JENNIFER LE NECHETがバーテンダー世界一に選ばれる
JENNIFER LE NECHETがバーテンダー世界一に選ばれる
AsiaNet 65973
<2016年9月30日>
世界的カクテルコンペティション、マイアミの2016年「ワールドクラス」バーテンダーオブザイヤー(WORLD CLASS Bartender of the Year 2016)が盛り上がる中、Jennifer Le Nechetは、世界最高のバーテンダーの栄誉を勝ち取りました。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160926/411770 )
通常はパリ、Cafe Moderneのカウンターの向こうで飲み物を作って、お客様を魅了しているこのフランスのバーテンダーですが、スチームパンクをテーマにした特設バーでは目を見張るようなさまざまな鮮やかな飲み物を作り、審査員をアッと言わせました。
世界中から集まった1万人近いバーテンダーがコンペティションに参加し、マイアミ本大会では各国を代表する56人が選ばれました。決勝に進んだ6人の精鋭はアイディアをひねり、わずか24時間で特設バーを作りました。それぞれの課題は、テクニック、個性、スピリッツの知識、プレッシャーを受けながらいかに上手くパフォーマンスできるかなど、バーテンダーの様々な能力を見せるものです。
バーテンダーたちは、ケテルワン(Ketel One)ウォッカ、シロック(Ciroc)、ドンフリオ(Don Julio)、タンカレーナンバーテン(Tanqueray No TEN)、ブレット(Bulleit)、サカパ(Zacapa)ラム、ジョニーウォーカーブルーラベル・ブレンデッド・スコッチウイスキー(Johnnie Walker Blue Label Blended Scotch Whisky)などディアジオ(Diageo)のリザーブ(Reserve)ポートフォリオから選んでクラシックカクテルを作り、オリジナルレシピを作り出しました。またわずか10分という短い時間で8種類の典型的な飲み物を作りました。
初のバーテンダー世界一となったJennifer Le Nechetは、「ひどく驚いています。特に世界中から集まった才能ある人たちと競って、世界最高のバーテンダーの称号を国に持ち帰ることができるのはたいへん光栄です。この1週間で、フレーバーの新境地を開き、カクテルを通して五感がどのように関わるかを探る気持ちになりました。今後何を経験できるかが楽しみです」と語りました。
Le Nechetには、冒険に満ちた慌ただしい1年が待ち受けています。彼女は、ディアジオ・リザーブ・ブランド大使(Diageo Reserve Brand Ambassador)として、遠く離れた地でコンペティションの審査をしたり、特注のカクテルを作ったりするのです。
アーテシアン・ロンドンの元バーテンダー長、アレックス・クラテナは、次のように述べました。「今年の質は実に驚くほどで、これらのバーテンダーの中から選ぶのはとても大変でした。Jenniferのスーパースター・プール・パーティーは素晴らしく、際立っていました。彼女は、バーテンダーに求められるあらゆるスキルを見せ、クールなスチームパンクのテーマと自家製エマルジョン、コーラ、オーガニックの材料などでクラシックカクテルにひねりを加えた彼女の特設バーは私たち皆を驚かせました。これらのバーテンダーたちは実際に競争のトップに立っており、5人の出場者には勝利に値するものがありました。すべてのクラシックをそつなく終らせるばかりでなく、あらゆる段階で新しく面白いテクニックを開発しているのです」
「ワールドクラス」グローバルディレクターのジョアンナ・ダリーは、次のように述べました。「今週は創造性、才能、驚くような素質の嵐でした。まさにバーテンダーの役割を世界トップのシェフたちと肩を並べるほどに高めたのです。そしてそれこそが「ワールドクラス」であり、より美味しく飲んだり、素晴らしい食べ物を味わったりするのと同じく美味しい飲み物を味わうように人々をインスパイアするのです。最終候補の6人は並外れており、極めて僅差でしたが、『ワールドクラス』バーテンダーオブザイヤー初の女性優勝者としてJenniferを指名できることを大変嬉しく思います」
授賞式の夜、メキシコシティーが「ワールドクラス」バーテンダーオブザイヤー・グローバル・ファイナル2017(WORLD CLASS Bartender of the Year Global Final 2017)の開催地となることも発表されました。
ダリーは、「今年メキシコシティーでは『ワールドクラス』がカクテル文化を新たなレベルに押し上げますが、同市は食、飲み物、文化の活気に満ちた都市に発展しつつあり、これ以上の場所は他にありません」と述べました。
「ワールドクラス」の使命は、家庭かバーかを問わず人々がより美味しく飲むようにし、飲み物の未来を方向づけることです。もしもより美味しく飲みたいという気になったなら、https://www.theworldclassclub.com/ またはフェイスブックの「ワールドクラス」コミュニティーで美味しいレシピやハウツービデオをご覧になり、最新のトレンド情報を手に入れてください。
--終わり--
編集者への注:
決勝出場者
決勝出場者は以下の国々の代表です:
オーストラリア、オーストリア、ベルギー、ブラジル、ブルガリア、カナダ、チリ、コロンビア、コスタリカ、チェコ共和国、デンマーク、ドミニカ共和国、エストニア、フランス、ドイツ、グランド・ケイマン、ギリシャ、香港とマカオ、アイスランド、インド、インド洋、アイルランド、インドネシア、イスラエル、イタリア、日本、ケニヤ、レバノン、マレーシア、メキシコ、モロッコ、オランダ、ニュージーランド、ノルウェイ、パナマ、ペルー、フィリピン、ポーランド、ポルトガル、プエルトリコ、ルーマニア、ロシア、シンガポール、スロバキア、南アフリカ、韓国、スペイン、スウェーデン、スイス、台湾、タイ、UAE、ウルグアイ、英国、米国、ベトナム。クルーズ船もこれらの区域の決勝出場者が代表しています。
「ワールドクラス」について
「ワールドクラス」の使命は、人々がより美味しく飲み、その過程で忘れられない体験ができるようにすることです。「ワールドクラス」は、家庭かバーかを問わず、消費者が高級料理を大切にするのと同じように飲み物を大切に考えるよう促しています。
「ワールドクラス」は、この8年間に世界中で25万人のバーテンダーを支援、訓練し、意欲を引き出しながら、彼らを世界の最高のスピリッツであるディアジオリザーブ・コレクションと引き合わせてきました。「ワールドクラス」は、消費者が最新の飲み物のトレンド、カクテルのレシピ、業界の知見に関する情報を求める飲料業界の権威でもあります。
「ワールドクラス」は、世界で最も誉れの高いバーテンダーのコンペティションである「ワールドクラス」バーテンダーオブザイヤーを開催しています。世界中での地域予選の後、世界上位56人のバーテンダーが世界最高のバーテンダーを目指して競い合います。
詳細は、https://www.theworldclassclub.com/ をご覧ください。
ディアジオリザーブについて
2004年に設立したディアジオリザーブ部門は、グローバルなラグジュアリーの機会、強固な伝統に基づいたブランドの融合、職人技、真贋を重視しています。このラグジュアリーポートフォリオには、ジョニーウォーカーブルーラベル、シロック、ドンフリオ、タンカレーナンバーテン、ケテルワン・ウォッカ、サカパ、シングルモルトの高級コレクションなどがあります。リザーブのポートフォリオは、ディアジオの総売り上げの15%になり、今年度は7%増加しました。
ディアジオについて
ディアジオは、ジョニーウォーカー、クラウンロイヤル、J&B、ブキャナン(Buchanan)のウィンザー(Windsor)ウィスキー、スミノフ(Smirnoff)、シロック・ウォッカ、キャプテンモルガン(Captain Morgan)ベイリーズ(Baileys)、ドンフリオ、タンカレー、ギネス(Guinness)などのブランドコレクションで世界のアルコール飲料をリードしています。
ディアジオはロンドン証券取引所(DGE)とニューヨーク証券取引所(DEO)に上場しており、わが社の商品は世界180か国以上で販売されています。ディアジオ、従業員、ブランド、業績などの詳細は、http://www.diageo.com/ からどうぞ。情報、取り組み、ベストプラクティス共有の方法などについては、ディアジオの世界の責任ある飲み方(global responsible drinking)資料(http://www.drinkiq.com/ )をご覧ください。
人生を楽しもう、いつでも、どこででも。
(日本語リリース:クライアント提供)
Jennifer Le Nechet Named World's #1 Bartender
PR65973
MIAMI, Sept. 30, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/--
Jennifer Le Nechet has been crowned the world's best bartender at the
climax of the global cocktail competition WORLD CLASS Bartender of the Year
2016 in Miami.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160926/411770 )
The French bartender, usually found crafting drinks and charming customers
behind the bar at Cafe Moderne in Paris, wowed the judges by creating a
spectacular range of vibrant drinks at her Steampunk themed pop-up bar.
Nearly 10,000 bartenders from all over the world entered the competition,
with 56 selected to represent their country at the Miami finals. An elite group
of six made it through the final round which saw them conceive and create a
pop-up bar in just 24 hours. Each challenge showcased a different skill from
the bartender's armoury: technique, personality, spirits knowledge and how well
they perform under pressure.
Selecting top brands from Diageo's Reserve portfolio including Ketel One
vodka, Ciroc, Don Julio, Tanqueray No TEN, Bulleit, Zacapa rum and Johnnie
Walker Blue Label Blended Scotch Whisky, the bartenders crafted classic
cocktails and created their own recipes. They also went up against the clock to
mix up to fourteen quintessential drinks in just 10 minutes.
Jennifer Le Nechet, the first female bartender to claim the title, said:
"I'm completely blown away - it's such an honour to take home the title of
World's Best Bartender - especially when competing against such talent from
around the world. This week has inspired me to continue pushing the boundaries
of flavours and to explore how all the senses can be engaged through cocktails.
I can't wait for the experience ahead!"
Le Nechet is set for a whirlwind year of adventure - she will have the
chance to travel the world as a Diageo Reserve Brand Ambassador, judging
competitions and making bespoke drinks in far-flung locations.
Alex Kratena, former Head Bartender of Artesian London said:
"The standard this year has been absolutely phenomenal. It's been just so
difficult to choose between these bartenders. Jennifer just nailed it in the
Superstar Pool Party showing all the skills you could want in a bartender, and
her pop-up bar blew us all away with its cool Steampunk theme and twist on
classic cocktails with homemade emulsions, cola and organic ingredients. These
bartenders really are at the top of their game and the five runners up were
worthy contenders. Not only can they pull off all the classics flawlessly, but
they are developing new and exciting techniques every step of the way."
Johanna Dalley, Global World Class Director said: "This week has been a
whirlwind of creativity, flair and amazing talent - truly raising the role of
the bartender to be on a par with that of the world's leading chefs. And that's
what WORLD CLASS is all about, inspiring people to drink better and appreciate
great drinks in the same way they appreciate great food. The final six were
exceptional and it was an extremely close final, however we're delighted to
name Jennifer as our winner and our first female WORLD CLASS Bartender of the
Year."
At the Awards evening, Mexico City was also revealed as the location for
the WORLD CLASS Bartender of the Year Global Final 2017.
Dalley continued, "This year, WORLD CLASS will take cocktail culture to a
new level in Mexico City, and there could be no better place for this, since
for many years, this city been developing into one of the most vibrant capitals
for food, drink and culture."
WORLD CLASS is on a mission to inspire people to drink better and shape the
future of drinking, whether at home or in the bar. If you have been inspired to
drink better, visit theworldclassclub.com or the WORLD CLASS Facebook
community, where you can find delicious recipes, how-to videos and get the
low-down on the latest trends.
Notes to editors:
The Finalists
Finalists representing each of these countries:
Australia, Austria, Belgium, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, Colombia,
Costa Rica, Czech Republic, Denmark, Dominican Republic, Estonia, France,
Germany, Grand Cayman, Greece, Hong Kong & Macau, Iceland, India, Indian Ocean,
Ireland, Indonesia, Israel, Italy, Japan, Kenya, Lebanon, Malaysia, Mexico,
Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Panama, Peru, Philippines, Poland,
Portugal, Puerto Rico, Romania, Russia, Singapore, Slovakia, South Africa,
South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Thailand, UAE, Uruguay, United
Kingdom, US and Vietnam. Cruise Ships are also represented by finalists from
these sectors.
About WORLD CLASS
WORLD CLASS is on a mission to inspire people to drink better and create
unforgettable experiences in the process. Whether at home or in a bar, WORLD
CLASS encourages consumers to think and care about fine drinking in the same
way they care about fine dining.
WORLD CLASS has supported, trained and inspired 250,000 bartenders across
the globe over the past eight years, while partnering them with the world's
finest spirits - the Diageo Reserve Collection. WORLD CLASS is also the
authority on the drinks industry whom consumers look to for the information on
the latest drinks trends, cocktail recipes and industry insight.
World Class hosts the 'WORLD CLASS Bartender of the Year' - the world's
most prestigious bartending competition. After local competition around the
globe, 56 of the world's finest bartenders compete to be crowned the world's
best bartender.
Visit theworldclassclub.com for more information.
About Diageo Reserve
Created in 2004, Diageo's Reserve division focuses on the global luxury
opportunity, bringing together brands built on strong heritage, craftsmanship
and authenticity. This luxury portfolio consists of Johnnie Walker Blue Label,
Ciroc, Don Julio, Tanqueray No. TEN, Ketel One vodka, Zacapa and a fine
collection of Single Malts. The Reserve portfolio accounts for over 15% of
Diageo's total sales, and has grown by 7% this financial year.
About Diageo
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding
collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and
Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don
Julio, Tanqueray and Guinness.
Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York
Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries
around the world. For more information about Diageo, our people, our brands,
and performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global
responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information,
initiatives, and ways to share best practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
SOURCE: WORLD CLASS
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