MP-05ラ・フェラーリ サファイア、FXX Kへの賛辞

Hublot SA

2016/9/9 11:25

MP-05ラ・フェラーリ サファイア、FXX Kへの賛辞

AsiaNet 65661

ニヨン(スイス)、2016年9月8日/PRニュースワイヤー/ --

ウブロ(Hublot)が、「MP-05ラ・フェラーリ サファイア」のアニメーション映像を初披露

記録的なパワーリザーブ、真に卓越した腕時計とユニークなスーパーカー。デジタル・ドメインの新たなヒット作。

天使の街の愛称で親しまれるロサンゼルス。エース美術館(Ace Museum)にて、ウブロ初のアニメーション映像のワールドプレミアが開催されました。アクション映画と視覚効果の世界的トップであるデジタル・ドメインによって制作された共同作品です。

1200 HPハイブリッド・スーパーカーのFXX Kと世界最長の約50日間というパワーリザーブを誇るスーパーウォッチが登場します。

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404842 )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404843 )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404844 )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404845 )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404852 )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404853 )

     (写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404854 )

「真の一番。FXX Kスーパーカーにインスピレーションを得て、腕時計とムーブメントの製造の最高で最新の技術をもたらした『ラ・フェラーリ』 サファイアは、今、最も有名なアニメーションフィルムスタジオ、デジタル・ドメインがもたらした革命と融合しました。この腕時計の機能の一つ一つ、すべてのディテールは私の心に刻まれているので、この映像に再現されており、かつて感じたことのない大きな感動を覚えました。まるで自分がこの腕時計、この車であるように感じます。私はスピード、技術、発明、記録、そのものです!」

                                                                                              ウブロCEO、リカルド・グアダルーペ

FXX Kへの敬意を表したラ・フェラーリの映像をお披露目する場所として完璧な場所。シネマシティを象徴する伝説のシンボルであるハリウッドサインを見上げる、ユニークで未来的な装飾のエース博物館の屋根は、ウブロのマジックを楽しむドライブインシアターに変身しました。ウブロはフェラーリとパートナーシップを結んだ初めての映像をお披露目しました。真のデジタル革命です。ハリウッドのトップヒット作と同等の特殊効果を使い、スーパーカーのフェラーリFXX KとスーパーウォッチのMP-05「ラフェラーリ」・サファイアが登場し、世界的リーダーとしてのウブロを象徴するワールドプレミアです。デジタル・ドメインの高い技術のおかげで、ウブロの歴史的記録(パワーリザーブ50日)が今や映画の中で不滅のものとなりました。

映像のすべては実際のドライバーがハンドルを握ってアニメーション化し、車の技術的特徴は可能な限りリアルな運転体験を提供するよう製作されています。コンピューター映像の世界では、実体験と臨場感を提供することを念頭に置いています。この映像は、デジタル・ドメインがFXX Kのエンジンを基にして、ハリウッドのアクション映画スタイルでサウンドトラックを作った、オーディオビジュアル体験なのです。

このアニメーション映像は、HUB9005.H1.PN.1ムーブメントとサファイアケースのユニークなデザインを説明しています。7個のサファイアブロックを加工し、600時間以上かけて精密な3D 技術で作った未来的な3Dのデザインは、腕につけても超軽量の53.5グラムです。そのユニークなムーブメントは、超軽量カーボンの部品でできています。驚異的な50日間のパワーリザーブと、637個のパーツから構成されるムーブメントと共に回転するように時計の中央に背骨のように配された11個の香箱があります。眠りを誘うような静かな動き、実に優れた腕時計です。大型スクリーンでは、MP-05「ラフェラーリ」・サファイアが圧倒的なインパクトで存在感を示します。

映像へのリンク: https://youtu.be/sXXeLbWiTE0

メイキング映像へのリンク: https://youtu.be/YxFPYjOzNwY

プレスリリースのダウンロード: http://j.mp/2c3mz2G

国際報道関係: Annabelle Galley、a.galley@hublot.ch、電話: +41(0)22-990-9000

ソース: Hublot SA

(日本語リリース:クライアント提供)

MP-05 LaFerrari Sapphire - A Tribute to the FXX K

PR65661

NYON, Switzerland, Sep. 8 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       Hublot takes it to another level by presenting the first ever animated

movie for the MP-05 LaFerrari Sapphire

          A record-breaking power reserve, a truly outstanding watch and a

unique supercar - these are the stars of Digital Domain's new blockbuster

    In the City of Angels, on the roof of the Ace Museum - a world premiere -

the first animated film from Hublot, a joint production created by Digital

Domain, world leaders in action movies and visual effects. On the bill is a

1200 HP hybrid supercar, the FXX K, and a superwatch with a 50-day power

reserve. A world record for Hublot.

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404842 )

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404843 )

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404844 )

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404845 )

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404852 )

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404853 )

         (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160907/404854 )

    "A first among firsts. 'LaFerrari' Sapphire brings together the best and

most cutting-edge technology - in the construction of the watch and its

movement, the FXX K supercar that provided its inspiration, and now in the

digital revolution provided by the best and most famous animated film studio,

Digital Domain. So I know this watch by heart, every feature, every detail, the

film literally plunged me into sensations that I have never felt before. I feel

as if I am this watch, this car; I am speed, technology, invention, the

record!" -Ricardo Guadalupe, CEO of Hublot

    Watched over by the Hollywood sign, the mythical symbol that embodies the

magic of the world's movie capital, the roof of the Ace Museum with its unique,

futuristic decor has been turned into a drive-in cinema where the Hublot magic

can once again unfold. A real digital revolution. Hublot is presenting its

first animated film. A world premiere that presents Hublot as world leaders,

with special effects that are worthy of Hollywood's top blockbusters, and

starring a supercar, the Ferrari FXX K, and a superwatch, the MP-05 "LaFerrari"

Sapphire. Thanks to the virtuosity of Digital Domain, its historic record

(power reserve of 50 days) has now been immortalised on film.

    All the images have been animated by a real-life driver at the steering

wheel, and the technical features of the car have been configured to provide

the most realistic driving experience possible. In a world of

computer-generated images, the idea is to offer a real experience and realistic

sensations. It is an audio-visual experience, as Digital Domain have created a

soundtrack in Hollywood action-movie style, based on the FXX K's engine.

    This animated film tells the story of the HUB9005.H1.PN.1 movement, and the

unique design of its sapphire case. A futuristic, 3D design machined from 7

blocks of sapphire, involving more than 600 hours' work and precise 3D

workmanship to produce an ultra-light 53.5 grams on the wrist. Its unique

movement comprises ultra-lightweight carbon components. It has a

record-breaking power reserve of 50 days, and 11 series-coupled barrels set in

a spine formation that dominate the centre of the watch and keep the movement

turning with its 637 components, a record number. A hypnotic movement, a truly

outstanding watch. On the big screen, the MP-05 "LaFerrari" Sapphire is almost

overwhelming in its visual impact.

    Link to the movie: https://youtu.be/sXXeLbWiTE0

    Link to the making of: https://youtu.be/YxFPYjOzNwY

    Link to download the press release: http://j.mp/2c3mz2G

    International Press Relations: Annabelle Galley, a.galley@hublot.ch, T:

+41(0) 22-990-9000

SOURCE: Hublot SA

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中