Desigualが消費者ニーズに合わせた商品開発のためにCentric PLMを導入

Centric Software

2016/7/13 15:58

AsiaNet 65082

Desigualが消費者ニーズに合わせた商品開発のためにCentric PLMを導入

スペインのファッションブランドDesigual がPLMを活用しトレンドへの対応力を強化

2016年7月13日 カリフォルニア州 キャンベル発 - インターナショナルなファッションブランドDesigualは、ファッション、小売り、アウトドア用品、フットウェア、ラグジュアリーブランドなど幅広いお客様にPLMソリューションを提供するリーディングカンパニー Centricの製品ライフサイクル管理(PLM)ソリューションを導入することを決定しました。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160713/0861606998

CentricのPLMを導入することで、Desigualは消費者の反応にいち早く対応し、新しいデザインや修正を素早くコレクションに取り入れることができます。社内の連携を強化し、計画から納品まで商品開発全体のプロセスをよりアジャイルにすることで、これまで以上に消費者の声を取り入れてより柔軟な商品開発を行うことを目標にしています。

また、Desigualは商品の状況を可視化し、トレーサビリティや柔軟性を上げることも課題としており、データの重複や入力ミスを減らして、オーダーの精度を上げることも、Centric PLMを導入する目的の一つです。PLMを使えば、過去のアーカイブから情報を探す時間を短縮することも可能です。製品ライフサイクル管理を最適化することで、社内のチーム間やサプライヤとの連携を強化すると同時に、社員がクリエイティブな仕事や商品開発に集中できるようになります。

Desigualのスポークスマンは、「顧客満足度を上げることが、最終的なゴールです。CentricのPLMを導入することで、当社の顧客志向のビジネスモデルを、さらに進化させることができると考えています。製品ライフサイクルを柔軟にすることで、お客様のニーズにより早く対応することが可能になります」と強調しています。

「この度Desigualのデジタルな変革をCentricがサポートできることを、とても光栄に思います。今回のPLMプロジェクトで、市場のニーズをいち早くデザインに取り入れる先駆者的なアプローチを実現できることは、とてもエキサイティングです。プロジェクトを通してDesigualとのパートナーシップを強化できることを、心待ちにしています」とCentricのプレジデント兼CEO、Chris Grovesはコメントしています。

Desigualについて(http://www.desigual.com)

Desigualは1984年にバルセロナで創業された国際的ファッションブランドです。創造すること、楽しむこと、他の人とは異なることへの賞賛を重要な価値観として、ファッションと人生に独自の解釈を与え、ユニークで楽観的、そしてカラフルなデザインに反映させています。

Desigualは現在、従業員5,000人を擁し、100か国以上に拠点を展開。その販売網は販売チャネル16種類、直営店500店以上、セレクトショップ7,000店、百貨店コーナー2,700ヶ所に上ります。新カテゴリーの販売拠点は11,000ヶ所以上、独自のオンラインストアは23ヶ所となり、8種のカテゴリーの内訳は以下の通りです。レディース、メンズ、キッズ、アクセサリー、シューズ、リビング、スポーツ、ビューティ。

Centric Softwareについて(www.centricsoftware.com/ja/)

シリコンバレーを拠点とし、世界各国にオフィスを展開しているCentricは、ファッション、小売り、フットウェア、アウトドア用品、ラグジュアリーブランドなどの一流企業向けにソリューションを提供しています。その中でも代表的な製品ライフサイクル管理 (PLM) ソリューションCentric8は、変化の激しいお客様の環境に合わせた販売計画、商品開発、調達、事業計画、品質管理、コレクション管理の機能を備えています。中小企業向けにも、革新的なテクノロジーと業界の専門知識に基づいて設計されたPLMソリューション Centricスモールビジネスパッケージを提供しております。

また、CentricはFrost & Sullivan Global Product Differentiation Excellence Awardのファッション・アパレル業界向けPLM部門をはじめ、業界のアワードを数多く受賞しており、米Red Herring社が世界で最も革新的なテクノロジーベンチャー企業に贈るRed Herring Top100 Globalを2013年、2015年の2度に渡って受賞しています。

(日本語リリース:クライアント提供)

Spanish Fashion Brand Desigual Adopts Centric Software

PR65082

CAMPBELL, Calif., July 13, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-With Centric PLM, Desigual looks to incorporate more consumer feedback to

increase market responsiveness

Desigual, the international fashion brand has chosen Centric Software, the

leading product lifecycle management (PLM) solution for fashion, retail,

luxury, outdoor, footwear and consumer goods companies to optimize its product

lifecycle management.

Photo- http://photos.prnasia.com/prnh/20160713/0861606998

With Centric PLM, Desigual teams will be able to quickly incorporate new

product designs and modifications to fashion collections inspired by market

feedback. Desigual's goal is to be as close to their customers as possible by

increasing collaboration and being more agile throughout their entire product

development process, from planning to collection.

Desigual also wishes to have greater product traceability, visibility and

flexibility and will use Centric PLM to improve order accuracy by reducing

errors and data entry duplicates. They will also be able to reduce time spent

on looking for information in archives and documents. By optimizing their

product lifecycle management activities, Desigual teams will be able to focus

on creative and development tasks as well as collaboration between in house

departments and their suppliers.

"Consumer satisfaction is our ultimate goal. By implementing Centric PLM, we

are pushing our one step further with our customer oriented business model.

Adding flexibility to our product lifecycle will allow us to more quickly

adjust our products to consumer demands," underlines Desigual.

"We are delighted to be working with Desigual to support their digital

transformation," says Chris Groves, CEO and President of Centric Software.

"Desigual's pioneering approach to incorporating market feedback in their

designs is an exciting element of the PLM project, and we are looking forward

to being part of it."

Desigual (www.desigual.com)

Desigual is an international fashion company founded in Barcelona in 1984. It

is defined by its unique way of interpreting fashion and life, based on

positive values such as creativity, fun and the celebration of difference, and

reflected in original, upbeat and colourful designs.

With nearly 5,000 employees, the company is currently present in over 100

countries through 16 sales channels and over 500 of its own stores, 7,000

multi-brand stores, 2,700 concessions in department stores and over 11,000

new-category points of sale. It also boasts 23 of its own online stores and

eight product categories: Women, Men, Kids, Accessories, Shoes, Living, Sport

and Beauty.

Centric Software, Inc. (www.centricsoftware.com)

From its headquarters in Silicon Valley and offices in trend capitals around

the world, Centric Software builds technologies for the most prestigious names

in fashion, retail, footwear, outdoor, luxury and consumer goods. Its flagship

product lifecycle management (PLM) platform, Centric 8, delivers

enterprise-class merchandise planning, product development, sourcing, business

planning, quality and collection management functionality tailored for

fast-moving consumer industries. Centric Small Business packages extended PLM

including innovative technology and key industry learnings tailored for small

businesses.

Centric Software has received multiple industry awards, including the Frost &

Sullivan Global Product Differentiation Excellence Award in Retail, Fashion and

Apparel PLM. Red Herring named Centric to its Top 100 Global list in 2013 and

2015.

SOURCE: Centric Software

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中