Dream Hotel Groupがカタール進出を含め新たに6カ所のホテルを開業へ

Dream Hotel Group

2016/6/16 10:37

Dream Hotel Groupがカタール進出を含め新たに6カ所のホテルを開業へ

AsiaNet 64783(7034)

【ニューヨーク2016年6月16日PR Newswire=共同通信JBN】
*Dreamがナッシュビル、ダラス、パームスプリングス、タイムズスクエア、ロングアイランド・シティー、およびカタールのドーハにホテルをオープン

著名なホテルブランド管理・運営企業のDream Hotel Group LLC (http://www.dreamhotels.com/default-en.html )は同ブランドでは中東初のホテルとして、カタールの首都ドーハにDream Hotelを開発する契約をAl Alfia Holdingと結んだ。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378677
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160603/375219LOGO

16日の締結の締めくくりとして、Dream Hotel Groupは総額15億ドルを投じるドーハとその他5カ所の新規ホテルの開発を発表した。いずれのホテル開発でもパートナーがある。米国のホテルはナッシュビル、ダラス、パームスプリングス、それにニューヨークのタイムズスクエアとロングアイランド・シティーが加わる。

Dream Hotel Groupのジェイ・スタイン最高経営責任者(CEO)は「活気あるナイトライフやダイニングで知られるホスピタリティーのブランド、Dreamがこれほど広く行きわたることはうれしい。これら6件の新開発によって、創業ブランドのフットプリントが倍増し、別の自分を探すゲストにはオプションが増える」と語った。

新たなロケーションにホテルが建設されることで、グループ創業時の高級ライフスタイル・ブランドDream Hotelsはわくわくする新たなチャプターを開き、新ホテルは国際的なホスピタリティー・イノベーターとしての地位を確立することになる。Dream Hotelsブランドは2019年初めまでに、Dream Hotels中東初進出のカタール・ドーハの開業とともに、有名な米国の都市にホテル5軒を経営する。

スタインCEOは「今後数カ月以内に追加のプロパティーを発表し、引き続き急成長するポートフォリオを固めるつもりだ。この拡張は、Dreamチームがゲストに豊かな体験をもたらしていることを私に毎日見せる情熱の証拠になる」と付け加えた。

Dream Hotel Groupのデービッド・クーパーバーグ最高開発責任者(CDO)は「われわれは常にDreamブランドを信頼してきたが、これほど多くの開発パートナーが同じ夢を信じ、それを実現するのを見て興奮する」と述べた。

折から、デービッド・ロックウェル氏が設計した待望のDream Hollywoodがこの秋、ハリウッドの中心部、セルマ・アベニューとノースカフエンガ・ブールバードが交差するセルマ・アベニュー6417番地にオープンする予定である。

Dream Hollywoodは現在進行中のハリウッド再生の推進力になる。ホテルには客室とスイート179室、敷地内か隣接地のダイニング・ナイトライフ5店、さらに、ゆったりした1万1000平方フィートのルーフトップがある。FC DevelopmentがDream Hotel Groupと提携して開発し、2016年9月オープンの予定。

Dream Nashvilleは市中心部の歴史地区に位置し、客室数169。メイヤー・デービス氏が設計した同ホテルは2018年半ば開業の予定で、地元のRoyal Investments and City Developmentなどで構成する4PANT, LLCがDream Hotel Groupと提携して開発する。

2018年後半にオープンするDream Hotel Group開発のDream Dallasは260室ある。

2018年開業予定のDream Palm Springsは175室で、Praetor Investments/Selene DevelopmentsがDream Hotel Groupと協力して開発する。

グループがニューヨークで計画している2軒のうち、1番目のDream Times Squareは2018年後半にオープンする。メイヤー・デービス氏設計の239室のホテルはニューヨークのアイコニックなエンターテインメント地区に位置し、SoHo PropertiesがDream Hotel Groupと手を組んで開発する。

Dream Long Island Cityはライフスタイル・ホテルグループが未活用のクイーンズ区に進出するもので、ミッドタウンとダウンタウンの著名なDream Hotelsプロパティーに続く小粋なホテルになる。254室のホテルは2019年開業予定で、Barone ManagementがDream Hotel Groupと提携して開発する。タイムズスクエアとロングアイランド・シティーはニューヨークにおけるDream Hotelsのフットプリントを倍増させ、市内のホテルは計4軒になる。

メイヤー・デービス氏が設計し、Al Alfia Holdingと共同開発するDream Dohaは2019年末までに開業する。意欲的な325室のホテルにはダイニング、ナイトライフ9店があり、ブランド初の中東開発であり、極めて重要な拡張戦略のステップになる。Dream DohaはタイのDream Phuket Hotel & Spa、Dream Bangkokに加えて、グループ3番目の国際ホテルになる。

2004年に創業したDream Hotelsの起源は、異なる自分探しを求める飽くことを知らない人間の欲求と、それを実行できるプレイグランドを提供することである。ゲストに最大かつ最高水準の体験を提供することをよりどころにして、各ホテルには高級アメニティー、こだわりを極めた献身的なサービス、自然に訪れたかのように感じる併設のナイトライフ、世界で最も刺激的な都市から吸収した稀有で生々しいエネルギーが備わっている。1晩か2晩横たわるだけのベッドとは全く異なり、Dream Hotelsはもう1人のあなたを紹介する。Dream Hotelsに宿泊したビジターすべてには新しい人格が生まれ、ホテル滞在に求める期待値が大きく膨らむ。

詳しい情報、または宿泊予約に関してはwww.dreamhotels.com を参照。

▽Dream Hotel Groupについて
Dream Hotel Groupは世界有数のホテル激戦区における不動産管理で豊富な30年の歴史を有するホテルブランド・運営企業である。Dream Hotels、Time Hotels、The Chatwal、Unscripted Hotelsブランドを抱えるDream Hotel Groupは、独占所有権ブランド、ホテル経営およびダイニング、ナイトライフの3事業分野に展開している。同社は、進歩的なデザイン、サービス、ゲスト体験は市場区分全体で利用できるものでなければならないという指針にコミットしている。Dream Hotel Groupは独創的アプローチを通じて、旅行者が選んだ目的地と本物のつながり持てるようにすることに尽力している。

同社は入念な評価を加え、世界に名高いDream Hotelsブランドを利用して、Hampshire Hotels ManagementおよびDebut Hotel Group双方の名を廃止すると決定した。Dream Hotel Groupへの変更は最も著名な資産をフルに生かし、ゲスト、ホテル所有者、ホテル開発者の認識を高める役に立つ。

ソース:Dream Hotel Group

▽問い合わせ先
Kate Atkinson / Abbie Strichman / Brooke Badger, Dan Klores Communications
DreamHotelGroup@dkcnews.com


Dream Hotel Group Signs Doha, Qatar Location and Announces Expansion Plans with Six Hotels in New Destinations

PR64783

NEW YORK, June 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--Dream to Open Hotels in Nashville, Dallas, Palm Springs, Times Square, Long
Island City and Doha, Qatar

Renowned hotel brand and management company Dream Hotel Group LLC (
http://www.dreamhotels.com/default-en.html ) signed its first hotel in the
Middle East with Qatar-based Al Alfia Holding to develop a Dream Hotel in Doha,
the state capital.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160613/378677
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160603/375219LOGO

To cap off a letterhead day, Dream Hotel Group took the opportunity to announce
$1.5 billion in new hotel development, including Doha and five other locations,
all with independent hotel development partners. Future U.S. locations include
Nashville, Dallas, Palm Springs, and two additional New York properties in
Times Square and Long Island City.

"We are thrilled that the Dream brand of hospitality, marked by vibrant
nightlife and dining opportunities, has resonated so widely," said Dream Hotel
Group CEO Jay Stein. "These six new developments double the footprint of our
founding brand and give our loyal guests many more options to explore the other
side of themselves."

The new locations mark a thrilling new chapter for Dream Hotels, the group's
founding luxury lifestyle brand-positioning them as international hospitality
innovators. The Dream Hotels brand is on track to have five hotels operating in
renowned U.S. cities by early 2019, with an additional opening in Doha, Qatar,
Dream Hotels' first foray into the Middle East.

"We'll be announcing additional properties in the coming months, continuing to
solidify our burgeoning portfolio," added Stein. "The expansion stands as
testimony to the passion that the Dream team shows me every day in bringing
rich experiences to our guests."

"We always believed in the Dream brand, but it's exciting to see so many of our
development partners believing in the same dream and turning it into a
reality," noted David Kuperberg, Chief Development Officer, Dream Hotel Group.

The news follows that of the highly anticipated David Rockwell-designed Dream
Hollywood slated to open this fall in the heart of Hollywood on the corner of
Selma Avenue and N. Cahuenga Boulevard at 6417 Selma Ave.

Dream Hollywood will be a driving force in the ongoing revitalization of
Hollywood. The hotel features 179 guest rooms and suites, five dining and
nightlife venues in or adjacent to the property, and a spacious
11,000-square-foot rooftop. Developed by FC Development in partnership with
Dream Hotel Group, the property is expected to open in September 2016.

Dream Nashville will be located in the heart of the city's historic
downtown-featuring 169 rooms. Designed by Meyer Davis, the property is expected
to open in mid-2018, developed by locally owned 4PANT, LLC, which is led by
Royal Investments and City Development in partnership with Dream Hotel Group.

Opening in the second half of 2018, Dream Dallas will be a 260-room Dream Hotel
Group development.

Slated to open in 2018, Dream Palm Springs will have 175 rooms and will be
developed by Praetor Investments/Selene Developments in collaboration with
Dream Hotel Group.

The first of two planned New York openings for the group, Dream Times Square
will open in the second half of 2018. Designed by Meyer Davis, the 239-room
property located in New York's iconic entertainment destination will be
developed by SoHo Properties in partnership with Dream Hotel Group.

Dream Long Island City will see the lifestyle hotel group's foray into the
city's underutilized Queens Borough, a gallant follow-up to the celebrated
Dream Hotels properties in Midtown and Downtown. The 254-key property is
expected to open in 2019, developed by Barone Management in Partnership with
Dream Hotel Group. Times Square and Long Island City will double the Dream
Hotels footprint in New York, totaling four properties in the city.

Dream Doha, a development with Al Alfia Holding with design by Meyer Davis,
will open in late 2019. The ambitious 325-room property, featuring nine dining
and nightlife venues, is the first Middle Eastern development for the brand and
a pivotal step in the expansion strategy. Joining Dream Phuket Hotel & Spa and
Dream Bangkok in Thailand, Dream Doha marks the third international property
for the group.

Born in 2004, Dream Hotels are rooted in the insatiable human need to explore
the other side of oneself, and the provision of a playground to do just that.
With strong foundations in delivering the maximum and highest level experience
to guests, each property has upscale amenities, obsessive-meets-compulsive
service, built-in nightlife that seems to come naturally, and rare raw energy
drawn from some of the most stimulating cities in the world. A far cry from
just another bed to lay your head on for a night or two, Dream Hotels offer an
introduction to another you. The creation of a new persona for all who
experience their properties, Dream Hotels' visitors push the boundaries of
their expectations for hotel stays.  For more information or to book your stay,
please visit www.dreamhotels.com.

About Dream Hotel Group
Dream Hotel Group is a hotel brand and management company with a rich, 30-year
history of managing properties in some of the world's most highly competitive
hotel environments. Home to its Dream Hotels, Time Hotels, The Chatwal and
Unscripted Hotels brands, Dream Hotel Group encompasses three business lines:
Proprietary Brands, Hotel Management and Dining, and Nightlife. The Company is
committed to the philosophy that forward-thinking design, service and guest
experiences should be available across market segments. Dream Hotel Group is
dedicated to offering travelers an authentic connection to their chosen
destination through a truly original approach.

After thoughtful evaluation, and to leverage its world-renowned Dream Hotels
brand, the Company decided to sunset both the Hampshire Hotels Management and
Debut Hotel Group names. The change to Dream Hotel Group will capitalize on the
Company's most recognized assets to help raise awareness among guests, hotel
owners and hotel developers. www.dreamhotelgroup.com

SOURCE Dream Hotel Group

CONTACT:  Kate Atkinson / Abbie Strichman / Brooke Badger, Dan Klores
Communications, DreamHotelGroup@dkcnews.com



本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中