China Golf Show 2017は上海開催に変更

Reed Guanghe Exhibitions

China Golf Show 2017は上海開催に変更

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【上海(中国)2016年9月22日PR Newswire=共同通信JBN】

Reed Guanghe ExhibitionsとChina Golf Association(CGA)が米PGAとの協力の下で主催する全国規模のゴルフ業界イベントであるThe China Golf-PGA Merchandise Show(CGS)は開場を現在の北京から上海に移すことになった。2017年のイベントは3月17日から19日までの3日間にわたり、ゴルフのすべての分野に向けた多次元のプラットフォームを提供するもので、内外から最新のハイテク商品およびブランドの発売展示が予定されている。

中国経済の一大ハブである上海は中国で最も多くのゴルフ人口を抱える都市の一つでもあり、競技人口は上海および周辺地区、江蘇省、浙江省などの近隣都市を合わせて30万人近くに達する。さらに上海では毎年、国内屈指のゴルフ・イベントが数多く開かれている。2017年の展示会が開催されるShanghai Convention & Exhibition Center of International Sourcingは合計展示面積が13万500平方メートル、展示ブランドが500社で1万5000人を超える来場者を予定している。

Reed Guanghe Exhibitionsのゼネラルマネジャー、ジョーゼフィン・リー氏は「中国のゴルフ産業もそれなりの課題を抱えているが、当社は業界全体については前向きの姿勢を崩しておらず、当社リソースの投資を続け、将来のイベント成功に向け注力する考えだ。当社はCGSが今後とも中国のゴルフ発展のための中心的存在のプラットフォームとしての役割を果たし、業界と共に発展を続けると考えている」と延べた。

▽プラス成長への展望

China Golf-PGA Merchandise Showはこの数年、著しい成長を遂げ、2017年には第16回を迎える。中国のゴルフ熱はとどまるところを知らず、最近では同国の馮珊珊(Shanshan Feng)選手がブラジル・リオデジャネイロ大会で銀メダルを獲得、世界中の紙面を湧かした。広州生まれの珊珊選手は中国人としては初になる全米女子プロのメジャー大会制覇を果たし、今回はオリンピックのゴルフ部門で初のメダルを中国にもたらした。珊珊選手の偉業は中国ゴルフ業界にとっても素晴らしい出来事であり、中国本土で今後ゴルフが成長を続ける前兆にもなった。

中国ゴルフ協会副理事長のワン・リーウェイ氏は「ゴルフもトップ・レジャー・スポーツとして必ずや珊珊選手のオリンピックの勝利の波に乗れるものと信じている。われわれとしては政府の第13次スポーツ振興5カ年計画に沿う形でゴルフ人気を全国に広めていきたいと考えている。ゴルフは礼儀を尊ぶスポーツで高いレベルのチームワークや自制心が要求されるため、特に今日の10代の少年に有意義だ。ゴルフは国家体育局の10代少年育成10カ年計画でも重点スポーツに挙げられており、今日の10代の少年を品行方正な青年に育てるための役にたち、同時に闘争心も鍛えられる」と述べた。

▽3日間のインタラクティブ・イベント

さらに、China Golf Showはブランド構築やネットワーク作り、さらにその一方でこの分野で新たな潜在顧客の掘り起こすことなどを目的とした教育、コミュニケーション、マーケティングのプラットフォームとして幅広い役割を果たすことになる。

3日間の会期中、展示会会場では双方向性の強い一連のアクティビティーが行われる予定で、ゴルフ用品、アパレル、模擬訓練装置などのサプライヤーはその機会を利用して製品の優秀性を卸・小売業者、PGAプロ、コーチ、さらに初心者や子どもを含む多くのゴルフ愛好家に向けてデモをする機会が与えられる。

▽イベントを飾るハイライト

*ゴルフインダストリー・フォーラム: 中国市場の未来に対するインサイトを交換し、議論するためのゴルフ業界の主要プレーヤーだけの集まり

*中国ゴルフコーチ・フォーラム: コーチだけが集まり、コーチのスキル向上やコーチ業界の変化や課題などに焦点を当てるための教育、コミュニケーションのプラットフォーム。

*PGAクリニック:来場者の前でPGA公認コーチがプレーヤーのレベルに合わせた一般的なゴルフ・スキルや具体的な方法を教示する。

*ゴルフチーム・アフターヌーンティー:ゴルフ・チーム・メンバー、スポンサー、ファンがお茶を飲みながら会話を楽しむリラックスしたイベントで、スポンサーにとってはスポンサー対象をその場で探す重要な機会になる。

*ゴルフビギナー・プログラム:子どもを含め老若男女のファンが会場でノンストップで行われるゴルフ・レッスンを楽しめるイベントで、その中にはゴルフのエチケット、規則、スタンス、クラブのグリップ、用具の選定などが含まれ、サプライヤーが初心者に対してブランド・イメージを焼き付ける絶好の機会になる。

*ファミリーゴルフ・デー:会場のゴルフを愛する家族なら誰でも5つのインタラクティブなシナリオに沿ったゲームから選んで遊べる。さらに副賞として参加賞、景品くじが用意されている。

China Golf Showはアジアで最も影響力のあるゴルフ関連展示会の1つとして、業界の発展と市場の新たな需要に沿うための努力を続けている。業界の核心であるバイヤーと訪問客のニーズをマッチングさせることをさらなる狙いとしており、その中にはゴルフ業界の専門家、愛好家のさまざまなニーズなども含まれる。ゴルフファンおよび販売業者にとって必見の春のソーシングイベントである。

上海のChina Golf-PGA-Merchandise Show 2017についての詳しい情報はウェブサイト(www.chinagolfshow.com )を参照。

ソース:Reed Guanghe Exhibitions

China Golf Show 2017 Relocates to Shanghai

PR65845

SHANGHAI, Sept. 22, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The China Golf-PGA Merchandise Show (CGS), a national golf merchandise event

organized by Reed Guanghe Exhibitions and China Golf Association (CGA), and in

partnership with PGA of America, will be relocating to Shanghai from its

current location in Beijing. The three-day event, taking place March 17-19,

2017, will provide a multi-dimensional platform for every segment of the sport

as it showcases the industry's newest and most high-tech products and brand

releases from China and abroad.

Shanghai, a major economic hub, is home to one of China's largest golfing

populations ¨C accounting for nearly 300,000 players in Shanghai city proper

and neighboring cities in Jiangsu and Zhejiang provinces. It additionally plays

host to a number of top Chinese golf events each year. The show's 2017 edition

will be located at the Shanghai Convention & Exhibition Center of International

Sourcing, where it will boast a total exhibition area of 13,500 sqm, showcase

500 exhibitor brands and open its show floor to over 15,000 visitors.

"Although China's golf industry still faces its share of challenges, we

maintain an optimistic attitude about the industry as a whole, while

continually investing our resources and focusing on future successful editions.

We're confident that CGS will retain its role as 'the' platform for assisting

golf's development in China, and that we'll continue to develop alongside the

industry," notes Ms. Josephine Lee, General Manager of Reed Guanghe Exhibitions.

A positive growth outlook

The China Golf-PGA Merchandise Show has grown significantly over the years and

will mark its 16th edition in 2017. The nation's ever-increasing love for the

game recently made international headlines with Shanshan Feng's Bronze medal

win in women's golf at the 2016 Olympic Games in Rio de Janeiro, Brazil.

Shanshan, a Guangzhou native and China's first-ever LPGA championship winner,

also takes home China's first Olympic medal in the sport. Her achievement is an

exciting development for China's golf industry and serves as a harbinger of

golf's increasing growth in popularity on the mainland.

"As a top leisure sport, we believe that golf will ride the wave of Shanshan's

Olympic victory. And in accordance with the 13th Five Year Plan of Sport, we

hope to increase the sport's popularity nationwide. Golf is very civilized; it

requires high levels of team work and self-control, which is particularly

useful for today's teenagers. As a key sport listed under the General Sports

Administration Ten Year Development Plan for Teenagers, it is believed that

playing golf can help mold today's teens into young moral adults and equally

cultivate their fighting spirit," adds Mr. Wang Liwei, Vice President of the

China Golf Association.

Three-day interactive event line-up

The China Golf Show additionally serves as an extensive educational,

communication and marketing platform for brand building and networking with

current partners and peers, while seeking out potential new customers in the

field.

Over the three-day event period, the show will present a series of highly

interactive, onsite activities, which will provide golf equipment, apparel and

simulator suppliers the opportunity to demonstrate the strength of their

products to distributors, retailers, PGA professionals, coaches and numerous

other golf enthusiasts - including novice players and budding child golfers.

Event highlights include the following:

Golf Industry Forum - an exclusive gathering for key players of the golf

industry to share their insights and discuss the future of the Chinese golf

market;

China Golf Coach Forum - serving as an educational and communication platform,

this coach-exclusive gathering will focus on improving teaching skills along

with the changes and challenges of the coaching industry;

PGA Clinic - visitors will have the chance to meet face-to-face with

PGA-certified coaches who will demonstrate general golf skills and methods at

various player levels;

Golf Team Afternoon Tea - a relaxing break with refreshments and conversation

for golf team members, sponsors and fans - a key channel for sponsors to

quickly choose their sponsorship targets;

Golf Beginner Program - children and adult fans alike will enjoy a non-stop

stream of golf lessons onsite including, among others, golf etiquette, rules,

stance, club grip and equipment selection - an unrivaled opportunity to build

brand image with beginner players of all ages;

Family Golf Day - golf-loving families will be free to choose from among five

interactive game scenarios onsite; additional incentives include participation

gifts and exquisite Lucky Draw prizes!

As one of the most influential golf shows in Asia, the China Golf Show strives

to stay in line with industry developments and emerging market trends. It

additionally aims to meet both core industry buyer and visitor needs, including

the diverse needs of golf industry professionals and enthusiasts. It is a

not-to-be-missed spring sourcing event for golf fans and distributors!

For more information on the China Golf-PGA-Merchandise Show 2017 in Shanghai,

please visit:  www.chinagolfshow.com

SOURCE  Reed Guanghe Exhibitions

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