ポーランド系米国人会議がポーランドで初開催される

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ポーランド系米国人会議がポーランドで初開催される

AsiaNet 65294(0951)

【ジェシュフ(ポーランド)、ロンドン、香港2016年8月2日PR Newswire=共同通信JBN】世界で急成長するデジタルマーケットプレースG2A.COMは米国以外で初めて開催されたフォーラムPoloniiAmerykanskiej(ポーランド系米国人会議)で中心的な役割を果たした。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160731/394393

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G2A.COMのバルトス・スカルチェク共同創設者兼最高経営責任者(CEO)は2日、同社を代表してポーランドのジェシュフにあるCongress Exhibition Centreで開催された会議に出席、つつましやかにスタートして賞を受ける国際ブランドに育った社歴を詳述するとともに、G2Aの目標、将来計画、さらなる成長、パートナーおよび開発者との協力に常に「門戸を開いている」ポリシーを紹介、参加者はG2Aの社歴に感銘を受けた。

米国トップ企業の政策立案者は、G2A(https://g2a.co/presentation/#partners )と現在協力する超一流の世界ブランドや、G2A Marketplace(http://www.g2a.com )で月間100万以上のトランザクションがあることについて説明を受けた。5年間で一握りの雇員から31カ国で640人以上のプロフェッショナルを雇用する企業に変貌したG2Aの社歴にも強い関心が示された。

ポーランド系米国人フォーラムがポーランドでのイベントに参加するのは今回が初めて。会議にはPolish-American Contractor Builders AssociationとPolish-American Chamber of Commerceも参加した。G2Aは3Dプリンティング・ソリューションのG2A 3D+に加え、スリル満点のローラーコースター体験、射撃練習場、映画、水中世界を盛り込んだバーチャルリアリティー・プロジェクトであるG2A Land(https://land.g2a.com )を紹介した。この体験はOculus Glassesを装着すると3Dインパクトが高まる。

イベントの最終段階となる公開討論パネル「How to make Poles leaders in the digital revolution(デジタル革命のポーランド人リーダーの育成方法)」で、バルトス・スカルチェクCEOは「近い将来、特にデジタル化の観点からみると、今後5年か10年に何が起きるか予測することは不可能である。これは、インターネットが急激かつ飛躍的に拡大しているからである。われわれが唯一できるのは偏見を持たずに、テクノロジーと対話し、それを取り込み、試すことである」と語った。

同CEOはさらに「G2Aはポーランド系米国人会議が、特に人々のつながりに関して大きな可能性を秘めていると考える。われわれが6年前にスタートした際、自らの進路を切り開かなければならなかった。現在、世界的事業を立ち上げたいと考えるポーランド人にとって、それが米国であろうが、その他の国であろうが、ポーランド人コミュニティーが存在するところには素晴らしい援助と支援の源泉がある」と語った。

サビナ・クリメク在ニューヨーク・ポーランド共和国総領事はデジタルゲーミング・マーケットプレースの規模と人気を強調し「ビデオゲームのWitcherはポーランドの対米輸出の5%を占める」と付け加えた。

G2Aのポーランド米国イニシアチブへの関与は拡大しており、米航空宇宙局(NASA)スポンサーの教育ロボット・プログラムであるBotBall(http://www.botball.org )でトップ10に入った地元ポトカルパチェのポーランド学校Franciszek Leja State Schoolの若き科学者の成功など、若者にも拡大している。G2A.COM(https://www.g2a.co )がスポンサーとなり支援したグロジスコグルネ(ポーランド)の才能あるチームはOutstandingEngineeringとOutstanding Robot Collaboration/Synchronisationの2部門で評価された。

このコンペの最終ステージは米国のフロリダで開催されたが、チームにとって最大の問題の1つは米国までの旅費の資金繰りだった。G2Aはこのことを考慮に入れ、このイニシアチブをサポートする機会をとらえた。バルトス・スカルチェクCEOは「金銭問題が目標達成を妨げてはならない」と語った。

G2A.COMは世界で急成長するデジタルゲーミング・マーケットプレースであり、多数の受賞歴がある国際企業で、2016年現在7つの国際賞を受賞している。

http://www.gbeawards.com http://www.stevieawards.com http://f-x-a.co.uk

▽問い合わせ先

Jacqueline Purcell

jpurcell@g2a.com

ソース:G2A.com

First Polish-American Congress Held in Poland

PR65294

RZESZOW, Poland, LONDON and HONG KONG, Aug. 2 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    G2A.COM the world's fastest growing digital marketplace, has played a key

role in the first Forum Polonii Amerykanskiej (Polish-American Congress)

convened outside of the United States.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160731/394393 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160731/394394 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160731/394395 )

    Bartosz Skwarczek, the CEO and co-founder of G2A.COM, represented the

company at the Congress Exhibition Centre in Rzeszow, Poland, on Tuesday and

impressed the participants with the G2A story, detailing the company's journey

from humble beginnings to becoming an award-winning international brand, as

well as outlining G2A's goals, plans for the future, opportunities for further

development, and the company's policy to always have an "open door" for

collaboration with partners and developers.

    Top US business decision-makers learned about the top worldwide brands that

work with G2A [https://g2a.co/presentation/#partners ] today and that over a

million transactions are made on the G2A Marketplace [http://www.g2a.com ]

every month. There was also keen interest in the story of the company which in

five years has transformed from just a handful of employees to one which now

employs over 640 professionals from 31 countries.

    This is the first time that the Polish-American Forum has taken part in

this event in Poland. Participants of the congress included the Polish-American

Contractor Builders Association and the Polish-American Chamber of Commerce.

G2A presented their 3D printing solution G2A 3D+ and their Virtual Reality

project called G2A Land [https://land.g2a.com ] which features a thrilling

roller coaster experience, shooting range, cinema and an underwater world. The

experience is enhanced through wearing the Oculus Glasses for a 3D impact.

    The final part of the event - the Open Discussion Panel: "How to make Poles

leaders in the digital revolution". CEO, Bartosz Skwarczek, stated: "If we

consider the near future, especially through the perspective of digitalization,

we are not able to foresee what will happen in the next five or 10 years. This

is because the internet is expanding rapidly and exponentially. The only thing

we can do is to open our minds and interact with technology, embrace it and try

it out."

    "G2A sees great potential in the Polish-American Congress, especially

concerning its reach to people. When we started six years ago, we had to carve

our own path. Now there is an amazing source of help and support for Polish

people who want to start a global business, whether in the US, or any other

country where there is a Polish community present."

    Emphasising the size and popularity of the digital gaming marketplace, The

Consulate General of the Republic of Poland in New York - Ms Sabina Klimek

added: "The video game, The Witcher makes up five percent of Polish exports to

the US."

    G2A's involvement with Polish-American initiatives is expansive and

includes youth, with the success of young scientists from a local

Subcarpathian, Polish school - Franciszek Leja State School- who came in the

top ten in an edition of "BotBall [http://www.botball.org ]" - an educational

robotics program sponsored by NASA [https://www.nasa.gov ]. This talented team

from Grodzisko Gorne (Poland), sponsored and supported by G2A.COM

[https://www.g2a.co ], were recognised in two categories: Outstanding

Engineering and Outstanding Robot Collaboration/Synchronisation.

    The final stage of the competition took place in Florida, US, and one of

the biggest challenges for them was to fund the costs of traveling to the US.

With this in mind, G2A seized the opportunity to support the initiative, as

Bartosz Skwarczek said, "Money should never stand in the way of achieving

goals".

    G2A.COM is the world's fastest growing digital gaming marketplace and a

multi-award winning international company, scooping seven international awards

so far in 2016.

    http://www.gbeawards.com http://www.stevieawards.com http://f-x-a.co.uk

    Contact info: Jacqueline Purcell, jpurcell@g2a.com

SOURCE: G2A.com

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