La PerlaがCentric Software製PLMを採用

Centric Software

2016/7/27 11:17

La PerlaがCentric Software製PLMを採用

AsiaNet 65221 (0915)

【ロスガトス(米カリフォルニア州)2016年7月26日PR Newswire=共同通信JBN】

*イタリアの有名ランジェリー・ブランドが事業拡張計画を支援する「Centric 8 PLM」を採用

ランジェリーと水着の代表的なブランドで「イタリア製」の代名詞にもなっているLa Perla(ラペルラ)がこのほど、同社の製品開発プロセスの合理化、マーケットリーダーシップ強化の目的でCentric Software(セントリックソフトウェア)を採用した。La PerlaはCentricにとってイタリアで16番目の顧客になる。

La Perlaは1954年、コルセット製作者のアダ・マゾッティ氏によって創立され、ユニークなランジェリー・コレクションとして知られているブランド。現在、同社は世界で215を超えるブティックを所有している。La Perlaの品ぞろえはランジェリーからナイトウェア、水着からアクセサリーと多岐にわたる。

La Perlaは商品開発活動の合理化によって市場に出す時間を削減するため製品ライフサイクル管理(PLM)のプロバイダーを探していた。La Perla Group最高執行責任者(COO)のミリアム・ガリオ氏は「当社の製品開発プロセスは長期にわたり、時間がかかりすぎていた」として次のように述べた。「当社はマーチャンダイジング、デザイン、そして商品開発の担当チームを連携させることでトレンドに合った製品を開発し、品ぞろえを改善する能力を向上させたいと考えていた」

La Perlaは「Centric 8 PLM」を完全なスイートとして採用する予定で、その中には業務の合理化、商品化に要する時間を減らすためのCentricモバイル・アプリも複数含まれる。「Centric 8 PLMとそのモバイル・アプリを使うことで、当社は複雑な製品開発プロセスを向上させ、製品をより早く市場に出すための柔軟性と幅広いプロセス・カバレッジを手に入れる事が可能になる」

La Perlaは特色のある製品品質を維持しつつ製品を市場に出す時間を短縮するだけでなく、高級品市場における同社の指導的な立場を強化することを狙いにしている。ガリオ氏は続けて「当社はCentricの顧客、特にランジェリー・高級品市場の顧客からの推薦に大いに感銘を受けた。Centricはこの業界に関する幅広い知識を持っており、当社の成長と収益を向上させるための戦略全般をサポートできるだろう」と述べた。

Centric Software社長兼最高経営責任者(CEO)のクリス・グローフェ氏は「La Perlaは伝統と革新を完全な形で組み合わせている。Centric 8 PLMはこのトップ・ランジェリー・ブランドが長年の市場リーダーシップをさらに拡大するための支援ができるだろう」と述べた。

▽La Perla(www.laperla.com )について

La Perlaは才能に恵まれたコルセット製作者、アダ・マゾッティ氏によって1954年に創立され、現在ではイタリアを代表するランジェリーと水着のメゾンになっている。La Perlaの世界を支える価値は職人の伝統、女性の体についての識見、革新と伝統との組み合わせ、そして強烈なイタリアのアイデンティティーである。2013年下半期、同社はPacific Global Managementによって買収された。Pacific社はシルビオ・スカーリア氏の家族持ち株会社が所有し、Elite、Women、The Societyなどのブランドで活動する世界最大のモデル・マネジメント・ネットワークを通じてファッション業界でも活発に活動していた。La Perlaは世界の重要なファッション地区の中心に居を構えたフラッグシップ・ストア、ショップ・イン・ショップ、コーナーなどのネットワークを通じて製品を販売しているが、世界の最高級デパートや専門ブティックでも販売している。同社は自分のライフスタイルをゆとりや洗練さを持って表現しようとする男女に向け、ランジェリー、ナイトウェア、水着、ラウンジウェア、アクセサリーのコレクションを提供している。

▽Centric Software, Inc.(www.centricsoftware.com/ja )について

Centric Softwareはシリコン・バレーに本社、さらに世界中の流行発信地にオフィスを構え、ファッション、小売り、フットウェア、高級品、アウトドア製品、消費者製品などの分野の最も権威あるブランドに向けて技術を構築している。同社のフラッグシップ製品である製品ライフサイクル管理(PLM)プラットフォーム「Centric 8」は大企業クラスのマーチャンダイジング計画、製品開発、購買、ビジネス計画、品質、コレクション管理などの機能を動きの速い消費者市場向けに仕立てられたものだ。Centricの中堅・中小企業向け製品は拡大版のPLMで、その中には新興企業向けの革新的な技術や主要な業界の知識などが含まれている。

Centric Softwareは小売り、ファッション、アパレル分野のPLMにおけるFrost & Sullivan Global Product Differentiation Excellence Awardを含め、多数の業界賞を受賞している。2013年と2015年にはRed HerringがCentricを「トップ100グローバル」企業リストに指名している。

Centric はCentric Softwareの登録商標である。他のすべてのブランドと製品名はそれぞれの所有者の商標かもしれない。

ソース:Centric Software

La Perla adopts Centric Software

PR65221

LOS GATOS, Calif., July 26, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--Prestigious Italian lingerie brand selects Centric 8 PLM to support business

expansion plans--

La Perla, the leading lingerie and beachwear brand synonymous with "Made in

Italy," has selected Centric Software to help streamline its product

development process and reinforce its market leadership. La Perla is Centric's

16th customer in Italy.

Founded in 1954 by corset-maker Ada Masotti, La Perla is a brand famous for its

unique lingerie collections. Today, the company has over 215 boutiques

worldwide. La Perla offers a wide array of creations that range from lingerie

to nightwear and from beachwear to accessories.

La Perla sought a PLM provider to reduce time to market by streamlining product

development activities. "Our product development process was long and time

consuming," explained Miriam Gallio, COO of La Perla Group. "We want to

leverage our ability to develop trend-right products and improve assortment

plans by connecting merchandising, design and product development teams."

La Perla will use the full Centric 8 PLM suite including Centric's mobile apps

to streamline operations and reduce time to market. "Centric 8 PLM and their

mobile apps offer flexibility and deep process coverage which will allow us to

improve our complex product development processes to bring our products to the

market faster."

Further to reducing time to market while preserving their distinctive product

quality, La Perla aims to strengthen their leading position in the luxury

industry. "We were impressed by Centric's customer references, especially in

the lingerie and luxury market. Thanks to their extensive knowledge of the

industry, Centric will support our overall strategy to drive growth and

profitability," Gallio continued.

"La Perla is the perfect combination of tradition and innovation. Centric 8 PLM

will support this top lingerie brand to expand their long-standing market

leadership," said Chris Groves, President and CEO of Centric Software.

La Perla (www.laperla.com)

Founded in 1954 by the talented corset maker Ada Masotti, La Perla is the

leading Italian lingerie and beachwear maison. Artisan heritage, knowledge of

the female body, a blend of innovation and tradition and a strong Italian

identity are the founding values of the La Perla universe. In the second half

of 2013, the company was acquired by Pacific Global Management, owned by Silvio

Scaglia's family holding and already active in the fashion industry through the

world's largest model management network, operating under the brands Elite,

Women and The Society. La Perla sells its creations through a network of

flagship stores, shop-in-shops and corners located in the heart of the most

important fashion districts, as well as being present in the best department

stores and specialized boutiques worldwide. The company offers collections of

lingerie, sleepwear, beachwear, loungewear and accessories for women and men

who aim to express their style with ease and sophistication.

Centric Software, Inc. (www.centricsoftware.com/ja)

From its headquarters in Silicon Valley and offices in trend capitals around

the world, Centric Software builds technologies for the most prestigious names

in fashion, retail, footwear, luxury, outdoor and consumer goods. Its flagship

product lifecycle management (PLM) platform, Centric 8, delivers

enterprise-class merchandise planning, product development, sourcing, business

planning, quality and collection management functionality tailored for

fast-moving consumer industries. Centric SMB packages extended PLM including

innovative technology and key industry learnings tailored for emerging

businesses.

Centric Software has received multiple industry awards, including the Frost &

Sullivan Global Product Differentiation Excellence Award in Retail, Fashion and

Apparel PLM. Red Herring named Centric to its Top 100 Global list in 2013 and

2015.

Centric is a registered trademark of Centric Software. All other brands and

product names may be trademarks of their respective owners.

SOURCE: Centric Software

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中