共に、2015年11月10日、ジュネーブで正式発表されました。世界中で100人以上の資金援助者が、この優れた時計に支持を表明しました。

コレクション https://czapek.com/quai-des-bergues/
ブランドになる  https://czapek.com/be-the-brand/
ウェブサイト https://czapek.com/
ソーシャルメディア(ツイッター、フェイスブック、インスタグラム):@czapekgeneve

問合せ先:
Estelle D'Hubert
+41-79-236-58-30
edh@czapek.com

情報源:ツァペック&シー


(日本語リリース:クライアント提供)



Czapek Launches the First Haute Horlogerie Online Subscription

PR64374

GENEVA, May 11 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Czapek & Cie, the first fine watchmaking brand to raise equity with
crowdfunding, is starting now a subscription campaign to let watch lovers
acquire the first edition timepieces of its "Quai des Bergues" line.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160425/359611LOGO )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160510/365961 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160510/365962 )

    Following its successful crowdfunding campaign, the Czapek & Cie executive
team has announced the launch of an online subscription campaign. The 188
timepieces of the "Millesime 2016" Quai des Bergues collection will be made
available to subscribers placing an order on the Czapek website or through
official dealers. Each watch will be manufactured individually. Subscribers can
have their name engraved on the watch case, choose the serial number or have
the weekdays written in their own language and a secret sentence engraved in
the enamel 'grand feu' dial. The next series will be in 2017.

    Subscriptions in watchmaking go back to the great watchmaker Louis-Abraham
Breguet. The idea is to involve the buyer early on in the watchmaking process:
"To own a Quai des Bergues timepiece is to be part of a story," says Xavier de
Roquemaurel, CEO of Czapek & Cie. "We wanted to launch this campaign for
shareholders and all watch enthusiasts who have been following our development,
while letting our retail partners get in on the game."

    The story of the brand goes back to 1845. Francois Czapek, a Polish
watchmaker in Geneva, set up shop on his own after the expiration of his
"Patek, Czapek & Cie" partnership contract with one Norbert de Patek. His
workshop was initially located at Quai des Bergues in Geneva, but his
reputation spread all the way to the imperial court in Paris, where he became
the official supplier of timepieces. He also opened a boutique on the
now-famous Place Vendome.

    Three passionate entrepreneurs rediscovered Czapek and his remarkable
watches and decided to revive both the name and the esthetic and technical
spirit of this outstanding 19th-century watchmaker. The 21st-century Czapeks
are designed as if the original creator were still alive, using modern
technologies and applying contemporary design codes.

    Czapek & Cie was officially launched on November 10, 2015, in Geneva, along
with a crowdfunding equity campaign that ultimately raised 1.1 million Swiss
francs in three months. Over one hundred shareholders worldwide expressed their
support for the outstanding watches.

    Collection https://czapek.com/quai-des-bergues

    Be the brand  https://czapek.com/be-the-brand

    Website https://czapek.com

    Social media (Twitter Facebook Instagram): @czapekgeneve


     Contact
     Estelle D'Hubert
     +41-79-236-58-30
     edh@czapek.com

SOURCE:  Czapek & Cie

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