コンカーが中国でDidi Chuxingと提携し、出張・経費体験を簡略化

コンカー(Concur)

2016/8/9 15:06

コンカーが中国でDidi Chuxingと提携し、出張・経費体験を簡略化

AsiaNet 65342(0979)

【香港2016年8月9日PR Newswire=共同通信JBN】総合的な出張・経費管理ソリューションで世界をリードするコンカー(Concur、http://www.concur.com/?pid=pr&cid=20170 )は9日、世界最大のモバイル交通プラットフォームDidi Chuxing(滴滴出行)と新たに提携し、中国における経費管理プロセスをさらに簡略化すると発表した。Didi Chuxingを使用して乗車を希望するコンカー・ユーザーは、1回だけのクリックによって乗車の取引をコンカー・アカウントにリンクし、シームレスな体験を作り出すことができる。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160808/396238

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151103/283657LOGO

今回の統合によって、Didi Chuxingユーザーはコンカーとアカウントを容易に接続し、出張のタイプを選択し、乗車の予約を開始できる。出張者が目的地に到着すれば、電子領収書がリンクしたコンカー・アカウントに自動送信されるので、出張者は乗車経費を直接管理し、出張精算を請求することが可能となる。

コンカーのグローバル・ディストリビューション担当プレジデントであるマイク・エバーハード氏は「中国はコンカーのビジネス旅行者による経費で世界第3位の市場であり、この経費に寄与しているDidi Chuxing利用が大幅に増加すると考えている。今回の統合は、Didiで乗車を予約する多数のコンカー・ユーザーの経費報告プロセスを簡略化するだけでなく、出張の手配者および管理者が簡単に雇員の経費を管理することを支援する」と語った。

Didi Chuxingの副社長兼エンタープライズ・ビジネス部門ゼネラルマネジャーであるデレク・デュウ氏は「Didi Chuxing Enterpriseは中国でシステマティックかつデータドリブンな乗車利用および管理サービスを提供しており、コンカーは企業の出張・経費管理のリーダーである。今回の提携によって、Didi Chuxingの便利で効率的な交通ソリューションの認識が国際的に高まり、コンカー・ユーザーの出張体験が向上する」と語った。

Didi Chuxingは現在、Concur App Center(https://www.concur.com/en-us/app-center/listing/576c6598c144f515002e4fea/didi/?pid=pr&cid=20170 )で利用できる。

▽コンカー(Concur)について

SAP企業のコンカーは、世界が機能すべき方法をイメージし、出張・経費の管理を容易にするクラウドベース・サービスを提供する。コンカーはデータ、アプリケーション、人々をつなぐことによって、苦労を伴わない体験に加え、いつでもどこでも発生した出費に対する完全な透明性を提供する。コンカーのサービスは個別の雇員の好みに適応し、小規模から大規模までの企業のニーズを満たすように調整する。このため、企業は業務にとって最も重要なことに注力することが可能となる。コンカーに関する詳細はウェブサイトwww.concur.com 、またはConcur Newsroom(https://www.concur.com/newsroom/?pid=pr&cid=20170 )を参照。

▽Didi Chuxingについて

Didi Chuxingは世界最大の総合的なワンストップ・モバイル交通プラットフォームである。中国の400以上の都市で3億人近いユーザーに対し、タクシー利用、民間車両利用、Hitch(社会的ライドシェア)、Chauffeur、Didi Bus、Didi Test Drive、Didi Enterprise Solutionsを含む幅広いテクノロジーベースの移動の選択肢を提供している。2016年第2四半期では、Didiのプラットフォームの利用は1日当たり1600万件になっている。2015年にDidiのプラットフォームを利用した乗車は14億3000万件に上り、タオバオ(Taobao)に次いで世界で2番目のオンライン取引プラットフォームになった。

シェアリング経済イニシアチブの実践企業であるDidiは、コミュニティーおよびパートナーと協力し、ビッグデータ・ドリブンのディープラーニング・アルゴリズムを利用して中国の交通および環境問題を解決することにコミットしている。絶えずユーザー体験を向上させ、社会的価値を創造することによって、効率的で協調的かつ持続可能な交通エコシステムの構築に努めている。Didiは2016年MITテクノロジーレビューで「Worlds Smartest 50 Companies(世界で最も革新的な50社)」に選ばれ、2015年にはダボス国際会議の「世界の成長企業」に挙げられた。

▽問い合わせ先

Sarah Chan

+852 39758626

sarah.chan@concur.com

ソース:Concur

Concur Partners with Didi Chuxing in China to Simplify Global Travel and Expense Experience

PR65342

HONG KONG, Aug. 9, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Concur (http://www.concur.com/?pid=pr&cid=20170 ), the world's leading provider

of integrated travel and expense management solutions, today announced a new

partnership with Didi Chuxing, the world's largest mobile transportation

platform, to further simplify the expense management process in China. Concur

users who request a ride using Didi Chuxing can now link ride transactions to

their Concur account with just a click, creating a seamless experience.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160808/396238   

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151103/283657LOGO

With this integration, Didi Chuxing users can simply connect their account with

Concur, select their trip type and begin booking rides. Once travelers arrive

at their destination, an e-receipt will be automatically sent to the linked

Concur account, where they can directly manage ride expenses and submit for

reimbursements.

"China is the third largest international market when it comes to Concur

business traveler spend, and we're seeing a dramatic increase in Didi Chuxing

usage which is contributing to that spend," said Mike Eberhard, president of

global distribution at Concur. "This integration not only simplifies the

expense reporting process for the growing number of Concur users booking rides

with Didi, but also helps travel managers and administrators effortlessly keep

track of employee spend."

"Didi Chuxing Enterprise has a systematic and data-driven ride hailing and

management service in China, while Concur is the leader in enterprise travel

and expenses management. This partnership will increase the international

recognition of Didi Chuxing's convenient and efficient transportation solutions

and enhance Concur users' travel experience," said Mr. Derek Du, vice president

and general manager of enterprise business unit at Didi Chuxing.

Didi Chuxing is currently available (

https://www.concur.com/en-us/app-center/listing/576c6598c144f515002e4fea/didi/?pid=pr&cid=20170

) in the Concur App Center.   

About Concur

Concur, an SAP company, imagines the way the world should work, offering

cloud-based services that make it simple to manage travel and expenses. By

connecting data, applications and people, Concur delivers an effortless

experience and total transparency into spending wherever and whenever it

happens. Concur services adapt to individual employee preferences and scale to

meet the needs of companies from small to large, so they can focus on what

matters most for their businesses. Learn more at www.concur.com or the Concur

Newsroom (https://www.concur.com/newsroom/?pid=pr&cid=20170 ).

About Didi Chuxing

Didi Chuxing is the world's largest comprehensive one-stop mobile

transportation platform. The company offers the full range of mobile tech-based

mobility options for close to 300 million users across over 400 Chinese cities,

including taxi hailing, private car hailing, Hitch (social ride-sharing),

Chauffeur, DiDi Bus, DiDi Test Drive, and DiDi Enterprise Solutions. As many as

16 million rides are completed on Didi's platform on a daily basis in Q2 2016.

A total of 1.43 billion rides were completed on DiDi's platform in 2015, making

DiDi the world's second largest online transaction platform next only to

Taobao.

As a practitioner in the sharing economy initiative, DiDi is committed to work

with communities and partners to solve China's transportation and environmental

challenges using big data-driven deep-learning algorithms that optimize

resources allocation. By continuously improving the user experience and

creating social values, we strive to build an efficient, collaborative, and

sustainable transportation ecosystem. DiDi was named one of the Worlds Smartest

50 Companies by MIT Technology Review in 2016, and a Davos Global Growth

Company in 2015.

Sarah Chan

+852 39758626

sarah.chan@concur.com

SOURCE: Concur  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中