KnewtonとZ会がAdaptie導入で提携
KnewtonとZ会がAdaptie導入で提携
AsiaNet 64879 (0769)
【ニューヨーク2016年6月23日PR Newswire=共同通信JBN】
*日本の学生と社会人の能力テストの準備を助けるアダプティブ英語コース
Knewton(http://www.knewton.com )と株式会社増進会出版社の子会社であるZ会(http://www.zkai.co.jp )は「Adaptie」(http://www.zkai.co.jp/ca/toeic/info/spe_ada.html )を導入することになった。ビジネス英語能力測定に広く用いられるTOEICテストのスコア向上を日本の大学生と社会人向けに支援するアダプティブ英語コースを提供するZ-kai CA Inc. が開発、販売する。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150824/260689LOGO
「Adaptie」は業界をリードするKnewtonのアダプティブ・ラーニング・テクノロジーとZ会の定評ある学習コンテンツを元に開発されたもので、学生一人一人の知識、学習方法、本人が目指す学習目的などの分析に基づいた個別の指導および評価を提供する。
Z会代表取締役社長の藤井孝昭氏は「TOEICテストの成績はベンチマークとして重要なもので、Adaptieは個々のニーズに基づいて学習指導を行う唯一の予備コースである」として次のように述べた。「Knewtonと組んで世に出すこの製品は今までにないパーソナル化によって顧客の利益を飛躍的に伸ばすものになる」
2015年、日本では250万人がTOEICテストを受けており、また、その数は毎年5%近く増えている。「Adaptie」は個人消費者および従業員にテストを受ける準備をさせたいと考える企業に向けて提供される。Z会は既に多くの日本の企業と緊密に協力し、従業員が語学力およびテストのスコアの向上を助けることにコミットしている。今回、企業はさらにアダプティブ指導を活用する利益も享受することができるようになる。
Knewton創立者兼最高経営責任者(CEO)のホセ・フェレイラ氏は「アダプティブ学習は世界中で、学習分野を問わず、あらゆる年齢の学生の教育を根本から変えている」として次のように述べた。「Adaptieなどの製品は結果を劇的に向上させ、新たな業界標準になっている」
KnewtonとZ会の提携関係
(http://www.zkai.co.jp/home/corporate/english/news/20150709.html )は2015年7月に初めて発表されたもので、両社は今後数カ月かの間に発表される製品の強化や拡張に向けて協力を続ける。
▽Knewtonについて
Knewtonはすべての学生によりパーソナルな学習経験を提供する。世界中の教師、学校、教育関連企業がKnewton製品を使い、学生の個々のニーズにダイナミックに適合するデジタル教材を創り上げている。Knewtonは学生に対しては具体的に何を学習すべきか個々人に合った指導を行い、教師に対しては個々の学生に対するより良いサポートに向けた解析方法を提供、さらに出版社に対してはより効果的なデジタル製品を開発するためのコンテンツに関するインサイトを提供している。
Knewtonは1000万以上の学生に150億を超える個人向けの指導を提供している。
Knewton は2008年に設立され、ニューヨーク、ロンドン、サンパウロ、東京にオフィスがある。
ソース:Knewton
▽問い合わせ先
Media Contact press@knewton.com
Knewton and Z-kai Introduce Adaptie
PR64879
NEW YORK, June 23, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Adaptive English language course helps college students and working
professionals in Japan prepare for proficiency test
Knewton (http://www.knewton.com) and Z-kai (http://www.zkai.co.jp ) (part of
Zoshinkai Publishers Inc.) are introducing Adaptie (
http://www.zkai.co.jp/ca/toeic/info/spe_ada.html ), developed and sold by Z-kai
CA Inc., an adaptive English language course that helps college students and
working professionals in Japan improve their scores on the TOEIC exam, a widely
used measure of proficiency in business English.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150824/260689LOGO
Developed using Knewton's leading adaptive learning technology and Z-kai's
proven content, Adaptie delivers individualized instruction and assessment
based on analysis of what a student knows, how she learns, and her stated
learning goals.
"Performance on the TOEIC exam is an important benchmark, and Adaptie is the
only prep course that tailors study recommendations based on individual needs,"
said Takaaki Fujii, president and CEO of Z-kai. "By teaming with Knewton to
bring this product to life, we are offering unprecedented personalization that
will greatly benefit our customers."
In 2015, 2.5 million people in Japan took the TOEIC exam, and that number grows
about five percent each year. Adaptie is now available for both individual
consumers as well as corporations interested in providing test prep for their
employees. Z-kai already works closely with a number of Japanese companies
committed to helping their employees improve language skills and test scores.
Now companies can see the added benefit of leveraging adaptive instruction.
"Adaptive learning is fundamentally changing education - around the world,
across subject matters, for students of all ages," said Jose Ferreira, founder
and CEO of Knewton. "Products such as Adaptie dramatically improve outcomes and
set a new standard in the industry."
The Knewton-Z-kai partnership (
http://www.zkai.co.jp/home/corporate/english/news/20150709.html ) was
originally announced in July 2015, and the two companies continue to work
together on product enhancements and extensions that will roll out in the
coming months.
About Knewton
With Knewton, every student gets a more personal learning experience. Teachers,
schools, and education companies around the world use Knewton to power digital
course materials that dynamically adapt to each student's unique needs. Knewton
provides students with tailored recommendations for exactly what to study,
teachers with analytics to better support each student, and publishers with
content insights to develop more effective digital products.
Knewton has delivered more than 15 billion personalized recommendations to over
10 million students.
Founded in 2008, Knewton has offices in New York City, London, Sao Paulo, and
Tokyo.
SOURCE: Knewton
CONTACT: Media Contact press@knewton.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。