Lyoness がMotoGPの新パートナーに

Lyoness Europe AG

2016/8/2 13:12

Lyoness がMotoGPの新パートナーに

AsiaNet 65287(0947)

【グラーツ(オーストリア)2016年8月1日PR Newswire=共同通信JBN】Lyonessとドルナスポーツ(Dorna Sports)は1日、MotoGP(ロードレース世界選手権)シリーズで提携すると発表した。Lyonessは2016年にシュピールベルク(オーストラリア)、ブルノ(チェコ)、アラゴン(スペイン)でのMotoGPでスポンサーを務める。

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160801/394429

Lyonessのロゴは各レースコースの1コーナーに表示される。ドルナスポーツはこのイベント期間中、世界的に成功を納めているLyonessのショッピングコミュニティーにおけるすべての重要な活動に参加する。その結果、Lyonessはグランプリのファンと直接コミュニケーションが取れるようになり、彼らにLyonessショッピングワールドの利点をより良く説明できる。

Lyonessのヒューバート・フライドル最高経営責任者(CEO)は「ドルナスポーツとの提携を大変喜んでいる。MotoGPとの協力は人気スポーツの世界にわれわれを組み入れるという当社の戦略に直接関わるものであり、当社にとって大きな里程標だ」と語った。

ドルナスポーツの商業分門マネジングディレクターであるパウ・セラカンタ氏は「Lyonessとの合意に大変満足している。当社の目標はこの提携にMotoGPの他のパートナーも参加するようにすることだ。提携による可能性は非常に大きく数限りない」と述べた。

▽ドルナスポーツ(Dorna Sports)について

Doruna Sports S.I.は1988年に創業し、国際的スポーツ管理、マーケティング、メディアに特化している。本社はマドリードでバルセロナ、ローマ、東京に支店があり、MotoGPのマーケティングとテレビ放映権を占有している。ドルナスポーツの最も重要な市場はスペインと日本である。

http://www.dorna.com

▽Lyonessについて

Lyoness Groupは2つの事業分野のブランドに分かれる。Lyonessブランドはショッピングコミュニティーとロイヤルティープログラムが含まれる。それらが対象とするグループはLyoness(キャッシュバック)で買い物をして節約する消費者と、国際的なマルチセクターのロイヤルティープログラムを使用したいと望む加入店舗である。もう一つのLyconetブランドは自分のショッピングネットワークを構築したいと望む独立系の起業家を対象としている。Lyonessグループは現在すべての大陸の47か国で活動している。世界の約7万の加入店舗で600万人のメンバーがLyonessの加入特典を享受している。詳細はhttp://www.lyoness.com を参照。

▽問い合わせ先

Silvia Kelemen Weihs

Head of Public Relations

Lyoness Group AG

Tel.: +43(0)664-85-55-241

Email: silvia.kelemen@lyoness.ag

ソース:Lyoness Europe AG

Lyoness is Now a New Partner of MotoGP

PR65287

GRAZ, Austria, Aug. 1, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Lyoness and Dorna Sports are pleased to announce their partnership within

the course of the MotoGP series. In 2016 Lyoness will act as a sponsor for the

MotoGP races in Spielberg (AUT), Bruenn (CZ) and Aragon (SPA).

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160801/394429 )

    The Lyoness logo will be displayed at one turn in each racing track.

Furthermore, Dorna Sports will incorporate the globally successful Shopping

Community in all important activities during the events. As a result, Lyoness

will be in direct communication with the fans and can therefore better explain

to them the benefits of the Lyoness Shopping World.

    Hubert Freidl, Lyoness CEO, declared: "We are extremely happy with the

collaboration with Dorna Sports. The cooperation with MotoGP is another

milestone for our company, as it directly corresponds to our strategy of

incorporating ourselves into the world of popular sports."

    Pau Serracanta, Managing Director, Commercial Area at Dorna Sports,

commented: "I am very satisfied with the agreement which we have reached with

Lyoness. Our goal is to also involve our other partners in MotoGP into this

cooperation. The possibilities offered are vast and numerous."

    About Dorna Sports:

    Dorna Sports S.L., which was founded in 1988, specializes on international

sport management, marketing and media. The company, whose headquarters are in

Madrid and who also have branches in Barcelona, Rome and Tokyo, have the

exclusive marketing and TV rights for the MotoGP. The most important markets

for Dorna Sports are Spain and Japan.

    http://www.dorna.com

    About Lyoness:

    The Lyoness Group is dividing its two business areas into two brands: The

Lyoness brand includes the Shopping Community and the Loyalty Programme. Their

target groups are consumers who save money by shopping with Lyoness (Cashback)

and Loyalty Merchants who want to use an international multi-sector Loyalty

Programme. The Lyconet brand is geared towards independent entrepreneurs who

wish to build their own Shopping Network. The Lyoness Group is currently active

in 47 countries on all continents. 6 million Members take advantage of the

Lyoness Benefits at approximately 70,000 Loyalty Merchants worldwide. More at

http://www.lyoness.com.

     

    Contact:

    Silvia Kelemen Weihs

    Head of Public Relations

    Lyoness Group AG     

    Tel.: +43(0)664-85-55-241

    Email: silvia.kelemen@lyoness.ag

     

SOURCE: Lyoness Europe AG

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