Aberjeの国際ニュースレター第3号はブラジルの危機を反映
Aberjeの国際ニュースレター第3号はブラジルの危機を反映
AsiaNet 65206
【サンパウロ2016年7月27日PRNewswire=共同通信JBN】Aberje(Brazilian Association for Business Communication)は7月にBRpr第3号を発行した。このニュースレターは国際社会との対話におけるブラジル広報分野の成果を示す協会のイニシアチブである。
第3号はブラジルに関する2本の記事を掲載している。サンパウロ大学(USP)教授でもあるパウロ・ナサルAberje会長の署名記事はブラジルの危機とそれを克服するためのコミュニケーターの役割について述べている。GEの広報責任者セルジ・ジャコモ氏は2016年リオデジャネイロ五輪大会とその遺産、インスピレーションに関して論評した。
TAM航空とLAN航空の合併で発足したブランドのLATAM航空を論じた記事もある。同社の広報努力は大変なものだった。ボトランチン・セメント、ピレリ、ボルボの宣伝活動も取り上げられた。最後に、ニュースレターはGlobal Alliance for PRの役員会にブラジル人が任命されたことと、Aberjeとシラキュース大学の10年間の提携に関してコメントした。
▽Aberjeについて
Aberje(Brazilian Association for Business Communication)は広報に関する知識と実務の制作と普及の主要な全国的レファレンスセンターである。Aberjeは1967年10月8日に創設され、企業や機関の広報の改善とコミュニケーターの役割重視の浸透を主目的とする専門的・科学的非営利組織である。その活動の柱は主張、内容、教育、キャリアである。
企業広報と組織活動を展開し、またはこの目標に直接的、間接的に貢献する500以上の企業と専門家が会員となっている。Aberjeの活動はブラジルの国境に縛られず、米国、カナダ、英国、フランス、スペイン、ポルトガル、ドイツ、イタリア、インド、メキシコ、アルゼンチン、チリ、コロンビア、ペルーのような国々との関係や交流プロジェクトを持ち、ブラジル企業広報シンクタンクと自らを位置付けている。
BRprニュースレター受信の登録は次へ: http://aberje.siteprofissional.com/optinbrpr.asp
▽問い合わせ先
Tato Carbonaro
Public Affairs and International Relations
+55-11-5627-9090
tatocarbonaro@aberje.com.br
ソース:Aberje
Third Edition of the International Newsletter from Aberje Reflects on the Country's Crisis
PR65206
SAO PAULO, July 27, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Aberje -- Brazilian Association for Business Communication launches the
third edition of BRpr in July. The newsletter is an association initiative to
show the good practices used in the Communications area in Brazil in dialogue
with the international community.
Edition number 3 has two articles that reflect on Brazil. One, signed by
Paulo Nassar, President of Aberje and a professor at USP (University of Sao
Paulo), talks about the crisis in the country and the role of communicators in
overcoming it. Serge Giacomo, Director of Communications at GE, comments on the
Rio Olympic Games 2016, their legacy and inspiration.
One article discusses LATAM, a brand created by the merger of TAM and LAN
airlines, whose communications effort was immense. Campaigns by Votorantim
Cimentos, Pirelli and Volvo are also highlighted in this edition. Finally, the
newsletter comments on the naming of a Brazilian as a new member of the board
of Global Alliance for PR, and on Aberje's 10-year partnership with Syracuse
University.
About Aberje --
Aberje -- Brazilian Association for Business Communication is the principal
reference in the production and distribution of Communication and Relationship
knowledge and practices. Founded on October 8, 1967, Aberje is a non-profit
professional and scientific organization whose main objective is to improve
communication at companies and institutions, and to instill respect for the
role of the communicator. Its pillars of activity are Advocacy, Content,
Education and Career.
The entity has more than 500 members (companies and professionals) who
perform Corporate Communication and Organizational activities, or who
contribute directly or indirectly to that end. Aberje's activities are not
restricted by Brazilian borders, as it has relationship and interchange
projects with countries that include the United States, Canada, the United
Kingdom, France, Spain, Portugal, Germany, Italy, India, Mexico, Argentina,
Chile, Colombia and Peru, and it is positioning itself as the Brazilian
Business Communication Think Tank.
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SOURCE: Aberje
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