メゾン・マムのシャンペン、画期的なマム・グランコルドンのボトルを香港初FIAフォーミュラE選手権祝賀会にて初公開:祝福の究極的な象徴となるデザイン

Maison Mumm

AsiaNet 66054

メゾン・マムのシャンペン、画期的なマム・グランコルドンのボトルを香港初FIAフォーミュラE選手権祝賀会にて初公開:祝福の究極的な象徴となるデザイン

HONG KONG、2016年10月11日/PRニュースワイヤー/ --

マム・グランコルドン(Mumm Grand Cordon)が香港初のFIAフォーミュラE選手権開催中にアジアで初公開されました。

ビクトリア・ハーバー・フロントほど、香港都心で刺激的な場所はありません。香港は多様性に富んだ電気街ですが、世界トップのフォーミュラEのドライバーには観光を楽しむ時間はありませんでした。彼らは、フォーミュラEとメゾン・マム(Maison Mumm)が共有している不屈の精神を凝縮した困難で挑戦しがいのあるサーキットで火花を散らしていたからです。勝者Seb Buemiは、新マム・グランコルドンで勝利の祝杯をあげました。

マルチメディア・プレスリリースは以下のURLでご覧になれます。

https://www.multivu.com/players/uk/7946651-new-mumm-grand-cordon-bottle-asia

自社のモットー「Dare. Win. Celebrate.(挑戦。勝利。祝福。)」の通り、メゾン・マムは常に大胆なチャレンジと画期的な試みに関わってきましたが、その歴史はフランス人が初めて北極遠征した1904年に遡り、その際に同社は探検家Jean-Baptise Charcotを支援しました。同社のフォーミュラEとのパートナーシップは、注目を集めている一連のスポーツのスポンサーシップの中で最新のものです。これまでのスポンサーシップには、乗馬でのメルボルンカップとケンタッキーダービー、セイリングでのジュール・ヴェルヌトロフィーとアドミラルズカップなどがあります。

マム・グランコルドンは、メゾン・マムの189年の歴史の中で最も革新的なデザインです。古い型を破ったこのボトルにはフロントラベルがなく、代わりにG. H. Mumm(G. H. マム)の名前とワシのエンブレムが金色でガラスに直接印刷されています。もう一つの印象的なデザインの特徴はその形で、そのためにこれまでのシャンパン製造の全工程を刷新する必要がありました。マム・グランコルドンのボトルの最も目を引く特徴は、今年140周年を迎える有名なコルドンリュージュ(Cordon Rouge)の赤いリボンの再解釈でしょう。マム・グランコルドンの赤いリボンは本物の赤いリボンに変わり、優れた技術の力で実際にガラスに刻印されています。マム・グランコルドンのボトルは、複数回の受賞歴を持つデザイナーRoss Lovegrove氏が手掛けており、彼とメゾン・マムは以前、限定版のサーベルで協力したことがあります。

当日、マムは何百人ものゲストをエキサイティングなエンターテインメントプログラムが用意されたエモーション・フォーミュラEクラブ(EMOTION Formula E Club)に招きました。その催しの目玉はレースシミュレーター、マムのミクソロジーワークショップ、フォトコールなどでした。

マムのグローバルブランドディレクターであるLouis De Fautereau氏は次のように述べています。「香港のフォーミュラEレースは、当社のマム・グランコルドンの新ボトルをアジアに公開し祝うにはまたとない機会であり、マムは長い祝福の歴史を持つ勝利の象徴です。」

マム・グランコルドンは、香港で最も馴染みのある場所の1つドラゴン・アイ(Dragon-i)でメゾン・マムが主催した豪華なパーティにて正式に香港で公開されました。600人以上のVIPが参加したこのイベントでは、マム・グランコルドンが香港に正式に到着する様子を捉えた大胆な配達映像が映し出され、その中で地元の有名人Alex Fong氏が登場しました。かつてはプロのアスリートだった彼は、水泳選手時代に数々の限界を押し上げており、その後大胆にもエンターテインメントビジネス業界へ転身しました。そのようなFong氏はマムのシャンペンが持つアバンギャルドな精神を完璧に体現していると言えます。

ソース:Maison Mumm

(日本語リリース:クライアント提供)

PR66054

Maison Mumm Champagne Unveils Revolutionary New Mumm Grand Cordon Bottle to Asia in Celebration of Hong Kong's First FIA Formula E Championship: Designed to Become the Ultimate Icon of Celebration

HONG KONG, Oct. 11 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Mumm Grand Cordon unveiled in Asia for the first time during Hong Kong's

first FIA Formula E championship.

    City-centre locations don't come more exhilarating than Hong Kong's

Victoria Harbourfront.

    The world's top Formula E drivers battled on a challenging circuit which

epitomizes the spirit of daring shared by Formula E and Maison Mumm in such a

diverse and electric city as Hong Kong. The winner Seb Buemi toasted his

victory with the new Mumm Grand Cordon.

    To view the Multimedia News Release, please click:

https://www.multivu.com/players/uk/7946651-new-mumm-grand-cordon-bottle-asia

    True to its motto "Dare. Win. Celebrate.", Maison Mumm has always been

associated with audacious challenges and ground-breaking endeavours - right

back to 1904, when it supported the explorer Jean-Baptise Charcot during the

first French Artic expedition. Its partnership with Formula E is the latest in

a series of high-profile sporting sponsorships,  which include, in horse

racing, the Melbourne Cup and the Kentucky Derby and, in sailing, the Jules

Verne Trophy and the Admiral's Cup.

    Mumm Grand Cordon is the most innovative design in the 189-year history of

Maison Mumm. Breaking with convention, the bottle has no front label - instead,

the G.H. Mumm signature and eagle emblem are printed in gold directly on the

glass. Another striking feature of the design is its shape, which necessitated

a whole series of innovations to the traditional champagne production process.

Perhaps the most eye-catching feature of the Mumm Grand Cordon bottle is its

reinterpretation of the famous Cordon Rouge red sash, which is celebrating its

140th anniversary this year. On Mumm Grand Cordon, the red sash is transformed

into a genuine red ribbon, which - in a feat of technology - is actually

indented in the glass. The bottle of Mumm Grand Cordon was created by

multi-award-winning designer Ross Lovegrove, with whom Maison Mumm previously

collaborated on a limited-edition sabre.

    During the day, Mumm welcomed hundreds of guests to the EMOTION Formula E

Club where an exciting program of entertainment awaited. Highlights included

race simulators, a Mumm mixology workshop and

a photo call.

    Mumm's Global Brand Director, Louis De Fautereau said: "Hong Kong's Formula

E race is the perfect celebratory moment to unveil our new Mumm Grand Cordon

bottle to Asia- Mumm is an icon of victory with a long history of celebration."

    Mumm Grand Cordon was officially unveiled to Hong Kong at a glittering

party hosted by Maison Mumm at Dragon-i, one of Hong Kong's most ubiquitous

locations. More than 600 VIP guests attended the event, which featured local

celebrity, Alex Fong in a daring delivery video showing the Mumm Grand Cordon

officially arriving to Hong Kong. A former professional athlete who pushed

boundaries during his swimming career before daring to switch careers into the

entertainment business, Fong perfectly embodies the avant-garde spirit of Mumm

Champagne.

To watch the video please go to : https://youtu.be/p1F4HH4MPC4

SOURCE: Maison Mumm

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