財務管理者は出張・経費管理ソリューションの戦略的採用を

コンカー

2016/10/6 10:15

財務管理者は出張・経費管理ソリューションの戦略的採用を

AsiaNet 66003(1257)

【ベルビュー(米ワシントン州)2016年10月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*経費管理とキャッシュフローが唯一の最も困難な責務と財務担当者ら

Forrester Consultingがコンカー(Concur)の依頼で実施した国際的な委託研究(https://www.concur.com/en-us/resources/take-travel-expense-management-digital-era?pid=pr&cid=20172 )の結果が6日公表され、モバイルおよびデジタル手段が出張・経費管理をいかに阻害し、財務管理者の新たな課題になっているかを明らかにした。SAP傘下のコンカー(http://www.concur.com/?pid=pr&cid=20172 )のために実施された今回の委託研究は、財務管理者らがこうした課題を克服し、さらに効果的、効率的に支出を管理するためにとっている様々な方法について独自の洞察を提供している。

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調査によると「各企業は、出張・経費(T&E)プロセスを、財務的、経費節約的な観点と従業員の満足度およびプロセス効率的な観点の双方から改善するという重要な変化を成し遂げつつある、ということがForresterの調査で明らかになった」。調査は先に「これらの変化をさらに探求するため、今日の財務管理責任者は事業において成長とイノベーションの推進を助けるため戦略的にT&Eソリューションを採用する必要があるとの仮説をForresterはテストした」と述べていた。

主要な調査結果を以下の通り。

*出張・経費ツールと能力は、従業員が既に個人生活で利用しているテクノロジーとツールとマッチするよう進化しなければならない。モバイルおよびデジタル・テクノロジーは利用者が個人生活において買い物し、それを追跡する方法にまで発展、拡大した。彼らはいまや自分たちの雇用者が同様な能力をサポートするよう期待している。各企業はモバイル・アプリを、従業員に社の出張・経費ポリシーを順守させる最も効果的な方法とみなしている。利用者にモバイル出張・経費サポートを与えることにより、財務管理責任者はリアルタイムで経費トレンドと展開する出張計画の見通しを得ることができる。

*出張・経費管理は財務責任者にとって最大の課題だが、彼らはそれに振り向ける時間が余りない。支出の追跡はすべての財務管理者にとって戦略的な要素ではあるが、すべての必要業務とのバランスが難しい。財務責任者らは出張・経費プロセスを簡略化し、支出トレンドに関する重要な見通しをもたらしてくれるようなもっとわかりやすいツールを必要としている。こうした課題に対処するため、調査対象企業の73%が社内の出張・経費システムを現在更改中か、または今後6か月以内に更改する計画であることが、Forresterの調査で明らかになった。

*新たな出張・経費管理への投資は、プロセス効率、データ分析、リポーティングの改善を通じ従業員に権限を与えることに焦点を置いている。財務責任者たちは、従業員に対し、より賢明な決定をして社のポリシーを順守する権限を与えることが、効果的な出張・経費管理の重要なカギとなることに同意している。このように、各企業はユーザーフレンドリーで実行しやすく、既存のシステムと統合しやすいソリューションを必要としている。出張精算書を自動作成する統一された出張ブッキング・経費システムと領収書捕捉などの能力が、従業員の経験を統合し、経費コンプライアンスを推進するのを支援するうえで極めて重要である。

コンカーのグローバル・ディストリビューション社長のマイク・エバーハード氏は「コンカーは、財務管理者が今日の急速に進むデジタル・ビジネス環境によって生み出された課題を克服することを可能にする革新的なソリューションの提供に取り組んでいる」と指摘。「統合されたコンカーのエコシステムを採用すれば、優れたツールとアプリケーションにより従業員が賢明な決定をし、同時に節約の知恵を得ることを可能にすることができる。当社のソリューションは出張・経費および精算書プロセスを簡素化、自動化し、従業員の精算作業を迅速に行わせ、正確で統合されたデータを提供することによって、財務責任者が重要な財務ライン項目を効果的に管理することを可能にする」と述べた。

この調査のため、Forresterは北米、欧州、中東、アフリカ、アジア太平洋、オーストラリア/ニュージーランドの500社の財務責任者にオンラインで調査した。対象企業は従業員100-999人規模(回答者の50%を占める)から2万人以上の規模の企業まで。調査結果はさらに、中小企業から大企業までの財務責任者の6つの詳細なインタビューが補足されている。

詳細な調査結果は次を参照:

https://www.concur.com/en-us/resources/take-travel-expense-management-digital-era?pid=pr&cid=20172

▽コンカー(Concur)について

SAP傘下企業のコンカーは、世界が機能すべき方法をイメージし、出張・経費の管理を容易にするクラウドベース・サービスを提供する。コンカーはデータ、アプリケーション、人々をつなぐことによって、苦労を伴わない体験に加え、いつでもどこでも発生した出費に対する完全な透明性を提供する。コンカーのサービスは個別の雇員の好みに適応し、小規模から大規模までの企業のニーズを満たすように調整する。このため、企業は業務にとって最も重要なことに注力することが可能となる。コンカーに関する詳細はウェブサイトwww.concur.com(http://www.concur.com/?pid=pr&cid=20172 )またはConcur blog(https://www.concur.com/blog/?pid=pr&cid=20172 )を参照。

▽問い合わせ先

Laurel Cifala

+1-206-268-2229

laurel.cifala@edelman.com

ソース:Concur

New Study Reveals Financial Leaders Must Embrace Travel and Expense Solutions Strategically to Drive Growth and Innovation

PR66003

BELLEVUE, Wash., Oct. 6, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Managing Expenses and Cash Flow is the Single Most Challenging

Responsibility Cited by Financial Decision-makers

A new commissioned global study (

https://www.concur.com/en-us/resources/take-travel-expense-management-digital-era?pid=pr&cid=20172

) conducted by Forrester Consulting on behalf of Concur released today explores

how mobile and digital channels have disrupted travel and expense management,

creating new challenges for finance managers. Commissioned on behalf of Concur

( http://www.concur.com/?pid=pr&cid=20172 ), an SAP company, the study offers

exclusive insights into the steps finance managers are taking to successfully

overcome these challenges and more effectively and efficiently manage spend.

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Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151103/283657LOGO

According to the study, "Forrester found that companies are making significant

changes to improve the T&E process both from a financial, cost-saving

perspective and an employee satisfaction and process efficiency perspective."

The study earlier stated, "To further explore these changes, Forrester tested

the hypothesis that today's financial leaders need to embrace T&E solutions

strategically to help drive growth and innovation in the business."

Key findings from the study include:

    -- Travel and expense tools and capabilities must evolve to match

       technology and tools that employees already use in their personal

       lives. Mobile and digital technology have expanded how users make and

       track purchases in their personal lives and they now expect their

       employers to support those same capabilities. Companies rate mobile

       apps as the most effective way to get employees to comply with travel

       and expense policies. By giving users mobile travel and expense

       support, finance managers gain real-time insights into expense trends

       and evolving travel plans.

    -- Managing travel and expense is a top challenge for financial leaders,

       but they have less time to devote to it. Tracking spend is a strategic

       element for any financial leader, but it's difficult to balance with

       all of their demands. Finance leaders need more intuitive tools that

       simplify the travel and expense process and deliver critical insights

       into spend trends. To address these challenges, Forrester found 73

       percent of companies are actively updating or planning to update their

       travel and expense systems within the next six months.

    -- New travel and expense investments focus on empowering employees

       through improved process efficiency, data analytics and reporting.

       Finance leaders agree empowering employees to make smarter decisions

       and comply with company policies is key to effective travel and expense

       management. As such, companies need solutions that are user friendly

       and easy to implement and integrate with existing systems. Capabilities

       such as integrated travel booking and expense systems and receipt

       capture which auto-create expense reports are critical in helping to

       unify the employee experience and drive spending compliance.

"Concur is committed to delivering innovative solutions that enable finance

managers to overcome the challenges created by today's fast-paced digital

business environment," said Mike Eberhard, President, Global Distribution,

Concur. "With the integrated Concur ecosystem, you can empower employees to

make smart decisions with intelligent tools and applications while also gaining

insights to drive savings. Our solutions streamline and automate travel,

expense and invoice processes, making it simple for employees to complete tasks

quickly, along with providing accurate, consolidated data that allows finance

managers to effectively manage a significant financial line item."

To inform the study, Forrester conducted an online survey of 500 financial

decision makers across North America, EMEA, APAC and Australia/New Zealand.

Companies surveyed range in size from 100 to 999 employees (representing 50

percent of all survey respondents) to companies with more than 20,000

employees. The survey findings were supplemented with six in-depth interviews

with financial leaders from small- and medium-sized businesses and enterprise

companies.

Click here (

https://www.concur.com/en-us/resources/take-travel-expense-management-digital-era?pid=pr&cid=20172

) to see the complete study.

About Concur

Concur, an SAP company, imagines the way the world should work, offering

cloud-based services that make it simple to manage travel and expenses. By

connecting data, applications and people, Concur delivers an effortless

experience and total transparency into spending wherever and whenever it

happens. Concur services adapt to individual employee preferences and scale to

meet the needs of companies from small to large, so they can focus on what

matters most for their businesses. Learn more at www.concur.com (

http://www.concur.com/?pid=pr&cid=20172 ) or the Concur blog (

https://www.concur.com/blog/?pid=pr&cid=20172 ).

Contact:

Laurel Cifala

+1-206-268-2229

laurel.cifala@edelman.com  

SOURCE: Concur

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