ニューヨークの名高いミュージック・ロウでハードロック・ホテルが音楽の響きを復活

ハードロック・インターナショナル

ニューヨークの名高いミュージック・ロウでハードロック・ホテルが音楽の響きを復活

AsiaNet 64944 (0801)

【オーランド(米フロリダ州)2016年6月29日PR Newswire=共同通信JBN】

*ハードロック・ホテル・ニューヨークが年内に着工

70カ国に展開する世界有数のホスピタリティー・ブランド、ハードロック・インターナショナル(Hard Rock International、HRI)がハードロック・ホテル・ニューヨークの新設を高らかに宣言した。2019年春に開業する445室のハードロック・ホテル・ニューヨークは、48丁目の7番街とアメリカ街の間に立ち上がる。「ミュージック・ロウ」として知られていたこの地区はかつて音楽の中心地で、ジミ・ヘンドリックスやエリック・クラプトン、ストーンズなどロック界の巨匠と彼らを追うアーティストのワンストップショップになっていた。やがてオープンするハードロック・ホテル・ニューヨークは、ミュージック・ロウに新たな生命を吹き込み、この歴史的地点の遺産を復活させる。

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ハードロック・インターナショナルのハミッシュ・ドッズ最高経営責任者(CEO)は「われわれはハードロック・ホテルの体験をニューヨークに紹介することを誇りに思うと同時に熱望もしている。その精神と限りないエネルギーがわれわれのブランドにぴったり合う場所である。ハードロック・ホテル・ニューヨークは全くの新築プロジェクトであり、ニューヨーク市向けにあつらえたユニークな音楽体験を提供する特注アメニティー、プログラムのあるホテルが開発できる」と語った。

ニューヨークに革新的な音楽中心のホテル体験をもたらす新設のハードロック・ホテルは、ライブミュージック・イベントとアーティストに触発されたデザイン要素によって、この都市の音楽・文化遺産に敬意を払う。世界最大かつ最高の音楽記念品コレクションのキュレーターというハードロック・インターナショナルの立場から、ホテルの壁は博物館のようなディスプレーで飾られている。ホテルの記念品は、ニューヨークをホームと呼ぶ現代アーティスト、アイコニックなミュージシャン、誰もが認める市の音楽遺産を形成した歴史の転機に焦点を当てて入念に選定される。

Times Square Allianceのティム・トンプキンス社長は「ブロードウエーからブリル・ビルディング、ライブクラブから48丁目にあるミュージック・ロウの楽器店まで、タイムズスクエアは音楽・ポップカルチャーと同義語である。タイムズスクエアの数十年に及ぶ変化を通じて、このブロックは常に音楽に関わり、ライブ演奏前に最新の楽器や音楽の時間を求める地元住民、ビジター、音楽界のセレブが交じり合う場所であった。要するに、これほど完璧な立地のホテルはないということである。ハードロック・ホテル・ニューヨークの登場はわれわれだけでなく、世界中のミュージックファンの耳に対する音楽である」と語った。

ハードロック・ホテル・ニューヨークは各所の音楽体験に加え、有名レストラン、ラウンジやロビーバーのある活気に満ちたメーンロビーを備える。ハードロック・ホテル・ニューヨークの屋上オアシスは開業後間もなく、ゲストが陽光に浸ったり、タイムズスクエアの明るい照明と名高いロックフェラーセンター周辺のにぎやかな雰囲気という無比の眺望を楽しんだりしながら一晩中ダンスをする地元人気スポットになりそうである。ホテル屋上のプログラムにはまた、アーティストのセッションやDJセットから影響力の大きいアーティストやセレブが出演するイベントまで、日中や夜間のアクティビティーもある。レジャーとエンターテインメントの提供が尽きることがないハードロック・ホテル・ニューヨークのプランには、スタイリッシュで高級な地下酒場もある。このしゃれた酒場は、ニューヨーク市の音楽サブカルチャーの本質をとらえ、地元住民と旅行者をともに引き付ける。

ホテルはハードロックの伝統に沿って、現代的な音楽漬けのスウェーデン・マッサージ施術・治療を盛り込む革新的なリズム&モーションのスパメニューのある爽快なロック・スパなど、ブランド特有のアメニティーとプログラムを用意する。ゲストはまた、有名なSound of Your Stay(R)音楽アメニティー・プログラムを通じて直接の音楽体験を楽しみ、客室の即席ジャムセッション用にフェンダー製ギターやDJ機器のレンタルサービスを受けることもできる。さらに、ゲストはBody Rockワークアウト施設やブランドのクラシック商品購入が可能なRock Shopも利用できる。

ハードロック・ホテル・ニューヨークはニューヨークに本社を置くExtell Development Companyと提携して開発される。

ハードロック・インターナショナルでグローバル・ホテル開発を担当するマルコ・ロカ執行副社長は「ハードロックのホテル&カジノ拡張戦略は、Gary Barnett やExtellグループなどダイナミックで博識のデベロッパーを必要としており、彼らの専門知識によってプロジェクトが花開くことを期待している。ハードロック・ホテル・ニューヨークの開業は、ベルリンとドバイのホテルの完成、近く発表される主要都市のプロジェクトとともに、ブランドにとって大きな節目になり、グローバル・ホテル・コレクションとしての立場を一層固めることになる」と語った。

世界一流のエンターテインメント・ライフスタイルブランドとして国際的に認められているハードロック・ホテル&カジノは、スタイリッシュで現代的なデザイン、比類のないサービス、それら全てを結ぶより糸である音楽を提供する。ハードロックの現在のホテル&カジノ・ポートフォリオは、世界最高の羨望のリゾート地と主要都市に展開している。ハードロック・ホテルは、コスモポリタンでモダンな現代の旅行者の進化する独特のニーズに対応している。彼らは出張であろうと観光旅行であろうと、旧来のありきたりな体験から解放されたいと願っている。

ハードロック・ホテル&カジノは音楽鑑賞と想像力に富んだ環境を通じて、生活の多様な局面-仕事、遊び、個人の聖域-向けの商品を提供している。ハードロック・ホテル&カジノの詳しい情報、あるいは宿泊予約についてはwww.hardrockhotels.com を参照。

▽ハードロック・インターナショナルについて

ハードロック・インターナショナル(Hard Rock International、HRI)は、165カフェ、23ホテル、11カジノを含め、世界70カ国に展開している世界で最も知られた企業の一つである。ハードロックはエリック・クラプトンのギターをはじめ、世界最大の音楽コレクションを保有しており、世界各地の施設に展示している。ハードロックはまた、コレクターズ・アイテムでもあるファッションや音楽関係の商品、ハードロック・ライブのパフォーマンス会場、受賞歴を持つウェブサイトを持っていることでも知られている。ハードロック(Hard Rock)のすべてのブランドはハードロック・インターナショナルが所有する国際商標である。同社はロンドン、ニューヨーク、サンフランシスコ、シドニー、ドバイを含む有名都市でハードロック・カフェを所有、運営、またはフランチャイズ権を与えている。HRIはまた、世界中でホテル&カジノ資産を所有、ライセンス、および/または管理している。その中では米フロリダ州タンパ、同ハリウッドにある2件のホテル&カジノ資産が最も成功しているが、両方ともHRIの親会社であるThe Seminole Tribe of Floridaが所有し、運営している。その他バリ、シカゴ、カンクン、イビザ、ラスベガス、マカオ、サンディエゴにもある。近くレイキャビク、上海、バクー、サンフアンなどで新たなハードロック・カフェが開店する予定。新規にハードロック・ホテル開業が予定されている都市にはアブダビ、アトランタ、ベルリン、ドバイ、イタペマ、ロンドン、ロスカボス、ニューヨーク市、テネリフェ、および中国の深セン、大連、海口が含まれる。新規のハードロック・カジノ開発プロジェクトにはハンガリー、米オハイオ州ノースフィールドが含まれる。ハードロック・インターナショナルについて詳しい情報はウェブサイト(www.hardrock.com )を参照。

▽問い合わせ先

Kerry Anne Watson/Daniella DelaOsa

The Zimmerman Agency

+1.850.668.2222

hardrock-pr@zimmerman.com

ソース:Hard Rock International

Hard Rock Hotels Brings The Sound of Music Back to New York City's Iconic Music Row

PR64944

ORLANDO, Fla., June 29, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Hard Rock Hotel New York to Break Ground this Year

With presence in 70 countries, Hard Rock International, owner of one of the

world's most recognized hospitality brands, proudly announces Hard Rock Hotel

New York. Slated to open late Spring 2019, the new-build, 445-room Hard Rock

Hotel New York will soon rise on 48th street between 7th Ave. and Avenue of the

Americas. The area, previously known as Music Row, was once a musical mecca and

one-stop-shop for rock legends, such as Jimi Hendrix, Eric Clapton and the

Stones, as well as aspiring artists. The upcoming Hard Rock Hotel New York will

breathe new life into Music Row and recapture the legacy of this historic

location.

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Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160517/368695LOGO

"We're both proud and eager to showcase the Hard Rock Hotels experience in New

York City, a destination whose spirit and limitless energy aligns perfectly

with our brand," says Hamish Dodds, chief executive officer at Hard Rock

International. "With Hard Rock Hotel New York being an entirely new build

project, we are able to develop a hotel with customized amenities and

programming that will deliver a one of a kind music experience tailored for New

York City."

Bringing a reinvented, music-focused hotel experience to New York, the upcoming

Hard Rock Hotel will honor the City's musical and cultural heritage with live

music events and artist-inspired design elements. With Hard Rock

International's standing as curators of the world's largest and most priceless

music memorabilia collection, the hotel's design will feature museum-like

displays adorning the walls. Memorabilia for the hotel will be carefully

selected with a focus on contemporary artists who call New York home, as well

as iconic musicians and pivotal moments in history that have shaped the city's

undisputed musical legacy.

"Times Square is synonymous with music and pop culture, from Broadway to the

Brill Building, from live clubs to instrument stores on 48th Street's Music

Row. Through many decades of change in Times Square, this block has always been

about music; a place where locals, visitors and musical celebrities mixed as

they shopped for the latest instruments and music hours before their live gig.

In short, never has a hotel been so perfectly situated; the imminent arrival of

Hard Rock Hotel New York is music, not only to our ears, but to the ears of

music lovers around the world," said Tim Tompkins, president of the Times

Square Alliance.

In addition to musical experiences at every turn, Hard Rock Hotel New York will

feature a vibrant welcoming lobby, complete with signature restaurant and

lounge, as well as lobby bar. The upcoming Hard Rock Hotel New York's rooftop

oasis will soon be a local hotspot, as guests soak up the sun or dance the

night away while enjoying unmatched views of Times Square's bright lights and

the bustling atmosphere that surrounds the iconic Rockefeller Center.

Programming for the hotel's rooftop also calls for day and evening activities,

ranging from artist sessions and DJ sets, to events featuring some of the most

influential artists and celebrities. With no shortage of leisure and

entertainment offerings, plans for Hard Rock Hotel New York call for a stylish

and upscale underground speakeasy. The swank tavern will capture the essence of

New York City's music subculture and entice both locals and travelers.

Keeping in line with Hard Rock tradition, the Hotel will feature amenities and

programs exclusive to the brand, including an invigorating Rock Spa featuring

the revolutionary Rhythm & Motion spa menu offering modernized, music-infused

Swedish massage practices and treatments. Guests will also enjoy firsthand

music experiences through the signature Sound of Your Stay(R) music amenity

program, allowing for Fender guitar and DJ-equipment rental delivered in-room

for impromptu jam sessions. Additionally, guests will enjoy access to the Body

Rock workout facility and Rock Shop, where guests can purchase the brand's

classic merchandise.

The upcoming Hard Rock Hotel New York is being developed in collaboration with

the New York based Extell Development Company.

"Hard Rock's Hotel & Casino expansion strategy demands dynamic and

knowledgeable developers, such as Gary Barnett and the Extell group, and we

look forward to seeing the project flourish with their expertise," says Marco

Roca, executive vice president of global hotel development at Hard Rock

International. "The opening of Hard Rock Hotel New York, along with the

completion of properties in Berlin and Dubai, as well as soon to be announced

projects in other major gateway cities, present a huge milestone for the brand

and further solidify its standing as a global hotel collection."

Internationally recognized as a world-class entertainment and lifestyle brand,

Hard Rock Hotels & Casinos offer stylish and contemporary design, unparalleled

service and the thread that unites them all - music. Hard Rock's current Hotel

& Casino portfolio is located in the world's most enviable resort destinations,

as well as urban gateway cities. Hard Rock Hotels cater to the evolving and

distinctive needs of today's cosmopolitan, modern travelers, who seek a

reprieve from traditional, predictable experiences, whether for business or

leisure travel.

Through music appreciation and an imaginative environment, Hard Rock Hotels &

Casinos delivers products for the varied aspects of life - work, play and

personal sanctuary. For more information or to book a stay at any of the Hard

Rock Hotels & Casinos, please visit www.hardrockhotels.com.

About Hard Rock International

With venues in 70 countries, including 165 cafes, 23 hotels and 11 casinos,

Hard Rock International (HRI) is one of the most globally recognized companies.

Beginning with an Eric Clapton guitar, Hard Rock owns the world's greatest

collection of music memorabilia, which is displayed at its locations around the

globe. Hard Rock is also known for its collectible fashion and music-related

merchandise, Hard Rock Live performance venues and an award-winning website.

HRI owns the global trademark for all Hard Rock brands. The company owns,

operates and franchises Cafes in iconic cities including London, New York, San

Francisco, Sydney and Dubai. HRI also owns, licenses and/or manages

hotel/casino properties worldwide. Destinations include the company's two most

successful Hotel and Casino properties in Tampa and Hollywood, Fl., both owned

and operated by HRI parent company The Seminole Tribe of Florida, as well as

other exciting locations including Bali, Chicago, Cancun, Ibiza, Las Vegas,

Macau and San Diego. Upcoming new Hard Rock Cafe locations include Reykjavik,

Shanghai, Baku and San Juan. New Hard Rock Hotel projects include Abu Dhabi,

Atlanta, Berlin, Dubai, Itapema, London, Los Cabos, New York City, Tenerife,

and Shenzhen, Dalian and Haikou in China. For more information on Hard Rock

International, visit www.hardrock.com.

For More Media Information:

Kerry Anne Watson/Daniella DelaOsa

The Zimmerman Agency - +1.850.668.2222

hardrock-pr@zimmerman.com

SOURCE:  Hard Rock International

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