Laiyifenが上海株式市場に上場し、NYタイムズスクエアにも登場

Shanghai Laiyifen Co., Ltd.

2016/10/12 16:49

Laiyifenが上海株式市場に上場し、NYタイムズスクエアにも登場

AsiaNet 66090(1290)

【上海、ニューヨーク2016年10月12日PR Newswire=共同通信JBN】中国でスナック菓子店チェーンを保有・営業するShanghai Laiyifen Co., Ltdは2016年10月12日、上海証券取引所に株式を上場し、上場を祝って同じ日にニューヨークのタイムズスクエアを見下ろす大広告板の1つに登場、地球の反対側にある2つの金融センターの上海とニューヨークでその名がスポットライトを浴びた。

Photo  - http://photos.prnasia.com/prnh/20161012/0861610332

写真説明:Laiyifenが上海株式市場上場をニューヨークのタイムズスクエア登場で祝う

Laiyifenはスナック菓子会社として中国初の上場を果たし、有名な広場での大々的な宣伝を選んだ中国ブランドにも名を連ねた。

上海の小さな菓子店から17年を経て大手スナック菓子企業に成長した同社は、上海とニューヨークで同時に話題に上り、中国内外のメディア機関の注目を集めた。

中国本土A株市場に上場した初の中国スナック菓子会社となったLaiyifenが1号店を開いたのは1999年。現在では江蘇、浙江、安徽、山東を含む10以上の省と上海、天津、北京など都市部に2271店舗を展開する。

さらに同社は、オンラインと実販売を合わせた全方位営業態勢を採用した。忠実な会員は1300万を超え、4億5000万人以上の消費者に奉仕し、年間売上高は30億人民元(約4億5000万ドル)を上回る。

Laiyifenは創業以来、原料の仕入れから生産までの全工程で厳格な品質管理基準を実施してきた。数年前にはローストナッツと食用種子の優良製造法と加工豆の国内取引産業基準という2件の中国国内菓子基準の作成に参加し、社内ではそうした国内基準を上回る高品質な原料仕入れ態勢を敷いている。

Laiyifenは実態として小さな菓子店から大規模なスナック菓子企業に成長した。建設予定の中国初の国際クラスのスナック・ミュージアムは、Laiyifenが提供する創造的な設計が基礎になる。

Laiyifenの新規株式公開(IPO)目論見書によると、同社は最大で6000万株(25%は公開後株式資本)を発行し、6億6000万元(約9830万ドル)を調達する計画で、主幹事にChina Securities Co., Ltdを指名した。

Laiyifenの支配株主や実際の支配管理者はすべて保有株数制限に同意した。その他の株主も一定期間の株式保持を自主的に約束している。

Laiyifenのニューヨーク・タイムズスクエアへの登場は17年間にわたる技能と職人技への献身の証しであり、上海証券取引所への上場はスナック菓子メーカーとしての発展の新時代を告げるものである。

ソース:Shanghai Laiyifen Co., Ltd.

Laiyifen Marks Listing on Shanghai Stock Exchange with Appearance in New York's Times Square

PR66090

SHANGHAI and NEW YORK, Oct. 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Shanghai Laiyifen Co., Ltd., owner and operator of a chain of snack food stores

in China, saw its name come into the spotlight in Shanghai and in New York, two

financial capitals on opposite sides of the globe, when the firm listed its

shares on the Shanghai Stock Exchange on October 12, 2016 and, on the same day,

appeared on one of the large billboards overlooking New York's Times Square, in

celebration of the public listing.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161012/0861610332  

Caption - Laiyifen Marks Listing on Shanghai Stock Exchange with Appearance in

New York's Times Square

Laiyifen is the first Chinese company specializing in snacks to go public, and

another one of the companies adding its name to the roster of Chinese brands

that have chosen to advertise in a big way in the famous square.

After 17 years of growth, the company has transformed itself from a small snack

shop on a Shanghai street into a robust snack foods business, drawing the

attention of both domestic and international media organizations by creating a

buzz in Shanghai and New York simultaneously.  

The first Chinese snack company to list in China's domestic A-share market,

Laiyifen opened its first store in 1999 and has since established a network of

2,271 outlets across more than 10 Chinese provinces and municipalities,

including Jiangsu, Zhejiang, Anhui and Shandong provinces, and the cities of

Shanghai, Tianjin and Beijing.

In addition, the company has deployed an omni-channel marketing model combining

online with offline operations. With over 13 million loyal members, Laiyifen

boasts annual sales in excess of RMB3 billion (approx. US$450 million) and has

served over 450 million consumers in the aggregate.    

Laiyifen has, from the outset, implemented strict quality control standards

across the entire process chain from raw materials procurement to production.

Several years ago, the company participated in the drafting of China's two

national snack standards, Good Manufacturing Practices for Roasted Nuts and

Seeds and Domestic Trade Industrial Standards for Cooked Beans, and has imposed

on itself even higher quality requirements for raw materials than the national

standards.

Laiyifen has, in fact, evolved from a small snack store into a large-scale

snacks enterprise. Notably, China's first world-class snack museum, on track to

be built in the near future, will be based on creative designs provided by

Laiyifen.       

According to Laiyifen's IPO prospectus, the company plans to raise some RMB660

million (approx. US$98.3 million) by issuing up to 60 million shares (25 per

cent of its post-issue share capital), and has appointed China Securities Co.,

Ltd. as the lead underwriter.

Laiyifen's controlling shareholders and actual controllers have all made a

commitment to restrictions on the number of shares they can hold. The company's

other shareholders have, as well, made a commitment to voluntary lock-up of

shares in their possession.

Laiyifen's appearance in New York's Times Square is an affirmation of the

company's 17 years of dedication to its craft and craftsmanship, while the

listing on the Shanghai Stock Exchange announces the next chapter in the snack

maker's evolving trajectory.

SOURCE: Shanghai Laiyifen Co., Ltd.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中