Mahindra Comvivaがオペレーター向けのMobiLytix Flexible Couponを発売

Mahindra Comviva

Mahindra Comvivaがオペレーター向けのMobiLytix Flexible Couponを発売

AsiaNet 65956(1248)

【ニューデリー2016年9月29日PR Newswire=共同通信JBN】

紙ベースのリチャージ・システムで顧客に最適価格の提案を実現する

モビリティー・ソリューションの提供で世界をリードするMahindra Comvivaは29日、MobiLytix(TM)Flexible Couponの発売を発表した。このクーポンは、売れ行きが鈍いスクラッチカード市場で、サブスクライバーが単一価格で利用できるオープンかつセグメント化されたオファーを選択可能にするダイナミックな管理ツールである。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

バウチャーを通じて複雑なリチャージ・プロセスを簡略化することを目的としたMobiLytix(TM)Flexible Couponはこの種では唯一のオファーであり、小売店や顧客が直面する従来のリチャージ問題に対処し、小売店や顧客が最適オファー推奨エンジンを使って「単一料金で多様なメリット」の利便性を受けることを実現する。

Mahindra Comvivaのコンシューマー・バリュー・ソリューション事業部門長であるアミット・サンバル氏は今回の発売にあたり「中東、アフリカ諸国を含め多くの国では、バウチャーをベースにしたリチャージがプリペイド・モバイルサービスのリチャージで最も好まれている方法である。スクラッチカードによる柔軟なオファーないので、サブスクライバーの役割は制限され、これが小売店や顧客にとって問題を生じさせている。われわれは市場力学を踏まえ、MobiLytix(TM)Flexible Couponを導入して顧客リチャージ・ソリューションを簡略化するとともに、販売・流通コストの軽減とサブスクライバーのロイヤルティー向上によってオペレーター業務を強化した」と語った。

サンバル氏はまた「Mahindra ComvivaのMobiLytix(TM)Flexible Couponは強力なマーケットプルがある魅力的な製品を提供することで、小売りとオペレーターの双方をサポートする」とも語った。

MobiLytix(TM)Flexible Couponは、利用可能なロイヤルティー・ポイントを加えた特定の価格で利用可能なさまざまなオプションを選択する機会を提供する。サブスクライバーは固定価格のScratch Card Voucherを購入してバウチャーコードをダイヤルし、ロイヤルティー・ポイントをチェックしたうえで利用可能範囲からリチャージ・オプションを選択することができる。製品コードを選択した後、顧客のロイヤルティー・ポイントが設定され、リチャージの最後に顧客ID上に通知を受け取る。「1対1」から「1対多数」への移行によって、顧客をまさに次のレベルのサービス体験へと導く変革となり、これをMahindra Comvivaが実現した。

クーポンは小売店のためにも役立つ。なぜならクーポンは小売店が多様なリチャージ・オプションを提供するために多様なSKUをストックする必要がなくなるからである。これは小売店が所要時間を最小限に抑えることに寄与する。また、これは顧客の囲い込みにも役立ち、購入プロセスにおけるサブスクライバーの高度な関与を管理することによってロイヤルティーを向上させる。

▽問い合わせ先

Sundeep Mehta

Mahindra Comviva

Email: pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva

Mahindra Comviva Launches MobiLytix Flexible Coupon for Operators

PR65956

NEW DELHI, Sept. 29 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Enables Best Offer Recommendations to Customers on Paper-based Recharge System

Mahindra Comviva, the global leader in providing mobility solutions, today

announced the launch of MobiLytixTM Flexible Coupon, a dynamic management tool

that enables subscribers to select from open and segmented offers available at

a single price point in a scratch card heavy market.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

Aimed at simplifying the complex recharge processes through vouchers,

MobiLytixTM Flexible Coupon is a one-of-its-kind unique offering to address all

the traditional recharge challenges faced by retailers and customers and

empower them to avail 'one price multiple benefits' facility with its best

offer recommendation engine.

Speaking on the launch, Amit Sanyal, Business Head, Consumer Value Solutions at

Mahindra Comviva said, "In most of the countries including Middle East and

African countries, voucher based recharge is the most preferred way of

recharging prepaid mobile services. Due to unavailability of flexible offers on

scratch cards, the role of subscribers gets limited which produces challenges

for retailers and operators. Keeping the market dynamics in mind, we have

introduced MobiLytixTM Flexible Coupon to simplify customer recharge solution

and strengthen operators' businesses by reducing sales and distribution cost

and increasing subscriber loyalty."  

"Mahindra Comviva's MobiLytixTM Flexible Coupon will support retailers and

operators alike, by delivering a compelling product with a strong market pull,"

he further added.

MobiLytixTM Flexible Coupon offers a chance to explore various options

available at specific price points coupled with other loyalty points that might

be available. Subscribers need to buy a fixed denomination Scratch Card Voucher

and dial the voucher code, then by checking loyalty points they can select

recharge options from the available range. After selecting a product code, the

customer's loyalty points gets provisioned and he receives a notification on

his customer ID at the end of recharge. A transition from 'one to one' to 'one

to many' is truly a transformation of the customers to the next level of

service experience, enabled by Mahindra Comviva.

The coupon also works in favour of retailers as it ensures that the retailer

does not have to stock multiple SKUs to offer multiple recharge options. This

helps retailers minimize turnaround time. Additionally, it helps in customer

retention and improves loyalty by managing high involvement of subscribers

during the purchase process.

Please contact:

Sundeep Mehta

Mahindra Comviva

Email: pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中