ヘイグ・クラブ・クラブマンのシングルグレーン・スコッチウィスキーがデイビッド・ベッカムとの連携

ディアジオ、ヘイグ・クラブ、ヘイグ・クラブ・クラブマン

2016/10/12 13:34

AsiaNet 66107

ヘイグ・クラブ・クラブマンのシングルグレーン・スコッチウィスキーがデイビッド・ベッカムとの連携でウィスキーのルールを再定義

ロンドン(英国)、2016年10月12日/PRニュースワイヤー/ --

先日のヘイグ・クラブ・クラブマン(Haig Club Clubman)の発表に続き、新たなブランドバリアントの公式発売に合わせて、本日ハウス・オブ・へイグ(House of Haig)新商品のシングルグレーン・スコッチウィスキー初のTVコマーシャルが発表されました。

(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20161010/426741

(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20161010/426742

(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20161010/426743

「自分のルールを作ろう」と題するフィルムは、伝統的なスコッチウィスキーの作法に関する力強く大胆で鋭い解釈です。ブランドパートナーのデイビッド・ベッカムを中心にしたこの広告は、いつ、どこで、どのようにしてウィスキーを楽しむべきかというありふれた答えを楽しく再定義、再考しています。ウィスキーを飲むことにまつわる伝統的ルールを、ウィスキーに対する古臭い考えを根底から覆す友人同士の陽気でスタイリッシュな瞬間を映し出す、魅力的な合成映像と対比させています。広告のエネルギー、センス、奔放な面白みが、ヘイグ・クラブ・クラブマンを通常のルールが当てはまらないウィスキーとして定義づけします。

ヘイグ・クラブのグローバル・マーケティングディレクター、Ronan Beirneは次のようにコメントしました。「ヘイグ・クラブ・クラブマンの初めての広告は、人のウィスキーにまつわる先入観を覆すのが目的です。わが社はヘイグ・クラブ・クラブマンによって、この多用途のスコッチウィスキーを楽しむ独自のルールを作るよう、意図的にはっきりと消費者を誘います。この先進的な取り組みは、カテゴリーの活力と関連性を引き続き推進して、初めて飲むときの壁をなくし、新たな愛飲家を増やすというわが社の長年の理想と合致しています」

「アイコノクラスト」(Iconoclast)で絶賛された監督、ニマ・ヌリザデ監督のこのフィルムは、いつでも、どこでも楽しめる現代的でスタイリッシュなウィスキーとしてのヘイグ・クラブ・クラブマンを紹介するコンテンポラリーでアップテンポ、かつスタイリッシュでダイナミックな物の見方を巧みに表現しています。ニマは、「このフィルムは、次世代のウィスキー愛飲家に届くウィスキーを大切にしています。堅苦しいルールと、自分自身のやり方でウィスキーと付き合い、祝杯を挙げるヘイグ・クラブマンの精神を形にする新しい方法とを対比させています」とコメントしました。

この広告では、ブランドパートナーのデイビッド・ベッカムがロンドンの街の地平線を見渡す屋根の上で友人たちとトランプをしたり、映画を見たり、バーでヘイグ・クラブ・クラブマンをお勧めのコーラ割りで楽しんだりする様子が映し出されます。ベッカムは次のようにコメントしました。「ヘイグ・クラブ・クラブマンの広告はウィスキー、特にこれほど伝統のあるウィスキーから思い浮かべる物とは違っているので、本当に特別な感じがします。ヘイグ・クラブに関しては、常に旋風を巻き起こすことを目指してきましたので、我われ独自の方法を実現するためにニマと力を合わせることができたのは最高でした。クラブマンについては、自分が楽しめれば、ウィスキーを楽しむのに正しい方法とか間違った方法などというものはないことをはっきりと申し上げたいと思います。これが大変重要な点です」

ヘイグ・クラブ・クラブマンのテレビコマーシャルはYouTube(http://www.youtube.com/HaigClub )でご覧になることができ、今週中にテレビ、映画、屋外広告に登場します。

ヘイグ・クラブは、お洒落で適度に、責任を持って飲むように勧めています。責任ある飲酒は、ヘイグ・クラブ哲学の欠くことのできない部分であり、デイビッド・ベッカムは同ブランドとのパートナーシップの一環として、この哲学および量より質という我われ共通の信念を支持しています。

編集者への注

・ヘイグ・クラブ・クラブマン(70cl入り25ポンド)は、軽く甘口、滑らかでクリーンなフィニッシュにするため、かつてはバーボンを入れていたアメリカンオークのカスクで特別に熟成した、現代的でスタイリッシュなシングルグレーン・スコッチウィスキーです。ヘイグ・クラブ・クラブマンは現在、英国各地の店舗とバーで販売しています。他の市場については、追って発表します。

ヘイグ・クラブ(Haig Club)(R)について:ヘイグ・クラブ(R)は、世界的アイコンであるデイビッド・ベッカムと起業家サイモン・フラーが共同プロデュースするディアジオ(Diageo)のシングルグレーン・スコッチウィスキーです。ヘイグ・クラブは、伝統と遺産に基づいているだけでなく、現代世界のために作られたスコッチウィスキーでもあります。400年近くをさかのぼる蒸留の伝統を持ちながら、急進的で新しい方法により実現したシングルグレーン・スコッチウィスキーです。同ブランドの新しいバリアントであるヘイグ・クラブ・クラブマンは、さまざまな機会や好みに合ったさまざまなエクスプレッションを提供するポートフォリオを初めて拡張し、オルジナルのヘイグ・クラブと共に店頭に並びます。ヘイグ・クラブは、充実した暮らしと適度な飲酒を歓迎します。デイビッド・ベッカムはパートナーシップの一環として、ヘイグ・クラブの責任ある飲酒キャンペーンの哲学と量より質という信念を支持しています。ヘイグ・クラブに関する追加情報が出た場合は、http://www.haigclub.com/ またはhttp://www.facebook.com/haigclub に掲載されます。

ディアジオについて:ディアジオは、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)、クラウンロイヤル(Crown Royal)、J&B、ブキャナン(Buchanan)のウィンザー(Windsor)ウィスキー、スミノフ(Smirnoff)、シロック(Ciroc)とケテルワン(Ketel One)のウォッカ、キャプテンモルガン(Captain Morgan)、ベイリーズ(Baileys)、ドンフリオ(Don Julio)、タンカレー(Tanqueray)、ギネス(Guinness)などのブランドコレクションで世界のアルコール飲料をリードしています。ディアジオはロンドン証券取引所(DGE)とニューヨーク証券取引所(DEO)に上場しており、わが社の商品は世界180か国以上で販売されています。ディアジオ、従業員、ブランド、業績などの詳細は、http://www.diageo.com/ からどうぞ。情報、取り組み、ベストプラクティス共有の方法などについては、ディアジオの世界の責任ある飲酒資料(http://www.drinkiq.com/ )をご覧ください。

人生を楽しもう、いつでも、どこででも。

情報源:ディアジオ、ヘイグ・クラブ、ヘイグ・クラブ・クラブマン

(日本語リリース:クライアント提供)

Haig Club Clubman Single Grain Scotch Whisky Redefines the Rules of Whisky in Partnership with David Beckham

PR66107

LONDON, Oct.12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

      Following the announcement of Haig Club Clubman earlier in the year, the

first TV advertisement for the new Single Grain Scotch Whisky from the House of

Haig has today been unveiled, marking the official launch of the new brand

variant.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161010/426741 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161010/426742 )

    The film entitled "Make your own rules" is a vibrant, bold and edgy take on

traditional Scotch whisky etiquette. Featuring brand partner David Beckham, the

advert playfully redefines and reimagines the stereotypical expectations of

when, where and how people should enjoy whisky. A narrative of conventional

rules around drinking whisky is juxtaposed against striking visual montages of

lively and stylish moments amongst friends that turn the old fashioned view of

whisky on its head. The energy, flair and free-spirited fun of the advert

confidently defines Haig Club Clubman as a whisky where the normal rules don't

apply.

    "Our first advert for Haig Club Clubman aims to disrupt people's

pre-conceived notions around whisky," commented Ronan Beirne, Global Marketing

Director for Haig Club. "With Haig Club Clubman, we are purposefully and

assertively inviting consumers to make their own rules on how to enjoy this

versatile Scotch whisky. This progressive approach aligns with our long term

ambition to recruit new whisky drinkers by breaking down the barriers for

entry, continuing to drive the vibrancy and relevancy of the category."

    Directed by Iconoclast's critically acclaimed director Nima Nourizadeh, the

film artfully delivers a contemporary, up-tempo and dynamic view showcasing

Haig Club Clubman as a modern and stylish whisky for enjoying wherever,

whenever. Nima commented ""This film embraces a whisky that is reaching out to

the next generation of whisky drinkers. It juxtaposes stuffy rules with fresh

alternatives to capture the Haig Clubman spirit to socialise and celebrate with

whisky your own way."

    Within the advert, brand partner David Beckham is pictured playing cards

and watching films with friends on a rooftop against the London skyline and in

a bar enjoying Haig Club Clubman with cola, the recommended serve. Beckham

commented, "The advert for Haig Club Clubman feels really special as it's

different to what you would expect from a whisky, especially one with so much

heritage behind it. With Haig Club we have always aimed to shake things up, and

it was fantastic working with Nima to bring our unique approach to life. With

Clubman, we want to highlight that there is no right or wrong way to enjoy

whisky, as long as you enjoy it, that's all that matters."

    The Haig Club Clubman advert television commercial can be viewed on YouTube

at http://www.YouTube.com/HaigClub and will appear on television and in out of

home advertising within the same week.

    Haig Club invites people to drink responsibly with style and in moderation.

Responsible drinking is an integral part of the Haig Club philosophy and as

part of his partnership with the brand, David Beckham supports this philosophy

and our shared belief in quality over quantity.

    Notes to editors

    Haig Club Clubman (GBP25 / 70cl) is a modern and stylish Single Grain

Scotch whisky that has been matured exclusively in American Oak casks that

formerly held bourbon to deliver a light, sweet taste and a smooth, clean

finish. Haig Club Clubman is currently available in shops and bars across the

UK. Further markets will be the subject of future announcements

    ABOUT Haig Club(TM): Haig Club(TM) is a Single Grain Scotch Whisky from

Diageo produced in partnership with global icon David Beckham and entrepreneur

Simon Fuller. Haig Club is as much built on tradition and heritage as it is a

scotch whisky designed for our modern world. Able to trace nearly 400 years of

distilling heritage, this is a Single Grain Scotch Whisky realized in a radical

new way.  A new variant of the brand, Haig Club Clubman, joins the original

Haig Club on shelf as the first extension to the portfolio that offers

different expressions to suit different occasions and tastes. Haig Club

welcomes people to living well and drinking in moderation.  As part of his

partnership, David Beckham supports the Haig Club responsible drinking campaign

philosophy and the belief in quality over quantity.  Additional information

about Haig Club may be found at http://www.HaigClub.com or

facebook.com/HaigClub [http://www.facebook.com/haigclub ].

    About Diageo:  Diageo is a global leader in beverage alcohol with an

outstanding collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal,

JepsilonB, Buchanan's and Windsor whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One

vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio,  Tanqueray and Guinness. Diageo is

listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange

(DEO) and our products are sold in more than 180 countries around the world.

For more information about Diageo, our people, our brands, and performance,

visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking

resource,  http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to

share best practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

SOURCE: Diageo; Haig Club; Haig Club Clubman

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中