2016年F1シーズンのマルティーニ(R)公式レースフォトグラファーとしてアリス・デラルを発表

マルティーニ

2016/5/13 14:35

2016年F1シーズンのマルティーニ(R)公式レースフォトグラファーとしてアリス・デラルを発表

AsiaNet 64411

ハミルトン(バミューダ諸島)、2016年5月13日/PRニュースワイヤー/ --

世界有数の象徴的イタリアンブランド、世界をリードするベルモット酒とイタリア・スパークリングワインのベストセラーであるマルティーニ(MARTINI)(R)は、スペイングランプリを祝うバルセロナのテラッツァ・マルティーニ限定イベントにおいて、モデルのアリス・デラルを2016年のマルティーニ・レースフォトグラファーとして発表し、ヨーロッパのフォーミュラ1(Formula One)(TM)シーズンを開幕しました。

   (動画: https://vimeo.com/166250895

   (写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160512/367059 )

   (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160512/367060 )

デラルは、各レース開催都市の独自なアイデンティティー、スタイル、文化などを発見して、レース場の内外でマルティーニのライフスタイルを写真に撮るよう依頼されています。デラルはまたウィリアムズ・マルティーニ・レイシングドライバーのフェリペ・マッサとバルテッリ・ボッタスとのクリエイティブなコラボレーションで主役を演じます。バルセロナでの仕事に続いて、彼女はミラノ、シンガポール、メキシコシティー、サンパウロのレース週末にも姿を見せる予定です。

イギリス系ブラジル人スーパーモデルでファッションリーダのデラルは、つねに世界中の表紙を飾っており、シャネルの大使です。アリスの写真家としての腕前と情熱は、世界的に有名な写真家と仕事をするうちに育まれたものです。

「世界でも有数のセクシーなスポーツを背景として都市のスタイルと文化を紹介するマルティーニのプロジェクトに加わるのは、格好いいばかりでなく、本当に楽しいです。画像は全く新しい視聴者にレースと世界一の象徴的イタリアンブランドを紹介するパワーを持っているので、それを私の写真で表現するのが楽しみです」と、デラルは説明しました。

2015年5月12日の限定開幕パーティーにおいて、テラッツァ・マルティーニがデラル、ウィリアムズ・マルティーニ・レイシングドライバーのフェリペ・マッサとバルテッリ・ボッタス、チーム代表代理でコマーシャル監督のクレア・ウィリアムズ、シェフのジェイミー・オリバー、スペインの女優エヴァ・ゴンザレスなど、500人を超えるVIPゲストをもてなすと、高級なバルセロナのマリーナ・ポート・ヴェルは姿を変えました。

テラッツァ・マルティーニ・バルセロナはマリーナ・ポート・ヴェルにあり、2016年5月13日(金)から15日まで一般公開されます。入場無料で、ゲストはプリマヴェーラ・サウンドの音楽パフォーマンスや、世界的に有名なシェフのアルバート・アドリアとラ・カーラの彼のチームが作る最新のアペリティーヴォ・メニューを楽しむことができます。

編集者への注記:

マルティーニ・フォーミュラ1(TM)

マルティーニブランドとモータースポーツとの長きにわたる関係と、世界規模のスポーツイベントのスポンサーになり参画してきた豊かな歴史は、1968年、マルティーニ・レーシング(TM)の創設で始まりました。この大胆で野望に満ちた動きの結果、マルティーニはモータースポーツ以外からは初めて、レーシングチームのスポンサーとして参入しました。

マルティーニ・レーシングは、1970年代にも進化を続け、特徴的なブルーと赤のカラーリングが考案されたのはこの時期です。チームのスピードとスタイルを表現したマルティーニの先駆的なカラーリングは、1971年から1996年のマルティーニ・レーシング全盛期に一貫したプレゼンスを見せていました。

1972年マルティーニは、テクノ(Tecno)(TM)と1年契約を結んでフォーミュラ1(TM)に初参加、パートナーシップが3年間続いたブラバム(Brabham)(TM)チームのパートナーとしてその後1975年に復帰しました。2006年から2008年まで、マルティーニは、FIAフォーミュラ1世界選手権史上もっとも有名で成功を収めたスクーデリア・フェラーリ(Scuderia Ferrari)(TM)の公式パートナーでした。

同ブランドのフォーミュラ1(TM)への復帰により、マルティーニが世界にもたらすgioia di vivere(イタリア語で「生きる喜び」)に、新たな世代が楽しむことでしょう。

マルティーニについて

世界で最も象徴的なブランドのひとつであるマルテーニ(R)は、香りづけした最高級スパークリングワインを製造販売する、イタリアの有名ブランドです。受賞に輝くマルティーニシリーズの鮮やかでほろ苦い味わいは、世界中の選ばれた土地で採れた40種類以上の植物の秘伝のブレンドからできています。マルティーニシリーズには、マルティーニ・ビアンコ、マルティーニ・ロザート、マルティーニ・ロッソ、マルティーニ・エクストラ・ドライ、マルティーニ・アスティ、マルティーニ・モスカート・ダスティ、マルティーニ・プロセッコ、マルティーニ・ロゼ、マルティーニ・ブリュット、マルティーニ・ロワイヤルがあります。1863年にイタリアのトリノで作られたマルティーニブランドは、バミューダ諸島ハミルトンに本拠地を置き、業界で市場のリーダーであり続けているバカルディ社の商品ラインの一部です。

責任を持ちましょう。飲酒運転は絶対にしないこと。

マルティーニ、マルティーニ・レーシング、ボールと棒のシンボル、マルティーニ・レーシング・ストライプは商標です。

詳細は、http://www.martini.comhttp://www.williamsmartiniracing.com までご覧ください。

情報源:マルティーニ

(日本語リリース:クライアント提供)

Alice Dellal Announced as Official Martini(R) Race Photographer for 2016 Formula One(TM) Season

PR64411

HAMILTON, Bermuda, May 13, 2016/PRNewswire=KYODO JBN/ --

    MARTINI(R), one of the world's most iconic Italian brands and the world's

leading vermouth and best-selling Italian sparkling wine, kicked off the

European Formula One(TM) season by announcing model Alice Dellal as their 2016

MARTINI Race Photographer at an exclusive Terrazza MARTINI event in Barcelona

celebrating the Spanish Grand Prix.

    Video: https://vimeo.com/166250895

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160512/367059)

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160512/367060)

    Dellal has been commissioned to capture images of the MARTINI lifestyle on

and off the track as she discovers the unique identity, style and culture of

each race city. Dellal will also feature in creative collaborations with

Williams MARTINI Racing drivers Felipe Massa and Valtteri Bottas.  Following

her work in Barcelona, she is scheduled to make appearances during race

weekends in Milan, Singapore, Mexico City and Sao Paulo.

    British/Brazilian supermodel and style icon, Dellal is a regular feature on

covers around the world and is an ambassador for Chanel. Alice's skills and

passion as a photographer have grown simultaneously with her working with

internationally renowned photographers.

    "Not only is it cool, it's really exciting to be part of the MARTINI

project which is about showcasing city style and culture against the backdrop

of one of the world's sexiest sports," explained Dellal.  "Images have the

power to introduce a whole new audience to racing and to one of the world's

most iconic Italian brands, and I look forward to portraying that in my photos."

    Barcelona's luxurious Marina Port Vell was transformed as the Terrazza

MARTINI played host to over 500 VIP guests including Dellal, Williams MARTINI

Racing drivers Felipe Massa and Valtteri Bottas, Deputy Team Principal and

Commercial Director Claire Williams, chef Jamie Oliver and Spanish actress Eva

Gonzales for the exclusive kick-off party on Thursday 12 May, 2015.

    Terrazza MARTINI Barcelona is located at Marina Port Vell and will be open

to the public from Friday 13-15 May, 2016.  Entry is free and guests will enjoy

music performances from Primavera Sound and the best modern aperitivo menu

created by world-renowned chef Albert Adria and his team from La Cala.

    Editors Notes:  

    MARTINI IN FORMULA ONE(TM)  

    The MARTINI brand's longstanding relationship with motorsport and rich

history of both sponsorship and participation in worldwide sporting events

began in 1968 with the creation of MARTINI Racing(TM). This bold and ambitious

move resulted in a pioneering sponsorship program that saw MARTINI become one

of the first-ever non-motorsport entrants to sponsor a racing team.

    MARTINI Racing continued to evolve throughout the 1970s, and it was during

this period that the distinctive blue and red livery of MARTINI Racing was

created. A pioneering design that emulated the team's speed and style, the

MARTINI livery was a consistent presence throughout the heyday of MARTINI

Racing between 1971 and 1996.

    In 1972, MARTINI made its first foray into Formula One(TM), partnering with

Tecno(TM) for a one-year deal, and then returned in 1975 as a partner of the

Brabham(TM) team, a partnership that continued for three years. From 2006 -

2008, MARTINI was an official partner of Scuderia Ferrari(TM), the most

prestigious and successful team in the history of the FIA Formula One World

Championship(TM).

    With the brand's return to Formula One(TM) in 2014, a new generation is

discovering the gioia di vivere (the Italian "joy of living") that MARTINI

brings to racing.

    About MARTINI  

    One of the most iconic brands in the world, MARTINI(R) is the leading name

in Italian winemaking and a purveyor of the highest quality aromatized and

sparkling wines. The award-winning, vibrant and bittersweet taste of the

MARTINI range is the result of secret blends of more than 40 botanicals sourced

from the finest locations across the globe. The MARTINI portfolio includes:

MARTINI Bianco, MARTINI Rosato, MARTINI Rosso, MARTINI Extra Dry, MARTINI Asti,

MARTINI Moscato d'Asti, MARTINI Prosecco, MARTINI Rose, MARTINI Brut and

MARTINI Royale. Created in 1863 in Turin, Italy, the MARTINI brand is part of

the portfolio of Bacardi Limited, headquartered in Hamilton, Bermuda, and

continues to be the

market leader of the category. Bacardi Limited refers to the Bacardi group of

companies, including Bacardi International Limited.

    Be responsible. Never drink and drive.   

    MARTINI, MARTINI Racing, the ball and bar logo and the MARTINI Racing

stripes are trademarks.

    For more information, please visit http://www.martini.com and

http://www.williamsmartiniracing.com

    SOURCE: MARTINI

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中