Meili Inc.がタイムズスクエアでの同社初の海外ライブ・ストリーミング・ショーを公開

Meili Inc.

2016/7/19 10:20

Meili Inc.がタイムズスクエアでの同社初の海外ライブ・ストリーミング・ショーを公開

AsiaNet 65101(0865)

【ニューヨーク2016年7月18日PR Newswire=共同通信JBN】中国の大手ファッション・Eコマース・プラットフォームであるMeili Inc.はこのほど、ニューヨークのタイムズスクエアで同社初の海外ライブ・ストリーミング・ショーを行った。主役のミンエンとデミの2人は中国で最も人気のあるインターネット・セレブであり、中国の若い女性を代表し、ファッションに対する自分の考え方を示した。Meili Inc.は、Meilishuo(美麗説)、MOGU Street(磨姑街)、T-Worldの3つの独立したアプリを所有し、オンライン・ショッピングに擬人化と多様化の新たなビジョンを提供している。これは、中国のEコマース・プラットフォームがニューヨークのタイムズスクエアで開催した初のライブ・ストリーミング・ショーであり、世界的な注目を集めた。

▽Meili Inc.がニューヨークのタイムズスクエアでデビュー

タイムズスクエアは時には「世界の交差点」とも呼ばれる。中国の女性は、ニューヨークはファッションの重要なハブであり、ファションの買い物のための「最高の花道」と考えている。さらにMeili Inc.は、15人のインターネット・セレブが演じるライブ・ストリーミングを通じて中国のファッション消費者に刺激を与えた。

ミンエン、デミ、マギーは中国で最も強力なインターネット・セレブであり、何百万人ものファンがフォローしている。人々は彼女たちのメーキャップ、着こなし、日々の生活スタイルなどのライブ・ストリーミングをフォローしている。タイムズスクエアでMeili Inc.が開催した初のライブ・ストリーミング・ショーは完全な成功を見た。

▽セレブのオンライン放送

インターネット普及の成長、持続可能な経済の発展、美の追求により、中国の女性ファションの消費者市場は爆発的に大きくなっている。

Meili Inc.のチェン・キー最高経営責任者(CEO)は、中国の女性ファッションの消費者市場を向上させるため「美」を中心にしたエコシステムを構築している。Meilishuo(美麗説)、MOGU Street(磨姑街)、T-Worldの3つのアプリとは別に、キー氏は女性のファッション・ニーズに応えるため、MOGU、uni、S.A.S(Meili Inc.のマーケティング・ソリューション・チーム)で構成される製品マトリックスを構築した。この組み合わせのコンセプションは「コミュニティー+コンテンツ+Eコマース」と呼ばれている。

女性に向けたプラットフォームの構築に加え、チェン・キー氏は高品質なファッション・ブランドおよびファッション・アイコンを中国に導入したいと考えている。Meili Inc.は「Share to China(中国との共有)」「Sell to China(中国への販売)」と呼ばれる2つの戦略を創り出し、インターネット・セレブが自分のファッションの考え方を世界に示すことができるようにした。チェン・キー氏は「例えば自動車レースや写真などの興味を仕事につなげるのは男性の方が容易だ。しかし、中国では女性が美の追求を仕事にするのは難しい。当社は知識や経験がビジネス・バリューになるということを人々に知ってもらいたい。女性が自分の興味をキャリアに生かすことも可能だ。当社のオンライン・セレブが示したのは、当社がユーザーと共有したい考え方である。ユーザーが好きなこと、したいことをサポートする機会をさらに提供したい」と述べた。

中国におけるファッション意識の高まりとともに、中国のファッション・ブランドも次々と生まれている。チェン・キー氏は「当社のミッションは世界人類の半分を占める女性が自由と幸福を知り、理解することを可能にすることだ」と述べた。

ソース:Meili Inc.

Meili Inc. Publicized its First Overseas Live-streaming Show in Times Square, New York

PR65101

NEW YORK, July 18, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Recently, Meili Inc., the China Leading Fashion E-commercial Platform

publicized its first overseas live-streaming show in Times Square, New York.

Starring Min'en and Demi, two of the most popular Chinese Internet celebrities,

representing the young Chinese women, demonstrating their own attitude toward

fashion. The corporation Meili Inc. owns three independent Apps: Meilishuo,

MOGU Street and T-World, providing a new vision of personalizing and

diversifying for online shopping. It was the first live-streaming show held by

China E-commercial platform at New York's Times Square, which caught global

attention.

Meili Inc. debuts at Times Square, New York

Times Square is sometimes referred to as "The Crossroads of the World". As an

important fashion hub, Chinese women consider New York as a "topnotch runway"

for fashion shopping. In addition, Meili Inc. was the inspiration of Chinese

fashion consumer via live streaming showed by 15 Internet celebrities.

Min'en, Demi and Maggie are one of the most powerful Internet celebrities in

China, following by millions of fans. People follow their live streaming of

making-up, dressing, daily life style, and etc. The first live streaming show

held by Meili Inc. at Times Square came to a perfect ending.

Online broadcast of celebrities

With the growing of Internet penetration, the developing of sustainable

economy, as well as the pursuing of beauty, the China female fashion consumer

market has increased explosively.

Mr. Chen Qi, CEO of Meili Inc, is constructing an Eco-system centering on

"Beauty" to upgrade female fashion consumer market in China. Except for the

three independent Apps (Meilishuo, MOGU Street and T-World), he has built a

product matrix that composed of MOGU, uni and the S.A.S (Meili Inc.'s marketing

solutions team) to meet women's needs on fashion. This combined conception is

called: "community + content + E-commerce".

In addition to building a platform for women, Mr. Chen Qi hopes to introduce

qualified fashion brands and international fashion icons to China. Thus, the

corporation Meili Inc. created two strategies called "Share to China" and "Sell

to China" for Internet celebrities to demonstrate their own fashion attitude to

the world. "It's easier for man to convert his interest into career such as

car-racing or photography. However, it's harder for woman to work for pursuing

beauty products in China." "We want people to know that knowledge and

experiences show business value, it's possible for a woman to undertake her

interest as career," said Mr. Chen Qi. "What our online celebrities showed is

the attitude we want to share with our users, we hope to offer more

opportunities to support them on what they like and what they what."

In the wake of fashion awareness in China, Chinese fashion brands keep

springing up. "Our mission is to make it possible for half of the human in the

world (it stands for women) to know and understand freedom and happiness," said

Mr. Chen Qi.

SOURCE: Meili Inc.

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