Mahindra Comvivaはビッグデータ分析に集中

Mahindra Comviva

Mahindra Comvivaはビッグデータ分析に集中

AsiaNet 65013(0825)

【ニューデリー2016年7月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*優れた顧客体験と電気通信事業者の収益拡大を推進するMobiLytixTM Suiteをリリース

モビリティー・ソリューションで世界をリードするMahindra Comvivaは4日、実用可能な顧客洞察を生み出すビッグデータ主導のモバイル分析ソリューション、MobiLytixTM Suiteのリリースを発表した。多角的接点に及ぶサブスクライバーの利用データを集約し、より豊かで上質の顧客体験を可能にすると同時に、電気通信事業者の収益拡大を促進する。

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160704/813032

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

MobiLytixTM Suiteは、サービスプロバイダーのビジネスニーズに対応する包括的なビジネス提案で、それによって彼らの顧客体験強化が可能になる。バックボーンは顧客のライフサイクル全般にわたる各種イベントの理解を目指す解析エンジンで、顧客の生涯価値を最大化する戦略の開発を支援する。また、最高マーケティング責任者(CMO)やマーケティング担当者が隠れた収益創出パターンを分析し、適切な製品・成長戦略を策定する役に立つ。さらに、個別化された文脈的マーケティング促進のシームレスかつリアルタイムのオムニチャンネル実行は、より迅速な市場化を確実にし、事業者の収益増大チャンス獲得を助ける。

Mahindra Comvivaのマノランジャン“マオ”モハパトラ最高経営責任者(CEO)はリリースについて「世界的に、電気通信事業者は顧客定着に対する関心を深めている。彼らはまた、付加サービスの抱き合わせ販売による既存顧客の収益化も試みている。MobiLytixTM Suiteによって、分析と実用的洞察主体の顧客およびチャンネルバリュー管理向け新スキマビジネスが打ち立てられることを期待したい。MobiLytixTM製品ラインによってわれわれは、モビリティー業界最速成長部門のひとつで重要な役割を担うつもりである」と語った。

事業者はMahindra ComvivaのMobiLytixTM Suiteによって、利用が約5%伸びるリアルタイムの実用的洞察を獲得することができる。また、電気通信事業者は反応・到達率の大幅増大を見込める。このスイートにはCampaign Management、Winback、Churn Prediction、Interactive Notifications、Next Best Offer、Subscriber & Retailer Loyalty Solution、Incremental Revenues through Incremental Sales(IRIS)、Digital Careで構成する多様なモジュールがある。MobiLytixTM Suiteは高度にスケーラブルなソリューションで、1展開1秒当たり2万トランザクションをサポートし、同時に600以上のキャンペーンを実行する機能がある。

15年以上の業界専門知識があり、電気通信エコシステムおよび顧客行動を深く理解しているMahindra Comvivaは、90カ国以上の移動体通信企業110社にソリューションを提供している。

▽問い合わせ先

Sundeep Mehta

Global PR & Corporate Communications

Mahindra Comviva

Contact: +91-124-481-9000

Email: pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva

Mahindra Comviva Bets Big on Big Data Analytics

PR65013

NEW DELHI, July 04 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Introduces the MobiLytixTM Suite to Drive Superior Customer Experience and

Revenue Growth of the Telecom Operators

Mahindra Comviva, the global leader in providing mobility solutions, has

announced the launch of the MobiLytixTM Suite, a big data-driven mobile

analytics solution that generates actionable customer insights. It aggregates

subscriber usage data across multiple touch points, enabling deeper and

superior customer experience while improving revenue growth of telecom

operators.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160704/813032 )

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

The MobiLytixTM Suite is a comprehensive business proposition addressing the

business needs of service providers. It will enable them to enhance customer

experience. Its backbone is an analytical engine aimed at understanding the

various events across a customer's lifecycle and helps develop strategies to

maximize a customer's lifetime value. It also aids chief marketing officers and

marketers to analyze hidden revenue generating patterns and formulate the

appropriate product and growth strategies. In addition, seamless, real-time and

omni-channel execution of personalized contextual marketing promotions ensure

faster go-to-market and help operators realize incremental revenue

opportunities.

Speaking on the launch, Manoranjan 'Mao' Mohapatra, CEO, Mahindra Comviva said,

"Globally, operators are increasingly concerned about customer retention. They

are also trying to monetize existing customers by cross-and-up selling

additional services. With the MobiLytixTM Suite, we hope to establish a new

business niche for customer and channel value management, driven by analytics

and actionable insights. With our MobiLytixTM product line, we expect to be a

significant player in one of the fastest growing segment in the mobility space."

Mahindra Comviva's MobiLytixTM Suite enables operators to obtain real-time

actionable insights with usage growth of about 5 per cent. In addition, telecom

operators can also get significant increase in the response and reach rates.

The suite has multiple modules, comprising of Campaign Management, Winback,

Churn Prediction, Interactive Notifications, Next Best Offer, Subscriber &

Retailer Loyalty Solution, IRIS (Incremental Revenues through Incremental

Sales) and Digital Care. MobiLytixTM Suite is a highly scalable solution

capable of supporting 20,000 transactions per second on a single deployment

while executing more than 600 campaigns simultaneously.

With over 15 years of industry expertise and deep understanding of the telecom

ecosystem and customer behavior, Mahindra Comviva has delivered solutions to

110 mobile network operators in over 90 countries.

For further enquiries, please contact:

Sundeep Mehta

Global PR & Corporate Communications

Mahindra Comviva

Contact: +91-124-481-9000

Email: pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中