アニメ、コミック、ゲーム(ACG)サブカルチャーが中国のメインストリームに進出

Sword Art Online: The Black Swordsman

2016/6/8 16:29

アニメ、コミック、ゲーム(ACG)サブカルチャーが中国のメインストリームに進出

AsiaNet 64717 (0709)

【北京2016年6月8日PR Newswire=共同通信JBN】高評価のファッション誌Harper's Bazaar Chinaはこのほど、日本のライトノベル・シリーズ「ソードアート・オンライン」から生まれたキャラ「The Black Swordsman(ブラックソードマン=黒い剣士)」のコスプレ・シリーズを掲載した。主役キャラはセレブでもスーパーモデルでもなく、中国に多くのファンを持つ2人のコスプレーヤーである。このシリーズは全国の各人口層の絶大な注目を浴びた。

アニメ、コミック、ゲーム(ACG)カルチャー、または日本語の「二次元」は長い間、中国のメインストリームとかけ離れたサブカルチャーと見なされてきた。近年、ACGカルチャーの人気が高まるにつれてオーディエンス規模が拡大し、その中核層が年齢を重ね、その購買力が増大した。ACGは徐々に、片隅のものから一般に受け入れられるもの、過小評価されたものから価値あるもの、さらに、真価を認めてもらえないものから中国の研究対象にまで移行してきた。このカルチャーは資本市場で好まれる討議テーマになり、多くの業界やブランドのプレーヤーが若い世代と接触、交流を試みる重要手段と見なされるようになった。ACGとそのファン層の影響力と地位は急成長していると言っても過言ではない。

中国のACGカルチャーはすでに2億人のファン層を抱え、このうち6000万人が「ハードコア」とみられている。

中国の一流ファッション誌にコスプレ写真が登場したことは、人気のアニメ・ゲーム・シリーズ「ソードアート・オンライン」に基づくモバイルゲーム「The Black Swordsman」の正規販売代理店から喧伝されたが、著名デザイナー、ラン・ユーも強調している。彼女が制作したキャラ、アスナのウエディングドレスはHarper's Bazaar Chinaに掲載され、そのWeibo(微博)ページ(http://chuantu.biz/t5/6/1465265028x3738746559.png )にシェアされている。

▽The Black Swordsmanについて
The Black Swordsmanはソードアート・オンラインに基づく中国初のモバイルゲームで、パブリッシャーのバンダイナムコから製造許可を得ている。スキル、装備、プロットはいずれもシリーズから採用し、ゲームは原作の完全翻訳版になっている。

ソース:Sword Art Online: The Black Swordsman


China's Anime, Comic and Games Subculture Moves Into the Country's Mainstream

PR64717

BEIJING, June 8, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The acclaimed fashion magazine Harper's Bazaar China recently published a
cosplay series on The Black Swordsman, a character which is derived from the
Japanese light novel series Sword Art Online. The featured characters were
neither celebrities nor super models, but rather two cosplayers with a large
following in China. The series attracted tremendous attention from many
demographic groups across the country.

The ACG (Anime, Comic and Games) culture, or "Nijigen" in Japanese, which means
"two-dimensional space" in that language, has long been regarded as a
subculture, quite apart from the mainstream in China. As ACG culture has grown
more popular in recent years, the scope of its audience has expanded, its core
audience has grown older, and their purchasing power has increased. ACG has
slowly transitioned from one that was regarded as being on the fringe to one of
general acceptance, from being highly undervalued to being seen as something of
value, and from being misunderstood to being a subject of study in China. The
culture has even become a favored topic of discussion in the capital markets,
and being seen as an important vehicle through which players across many
industries and brands try to connect and communicate with the younger
generation. It is no exaggeration to say that the influence and status of ACG
and its fan base are growing rapidly.

In China, ACG culture already boasts a fan base of 200 million, 60 million of
which are considered "hard-core."

The appearance of the photos of the cosplayers in one of China's top-tier
fashion magazines was loudly trumpeted by the licensed distributor of the
mobile game The Black Swordsman, a game based on the popular anime and game
series Sword Art Online, but was also highlighted by the celebrated designer
Lan Yu, who created a wedding dress for the character Asuna, which was featured
in Harper's Bazaar China and was shared on their Weibo page:
http://chuantu.biz/t5/6/1465265028x3738746559.png

About The Black Swordsman

The Black Swordsman is the first mobile game in China based on Sword Art Online
to receive authorization from the publisher Bandai Namco to produce a game
based on the series. The skills, equipment, and plots are all drawn from the
series, and the game is a perfect interpretation of the original.

Source: Sword Art Online: The Black Swordsman

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