ハイセンスが世界初の4K広角レーザーテレビをパリで初公開
ハイセンスが世界初の4K広角レーザーテレビをパリで初公開
AsiaNet 65069(0852)
【パリ2016年7月12日PRNewswire=共同通信JBN】
各家庭で大型スクリーンテレビを持つことを可能にする費用優位性を再現
「世界は私を見ている」。世界中で多くの関心を引き付けている欧州サッカー連盟(UEFA)主催の欧州選手権、UEFA Euro 2016 の決勝戦を前に、そのスポンサーであり、売上高で中国最大のテレビメーカーであるハイセンス(Hisense)は、パリで世界初の4K広角レーザーシネマテレビを初公開するという約束を果たし、大きな関心を集めた。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160711/388173
大きくかつ明らかに高価なスクリーンを備えたLEDバックライトLCD(液晶ディスプレイ)テレビは現在、市場を支配している。100インチの4K LCDテレビは通常、1台当たり60万元(約9万米ドル)に価格設定されている。ハイセンスが発表したレーザーテレビは、217の特許取得済み技術、傑出した光学エンジン、高解像度レンズ、高精度の製造工程により、世界が実現していないものを実現しており、LCD TVと同等またはそれ以上の明度と彩度を実現している。さらに衝撃的なことに、ハイセンスのテレビは1台当たりわずか1万米ドル余りに価格設定されている。同じ大きさのスクリーンを持つLCD TVの販売価格の10分の1である。日本を拠点とするソニーが先に発表した4K LCOSレーザー・プロジェクターは1台当たり5万米ドルに価格設定されている。
ハイセンス・グループのグローバル担当副社長、リン・ラン氏はスピーチで「技術の究極の目標は費用優位性を再現することである」と意気込んで語った。各家庭がホームシネマを買えるようにすることは同社の夢であり、ハイセンスがテレビメーカーの中で主導的立場を担うための戦略である。その夢が実現すれば、ハイセンスは世界のカラーTV市場で誰もが認めるリーダーになると期待している。
Jiang Shan
+86-532-8087-8024
jiangshan5@hisense.com
ソース:Hisense
Hisense Debuts World's First 4k Wide-angle Laser Television In Paris
PR65069
PARIS, July 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Recreating cost advantages that make it possible to have a large screen TV in
every home
"The world is looking at me." On the eve of the UEFA Euro 2016 Final, an event
that has attracted much attention worldwide, its sponsor Hisense, China's
largest TV manufacturer in terms of sales volume, fulfilled its promise to
debut the world's first 4K wide-angle laser cinema television in Paris,
garnering a huge amount of attention.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160711/388173
LED backlight LCD televisions now dominate the market, with their larger,
decidedly more expensive screens. 100-inch 4K LCD televisions are typically
priced at 600,000 yuan (approx. US$90,000) per unit. The laser television
launched by Hisense, achieving what the world hasn't achieved with 217 patented
technologies, outstanding optical engines, high-resolution lens and
high-precision manufacturing processes, delivers lightness and color saturation
achieving or surpassing those of LCD TVs. More shockingly, the Hisense
television is priced at just over US$10,000 per unit, 1/10 the sales price of
LCD TVs with same size screens. The 4K LCOS laser projector rolled out earlier
by Japan-based Sony are priced at US$50,000 per unit.
Hisense Group global vice president Lin Lan said excitedly in a speech that
"the ultimate goal of technologies is to recreate cost advantages." Making it
possible for every family to afford a home cinema is the company's dream and
strategy for Hisense to take a leading position among television makers. Once
the dream is achieved, Hisense expects to become the undisputed leader in the
world's color TV market.
Jiang Shan
+86-532-8087-8024
jiangshan5@hisense.com
SOURCE: Hisense
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。