トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ、長期成長に向けSaaSビジネスとして位置付け

トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ

2016/7/11 17:01

トムソンズ・オンライン・ベネフィッツ、長期成長に向けSaaSビジネスとして位置付け

AsiaNet 65057(0849)

【ロンドン2016年7月11日PR Newswire=共同通信JBN】

ダーウィン(TM)は急成長する100億ドルの世界的なHCM市場で主導的地位を確立

世界的なエンプロイー・ベネフィットおよびエンプロイー・エンゲージメント・ソフトウエアのSaaS(サービス型ソフトウエア)プロバイダーであるトムソンズ・オンライン・ベネフィッツ(Thomsons Online Benefits、「トムソンズ」または「同グループ」)は、2015年12月31日までの12カ月間の通年決算報告を発表した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150610/748352

▽運営概要

*人材管理(HCM)市場向けの世界有数のエンプロイー・ベネフィット管理およびエンゲージメント・テクノロジー・ソリューションとして確立されたダーウィン(Darwin(TM))

 -ダーウィンのエンドユーザーは60%増加

 -世界の技術系企業上位10社のうちの7社と世界的ブランド上位10社のうちの6社がダーウィンを利用

 -ダーウィンは80カ国以上、25言語で使用

*最大かつ最も尊敬されているHCMサービス・プロバイダーのうちの3社、すなわちADP、Xerox Global Benefits Services、Mercerは現在、主要なグローバル・パートナーである

*98%のクライアント保持率を維持、企業クライアントは100%

*NGA Human Resourcesとの関係拡大には、同社のEuropean Enterpriseとアジア事業が含まれる

▽決算概要

*収入3240万英ポンド(2014年は3200万英ポンド)は、英国のフルサービスの仲介・技術・管理ビジネスからGlobal SaaSサブスクリプションをベースにしたサービス・ビジネスへの変革を反映

 -ソフトウエア関連収入は2012年以降、年平均成長率33%の増加

 -SaaS収入は36%増加、大手のEMEAおよび多国間のグローバル企業のクライアントによって推進される

 -SaaS登録の50%は多国間のグローバル企業の契約

 -国際収入は54%増加、現在、総収入のほぼ20%を占める

*EBITDA(注1)の450万英ポンド(2014年は570万英ポンド)は事業転換を反映

*EBITDA(注1)のキャッシュ・コンバージョン・レートは141%

*現金1230万英ポンド(2014年は1260万英ポンド)の強力なバランスシート

▽見通し

*強力な2016年のパイプライン、EMEAおよびグローバル企業の両方で

*新たなパートナーシップは規模を創出し、新たなチャンネルを切り開く、販売促進

*重要な今後5年間の収入見通し(注2)は1億4100万英ポンド、現在の更新率に基づく

(注1)EBITDAは金利・税金・減価償却・償却控除前利益

(注2)今後5年間の収入見通しは、過去のクライアント更新率に基づく既存クライアントからの契約収入、および過去の実績に基づくこれらのクライアントとの未契約のサービスに対する経常料金収入で構成

マイケル・ウィットフィールド最高経営責任者(CEO)は以下の通りコメントした。

「わずか3年間で、われわれはトムソンズを大半は手数料制だった国内事業を拡張性のある多国籍のSaaS事業に変革した。われわれは規模を可能にする事業に大規模に投資し、移行の間もずっと利益を上げながら、最も重要なプラットフォームであるダーウィンを世界的な業界リーダーとして確立した」

「2015年はわれわれにとって素晴らしい年であった。クライアントの数は著しく増加し、ダーウィンの利用は世界に広がった。これは、自分のベネフィットを非常に便利かつ安全、魅力的な方法でデジタル処理によって提供してほしいという従業員の要望と、本拠地域外で事業が急速に拡大するのにつれてリスクとコストを制御したいという雇用主の要望の両方を反映したものだった」

「2015年にはまた、パートナー戦略の大転換があり、われわれは今後5年間でわれわれの成長を加速するのに役立つ重要な多国籍の流通パートナー数社を確保した」

「HCM市場は、オートメーションを通じて効率性を高め、消費者グレードの従業員体験と集中型分析を提供するクラウドベースのテクノロジーに引き続き期待している」

「エンプロイー・ベネフィットは、組織が重要な競争上の優位性を確立することができる領域であり、ダーウィンは必要なソリューションを提供する明確な市場リーダーになった」

「われわれは、引き続き急成長し、新しい登録に転換すると期待される強固な販売パイプラインを持っており、本物の勢いがある。それは、特にわれわれのパートナーが勢いを増し、われわれがそれらを通じて新たな事業成功の件数を増やしているからだ」

「トムソンズのダーウィン・ソフトウエアは既に最善のものとして世界的に認識されている。強力な財務履歴、世界一のロゴでいっぱいの集まり、高度に拡張可能かつ強固なSaaS戦略により、われわれは今までで最も成功した段階を享受することになる」

▽編集者注意

トムソンズは世界的なエンプロイー・ベネフィットおよびエンプロイー・エンゲージメント・ソフトウエアの世界的プロバイダーである。同社の受賞歴のあるソフトウエアであるダーウィンは、エンドツーエンドかつ自動化されたエンプロイー・ベネフィット管理を提供する世界有数のプラットフォームである。これは、80カ国以上、25言語で従業員と彼らのベネフィットを生涯にわたって結び付けるものであり、技術系企業上位10社のうちの7社を含む世界の一流の雇用主に利用されている。

ダーウィンは、エンプロイー・エンゲージメント、リスク管理、コスト管理、ベネフィット管理の効率化を含むさまざまなエンプロイー・ベネフィットと報酬のニーズに適合したソリューションを提供する。

トムソンズは103件の業界賞を受賞しており、その中には権威のあるBrandon Hall Group のBest Advance in Rewards and Recognition Technology金賞がある。

トムソンズは英国、ルーマニア、シンガポール、米国にチームを持っており、世界の顧客にサービスを提供することができる。

▽問い合わせ先

Thomsons Online Benefits

+44-(0)-203-328-4000

Michael Whitfield, Chief Executive Officer

Paul Smolinski, Chief Financial Officer

Instinctif Partners

+44-(0)-207-457-2020

Adrian Duffield / Lauren Foster

ソース:Thomsons Online Benefits

Thomsons Online Benefits Positioned for Long Term Growth as SaaS Business

PR65057

LONDON, July 11, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Darwin(TM) establishes leading position in fast growing

                  $10bn global HCM market

    Thomsons Online Benefits ("Thomsons" or "the Group"), the SaaS (Software as

a Service) provider of global employee benefits and employee engagement

software, announces its full year results for the 12 months to 31 December 2015.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150610/748352 )

    Operational highlights

    - Darwin(TM) established as leading global employee benefits management and

      engagement technology solution for the Human Capital Management (HCM)

      market          

        - End users of Darwin(TM) up 60%          

        - Seven of top 10 global tech companies and six out of top 10 global

          brands use Darwin(TM)          

        - Darwin(TM) live in more than 80 countries in 25 languages     

    - Three of the largest and most respected global HCM service providers now

      major global partners: ADP, Xerox Global Benefits Services and Mercer     

    - 98% client retention maintained, with 100% in Enterprise clients     

    - Extended relationship with NGA Human Resources, includes its European

      Enterprise and Asia businesses

    Financial highlights

    - Revenue GBP32.4m (2014: GBP32.0m) reflects transformation to a Global

      SaaS subscription based services business from a UK full service broking,

      technology and administration business          

        - 33% CAGR growth in software related revenue since 2012          

        - SaaS revenue up 36% - driven by larger EMEA and multi-country Global

          Enterprise clients          

        - 50% of SaaS bookings from multi-country Global Enterprise

          deals          

        - International revenue up 54% - now accounting for nearly 20% of total

          revenue     

    - EBITDA* GBP4.5m (2014: GBP5.7m) reflects business shift     

    - EBITDA* cash conversion rate 141%     

    - Strong balance sheet with cash of GBP12.3m (2014: GBP12.6m)

    Outlook

    - Strong 2016 pipeline - in both EMEA and Global Enterprise     

    - New partnerships create scale and open up new channels - driving sales

    - Significant revenue visibility** of GBP141m over next five years, based

      on current renewal rate

    *EBITDA is earnings before interest, tax, depreciation and amortisation

    **Revenue visibility over the next five years comprises contracted revenue

      from existing clients, based on historical client renewal rates, plus

      recurring fee revenue for services yet to be contracted with these

      clients, based on historical performance

    Michael Whitfield, Chief Executive Officer commented:

    "In just three years, we have transformed Thomsons from a domestic, largely

commission based, operation into a scalable multinational SaaS business. We

have significantly invested into the business to enable scale, remained

profitable throughout our transition and established our flagship platform,

Darwin(TM) as the global industry leader.

    "2015 was a tremendous year for us. There was a significant increase in the

number of our clients extending their use of Darwin(TM) internationally. This

reflected both employees' demands to have their benefit offerings delivered

digitally in a highly accessible, secure and engaging way, and employer demands

to control risks and costs as their businesses expand rapidly outside of their

home territories.

    "2015 also saw a sea-change in our partner strategy as we secured several

significant multi-national distribution partners who will help turbo-charge our

growth over the next five years.

    "The HCM market continues to look to cloud based technologies to drive

efficiencies through automation, provide consumer grade employee experiences

and centralised analytics.

    "Employee benefits is an area where organisations can achieve significant

competitive advantages, and Darwin(TM) has become the clear market leader to

deliver the required solution.

    "We have real momentum, with a robust sales pipeline which we expect to

continue to grow rapidly and convert into new bookings, particularly as our

partners gain traction and we increase the number of new business wins through

them.

    "Thomsons' Darwin(TM) software is already globally acknowledged as best of

breed. With our strong financial pedigree, stable full of the world's best

logos and a highly scalable and robust SaaS strategy, we are well set to enjoy

our most successful phase to date."

    Note to Editors

    Thomsons is the global provider of global employee benefits and employee

engagement software. Our award-winning software, Darwin(TM), is the leading,

global platform delivering end-to-end, automated, employee benefits

administration. It connects employees with their benefits throughout their

lives, in over 80 countries and 25 languages, and is used by the world's

leading employers, including seven of the top ten technology companies.

    Darwin(TM) provides a tailored solution to meet a variety of employee

benefit and reward needs including employee engagement, managing risk,

controlling costs and streamlining benefits administration.

    Thomsons has received its 103rd industry award, including the prestigious

Brandon Hall Group gold award for Best Advance in Rewards and Recognition

Technology.

    Thomsons has teams in the UK, Romania, Singapore and the US to enable it to

service its global client base.

Enquiries:     

Thomsons Online Benefits     

+44-(0)-203-328-4000     

Michael Whitfield, Chief Executive Officer     

Paul Smolinski, Chief Financial Officer   

  

Instinctif Partners     

+44-(0)-207-457-2020     

Adrian Duffield / Lauren Foster

SOURCE: Thomsons Online Benefits

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