Stadium Goods、Tmall Globalと独占提携して中国へ進出

Stadium Goods

2016/8/5 10:06

Stadium Goods、Tmall Globalと独占提携して中国へ進出

AsiaNet 65309 (0956)

【ニューヨーク2016年8月5日PR Newswire=共同通信JBN】

*この夏アリババグループのTmall Globalにユニークなネットストアがオープン

Stadium Goodsはこの夏、爆発的に広がる中国のマーケットプレース(に進出する。アリババグループ(Alibaba Group)のB2C(企業と消費者の取引)サイトであるTmall.com(天猫Tmall)の国際版、Tmall Global(天猫国際)とStadium Goodsが独占提携することで、海外の小売業者は急拡大する中国のインターネットショッピング市場に効率良く参入できる。アリババのエコシステムの比類ないスケールとリーチをいかし、Stadium Goodsは洗練された中国の消費者に数十万の超人気スニーカーを届ける。

Tmall Globalとの提携の結果、Stadium Goodsはアリババの数億人の消費者に直接働き掛け、手に入れにくい純正ブランドのスニーカーを中国の豊かなスニーカー愛好者に提供できるようになる。Stadium Goodsでの売り手にとってこの提携は、Stadium Goodsのeコマース(電子商取引)サイト、ニューヨーク・ソーホーの旗艦小売店、さらにはTmall Globalのマーケットプレースへと世界的な販売網を広げてスニーカー製品の露出度を高め、収益機会になることを意味する。

Stadium Goodsの共同創業者で最高経営責任者(CEO)のジョン・マクペーターズ氏は「スニーカー・マーケットプレースのリーダー企業としてのわが社は、中国の最も優れた売買取扱先と提携できたことを非常に喜んでいる。Tmall GlobalとStadium Goodsは共に、中国全土のスニーカー愛好者に最もプレミアムな水準の顧客体験と、中国の消費者に本物を届けると信じる」と述べた。

Stadium Goodsは2015年秋、新世代の個人向け小売りの先駆けとなるhttp://www.stadiumgoods.com/ を発表し、世界のスニーカー愛好者に対して、超人気のシューズやアパレル製品、ライフスタイルグッズを売買する上等で斬新な顧客サービス重視のアプローチを提供している。。数十ドル規模の大規模なスニーカー再販業界に最上の顧客サービスをもたらしたStadium Goodsは、共同創業者のジョン・マクペーターズ氏とジェド・スティラー氏のアイデアのたまもの。2人はeコマースとベンチャーキャピタル、ホスピタリティーの経歴を基に、売り手と買い手の双方に完ぺきなインターネット・マーケットプレースだけでなく、マンハッタンの賑やかなショッピング街に実店舗を誕生させた。Stadium Goodsは今日までに最も人気のあるスニーカー1万5000種類以上を取り扱っている。

Stadium GoodsがTmall Globalの中国マーケットプレースと提携したことは、Stadium Goodsのブランド国際展開と、スニーカー消費者の仲間たちに対する意欲の表れである。顧客サービスはStadium Goodsのブランド使命では依然として不可欠な部分であり、Stadium Goodsは今後も消費者のために最高のリテール技術に磨きをかけ、市場に届けていく。詳細は以下を参照

デスクトップ: https://stadiumgoods.tmall.hk

モバイル: https://stadiumgoods.m.tmall.com

ソース:Stadium Goods

▽問い合わせ先

Deb Lee, media@stadiumgoods.com

Stadium Goods Expands to China With Exclusive Tmall Global Partnership

PR65309

NEW YORK, Aug. 5, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- UNIQUE STOREFRONT LAUNCHES THIS SUMMER ON ALIBABA GROUP'S TMALL GLOBAL

PLATFORM

This summer, STADIUM GOODS will expand into the exploding Chinese marketplace

through an exclusive partnership with Tmall Global, an extension of Alibaba

Group's B2C Tmall.com business, which enables overseas merchants to effectively

enter China's rapidly growing online retail market. Leveraging the unparalleled

scale and reach of Alibaba's ecosystem, Stadium Goods will bring its hundreds

of thousands of the most coveted sneakers to the increasingly sophisticated

Chinese consumer.

As a result of the partnership with Tmall Global, Stadium Goods will now be

able to bring the brand's hard-to-find and authenticated sneakers to the

affluent sneaker aficionados in China, while benefiting from direct access to

Alibaba's hundreds of millions of consumers. For sellers at Stadium Goods, this

partnership signifies increased visibility to the sneakers they're selling and

an opportunity for their sneakers to live on Stadium Goods' e-commerce website,

its flagship Soho retail store in NYC, as well as Tmall Global's

marketplace - expanding the reach of their sneakers globally.

"As a leader in the sneaker marketplace, we're excited to be partnering with

China's most premier destination for selling and buying. We believe together,

Tmall Global and Stadium Goods will offer sneaker enthusiasts throughout China

the most premium level of customer experience and authenticity for the Chinese

consumer," says John McPheters, Stadium Goods Co-Founder and CEO.

In Fall 2015, Stadium Goods ushered in the next generation of consumer retail

with the unveiling of http://www.stadiumgoods.com/, offering sneaker

enthusiasts around the world the most premium, innovative and customer

service-focused approach to buying and selling highly coveted footwear, apparel

and lifestyle goods. Providing an unmatched level of customer service to the

massive billion-dollar sneaker resale industry, Stadium Goods is the brainchild

of co-founders John McPheters and Jed Stiller, who pulled from their

e-commerce, venture capital and hospitality backgrounds to bring both buyers

and sellers an impeccable online marketplace as well as a brick and mortar shop

in the hotbed of Manhattan's retail scene. To date Stadium Goods is home to

well over 15,000 pairs of the most highly desired sneakers.

Stadium Goods partnership with Tmall Global's China marketplace marks the

global expansion of the brand and the continuing commitment by Stadium Goods to

the international community of sneaker consumers. Customer service remains to

be an integral part of the brands mission and Stadium Goods will continue to

innovate and bring the market the best in retail technology for their

consumers.  Please visit the sites below for more information:

Desktop: https://stadiumgoods.tmall.hk

Mobile: https://stadiumgoods.m.tmall.com

SOURCE: Stadium Goods

CONTACT: Deb Lee, media@stadiumgoods.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中