Telepizza、マルタ国内におけるマスターフランチャイズ契約を締結
Telepizza、マルタ国内におけるマスターフランチャイズ契約を締結
AsiaNet 65143
マドリッド、2016年7月19日/PRニュースワイヤー/--
・ブランドが国際的に成長、その勢いが続伸中。
・Telepizzaは今年の年末前には、国内第1号店をオープンすし事業を開始するため、Swieqiにて経験豊富な起業家を起用。
・当社は、マルタの消費者に高品質な製品提供のため、産業サプライチェーン機能を活用
非米国圏の店舗数で、世界最大のピザデリバリー企業のTelepizzaは、国際的戦略を展開し、マルタで最初のオペレーションとなるマスターフランチャイズ契約を発表しました。
以下をクリックしてマルチメディア ニュース リリースをご覧ください。
http://www.multivu.com/players/uk/7884851-telepizza-franchise-to-open-in-malta/
Joseph P. Attard氏は、マスターフランチャイズ権を取得し、今年の年末前には、Swieqiで国内第1号店のオープンを予定し、3年以内にはさらに4店舗をオープンする計画です。
Attard氏は、豊富な起業経験を持ち、国内でも他QSRのブランドの経営を成功させています。
この合意はTelepizzaのグローバル展開においても大きな前進となります。マルタは、毎年約200万人の観光客が訪れる先進的オープンマーケットで戦略的にも重要な場所にある高所得国です。
新鮮、手作りの美味しいピザをフレンドリーかつ革新的にデリバリーする手法のシナリオで、ブランドを提供して行きます。
「最近のサウジアラビアとイギリスにおいてのオープン計画の後に、当社はマルタへの新規参入に際し、Josephさんとの強力なパートナーシップを組んで当社のビジネスモデルをこの地中海の中心で展開計画を発表でき光栄です。」と、Telepizza社の最高経営責任者(CEO)兼会長、Pablo Juantegui氏は語ります。
またJoseph P. Attard氏は次のように述べました。「Telepizza組織に加わることができてとても嬉しいです。 地中海スタイルで新鮮でハイクオリティなホームメードピザ というユニークなブランド概念、高い生産性、消費者へのデリバリー技術の卓越性など、新しいパートナーの選択に、とても重要な点です。 パートナーシップ提携により共に成長することを期待しています。」
Telepizzaは専門知識とすでに折り紙つきのマーケティング、技術実績、およびサプライチェーンを現地パートナーと共に展開し、Telepizzaはこれを絶好の機会と捉えています。
産業、購買・ロジスティックゼネラルマネージャーのManuel Loring氏は次のように述べました。「当社のユニークな“新鮮で高品質な製品”をマルタの消費者、そしマルタ島を毎年訪れる多くの観光客に提供できることを喜んでいます。世界中で展開する1300店舗に対して、Telepizzaサプライチェーンシステムが毎日、Telepizzaの革新的な製品の高品質な材料を安定的に供給することができて、光栄です。」
Telepizzaは30年余りにわたる優れた経営で獲得したノウハウや継続研修、強固なブランドで各フランチャイズ業者を支援します。Telepizzaはまた品質水準を守り、工場から消費者までの全工程を管理しています。
国際戦略
Telepizzaの国際戦略は、現在営業している市場での成長と新事業機会の開拓、組織的に地元企業の買収、又はマスターフランチャイズ契約による新市場への参入を重点にしています。
世界のTelepizza店の約35%はTelepizzaが所有、直営し、その他の約65%は提携会社(フランチャイズとマスターフランチャイズ)が所有しています。現在、同社は15カ国に展開し、国際チェーンの売上高は全売上高の30%を超えています。
編集者への注記
Telepizzaは、米国外を本拠とするピザ宅配会社としては店舗数で世界最大です。本社はマドリードにあり、営業する市場で地元適応と革新性を重点にし、各国でいつまでも変わらない味わいの様々なピザやサイドメニューを提供しています。
Telepizzaは欧州(スペイン、ポルトガル、ポーランド)で自社ブランド、中南米やその他の地域ではほぼマスターフランチャイズ契約により、世界15カ国で営業しています。2015年3月時点の店舗数は1311店(461店は直営店、850店はフランチャイズ店とマスターフランチャイズ店)あります。ピザ生地製造の7施設を通して垂直統合型の事業モデルを採用しています。
2015年のグループのチェーン店売上高は4億9180万ユーロ、金利・税金・償却前利益(EBITDA)は5770万ユーロです。
https://www.facebook.com/telepizza
問い合わせ先:
Kreab - 電話. +34-917027170
Susana Sanjuan / ssanjuan@kreab.com / 携帯. +34-677-946-805
Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / 携帯. +34-654-642-160
Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com
(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
動画:
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ソース: Telepizza
(日本語リリース:クライアント提供)
Telepizza Signs a Master Franchise Agreement to Open in Malta
PR65143
MADRID, July 19, 2016/PRNewswire=KYODO JBN/ --
- It continues its global momentum as a brand growing internationally
- Telepizza selects an experienced entrepreneur to start operations in the
country opening its first store in Swieqi before year's end
- The company will leverage its Industrial and supply chain capabilities to
provide its quality products to Maltese consumers
Telepizza, the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world
by number of stores, advances its international strategy and announces its
first master franchise agreement to start operations in Malta.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/players/uk/7884851-telepizza-franchise-to-open-in-malta
Joseph P. Attard, holds the master franchise rights to operate Telepizza
brand in the country plans to open the first store in Swieqi before year's end
and an additional four stores within the next 3 years. Mr. Attrad has
entrepreneurial experience and operates another successful QSR brand in the
country.
This is a great step forward in Telepizza's international expansion. Malta
is a high income country in a strategic location with a fully developed open
market that attracts almost two million tourists every year, a great scenario
for a brand that offers its fresh, handmade and delicious pizzas friendly and
innovative delivered at a great value.
"After the recent Saudi Arabia and UK opening plans, we are very pleased to
announce our entry in Malta and to welcome Mr. Joseph in this great partnership
taking our business model of quality food in the heart of the Mediterranean",
Pablo Juantegui, CEO and Chairman of Telepizza.
Mr. Joseph P. Attard said: "I'm very pleased to join Telepizza
organization. Its unique brand concept, the high degree of product innovation
-freshly handmade quality pizzas in a Mediterranean style- and its excellence
in consumer delivery technology have been crucial when selecting a new partner.
We look forward to growing together in this successful partnership."
Telepizza brings its expertise and proven track record in marketing,
technology, and supply chain that in addition with its partner operating
strength and local management, positioned Telepizza to take full advantage of
this opportunity.
Manuel Loring, Industrial, Purchasing and Logistic General Manager said:
"We are very pleased to be able to share and supply our unique 'fresh quality
products' also to the Maltese consumers and to large number of tourists that
visit the Island every year. Our Telepizza supply chain system thanks to the
1,300 stores we serve every day, allows us to leverage and maintain our high
quality ingredients and Telepizza's innovative products, all around the World."
Telepizza supports every franchisee with its know-how, continued training
and the solidity of its brand, acquired over three decades of operational
excellence. Telepizza also safeguards quality standards, managing the entire
process from factory to consumer.
International strategy
Telepizza's international strategy is focused on growth in markets where it
is currently operating, exploring new business opportunities, and entering new
markets, either organically, through acquisitions of local companies or via
master franchises.
Approximately 35% of Telepizza stores worldwide are owned and operated by
Telepizza, while around 65% are owned by its business partners. Currently, the
company is present in 15 countries and its international sales exceed 30% of
the total sales.
Note to Editors
Telepizza is the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world
by number of stores. Headquartered in Madrid, the Company offers a variety of
pizza and
complementary products that combine consistent flavours across countries with a
focus on local adaptation and innovation in the markets where it operates.
Telepizza operates in 15 countries with its own brand throughout Europe
(Spain, Portugal and Poland), Latin America and other geographies mostly
through master franchise agreements. As of March 2015, the company has a
network of 1,311 stores (461 own stores and 850 franchised and master
franchised stores) and employs a vertically-integrated business model
throughout seven dough production facilities.
In 2015, the Group recorded EUR491.8 million in chain sales and EUR57.7
million in EBITDA.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
https://www.facebook.com/telepizza
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Kreab - T. +34-917027170
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Francisco Calderon / fcalderon@kreab.com / M. +34-654-642-160
Luis Meseguer / lmeseguer@kreab.com
SOURCE: Telepizza
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